sobota 20. července 2024

Novinky v naší knihovně - červen

Dnes se s vámi podělím o knižní novinky, které doplnily naší knihovnu v červnu. Sešla se mi tu hromádka dvanácti titulů, tak to nebudu zdržovat - jdeme na ně.


Jako první jsou tu Úchvatná evropská města, která mě zaujala už v předprodeji, Pohodová produktivita, biografie Mrazivé krematorium a klasika Miláček. Tyto knihy si vybrala sestra.
Mamka svou knihovnu doplnila o thriller Za zamčenými dveřmi. Od autorky jste možná četli Pomocnici, na kterou já se ještě pořád chystám, historický román Zvěrolékařka: Odvážné cesty - závěr série Zvěrolékařka. Stejně jako u Šikmého kostela, i tady jsem si počkala, až bude série kompletní. Romantiku Střípky z moře - knížku bych ráda během léta přečetla. Uvidíme, jestli se mi to podaří. A nakonec společenský román Dům na konci ulice. Od autorky jsme obě četly Hájovnu, která se nám líbila. Věřím, že i novinka bude fajn.
Svou přecpanou knihovnu jsem doplnila o thriller Všude samí lháři, detektivku Uloupené dívky - série Případy Kim Stoneové je naprosto skvělá, takže se těším, co dalšího si autorka připravila. Tady jsem trochu pozadu, ale to nevadí. Jestli je nějaká květnová novinka, na kterou jsem se opravdu, ale opravdu hodně těšila, pak je to rozhodně společenský román Biják: Jak se dělá velkofilm od Toma Hankse! Tuto knihu jsem si koupila hned první červnový den v Dobrovském. Už když jsem přečetla povídkovou sbírku Neobvyklý typ (Něco málo povídek), věděla jsem, že jestli ještě něco Hanks napíše, rozhodně si to přečtu. Na jeho novinku jsem moc zvědavá. A nakonec útlá knížečka (pouhých 96 stran) klasika Uvidíme se v srpnu. Tahle kniha je teď doslova všude. Těším se, že si autora po dlouhé době zase připomenu.




Úchvatná evropská města

Poznejte 40 nejúžasnějších měst Evropy. Objevte tematické výlety a skryté poklady mezi metropolemi. Obrazový průvodce pro nezapomenutelné cesty.

Vyrazte na cesty po evropských městech, jaké jste ještě nezažili. Myslíte, že Evropu znáte jako své boty? S tímto inspirativním průvodcem ji objevíte znovu. Navštivte ta nejvíc vzrušující místa, podnikněte tematicky zaměřené výlety a objevte skryté poklady mezi evropskými metropolemi. Poznávejte obyvatelstvo i kulturu, zažijte města ne jako turisté, ale jako místní. Ať už se chystáte na krátký eurovíkend spojený s nakupováním, obrážíte kulturní festivaly nebo jdete po stopách památek a historie, vše, co potřebujete znát před svou cestou, najdete v této knize. Zanořte se do moderní a trendy metropole Tbilisi, nechte se uchvátit neopakovatelnými pohledy na Reykjavík, nakupte si poklady na pařížských trzích. To vše a mnohem víc vás čeká za každým rohem mnoha rozličných evropských měst. Kde chcete začít? Volba je jen na vás. Tento obrazový průvodce vám bude inspirací. 


Ali Abdaal - Pohodová produktivita

Tajemstvím produktivity není disciplína, ale radost. Ali Abdaal, vystudovaný lékař z Cambridge a nejsledovanější odborník na produktivitu (na YouTube má přes 5 milionů odběratelů) říká, že existuje i jiná cesta k úspěchu než nekonečná frustrace a dřina. Autor v knize představuje tři skryté "energizéry", které jsou základem pohodové produktivity, tři "blokátory", které musíme překonat, abychom porazili prokrastinaci, a tři "udržovače", které zabraňují vyhoření a pomáhají nám dosáhnout trvalého uspokojení. Vypráví inspirativní příběhy například vědců, kteří získali Nobelovu cenu a kteří tyto principy ztělesňují. Představuje jednoduché, realizovatelné kroky, které můžeme zařadit do naší každodenní rutiny. Výsledkem je změna, která nám umožní toho stihnout více, aniž bychom se stresovali, vyšilovali nebo vyhořeli. 


József Debreczeni - Mrazivé krematorium

Syrově autentické vzpomínky na věznění v koncentračních táborech Osvětim, Fürstenstein a Dörnhau – právě ten označil autor jako „mrazivé krematorium“. V místech, kde se lidé stávali pouhým číslem a hříčkou v rukách sadistických kápů, je každodenní realitou hlad, nemoci a nepředstavitelné utrpení. Až dvanáct hodin denně vykonávají podvyživení vězni těžkou fyzickou práci pro německé firmy a sebemenší klopýtnutí znamená smrt. 


Guy de Maupassant - Miláček

Paříž 1885: Georgese Duroye, bývalého vojáka a toho času zaměstnance na dráze, trápí nedostatek peněz, chudoba a bezmoc. Vše se mění ze dne na den, když mu kamarád z vojny dohodí místo v novinách – z nýmanda se stane uznávaný novinář. Díky známým pozná Duroy, přezdívaný Miláček, pár zazobanců z místní smetánky a získá svou první milenku, paní de Marelle. Vzápětí se však žení z ryzího kalkulu – nebere si tu, kterou miluje, ale bohatou vdovu po kamarádovi. Se svatbou si zvolí i nové, vznešenější jméno, s postavením a penězi vzrostou i nároky. Satirický román má skvělou atmosféru, která nás vrací do doby, kdy se společenská smetánka vozila v drožkách a z venkovana se mohl stát lev salonů. Maupassant ve svém díle představuje sobeckého a sebestředného jedince, který touží po slávě, uznání, moci, penězích a úspěchu u žen. Miláček je nevyléčitelný sukničkář, prototyp průměrného člověka jdoucího přes mrtvoly. 


Freida McFadden - Za zamčenými dveřmi

Další šokující thriller od autorky Pomocnice. Když si Nora Davisová dělala jako malá v pokojíčku úkoly, netušila, že její otec zatím ve sklepě vraždí ženy. Až do dne, kdy se jim u dveří objevila policie. O desítky let později je Nořin otec stále za mřížemi a ona je úspěšná chirurgyně s poklidným a osamělým životem. Nikdo netuší, že její otec byl sériový vrah. Pak však Nora zjistí, že jedna z jejích pacientek byla zavražděna – a to stejně děsivým a jedinečným způsobem, jakým vraždil i její otec. Někdo ví, kdo Nora je, a chce, aby za ten hrůzný zločin nesla zodpovědnost. Jenže ona není vrah. Policie jí nemůže nic přišít. Pokud se jí tedy někdo nepodívá do sklepa.


Sarah Larková - Zvěrolékařka: Odvážné cesty

Tři mladé ženy kráčejí navzdory všem překážkám neochvějně za svým cílem. Následujte dcery zvěrolékařek Daphne, Grit a Helenu do Austrálie, Konga, na Nový Zéland a na Krétu a dočkáte se finále silného rodinného příběhu. 


Jenny Haleová - Střípky z moře
Svatební koordinátorka Lauren se jednoho dne rozhodne prodat firmu, opustit New York a strávit léto mezi písečnými dunami na pobřeží oceánu. Před starostmi uteče do městečka v Severní Karolíně, kde pomůže postarší majitelce Mary vést malý penzion a zachránit ho před krachem.

Jediné, po čem touží, je zabořit prsty do písku a nechat pobřežní vánek, aby jí zklidnil bolavé srdce. Nečeká však, že díky novým přátelům a místnímu rybáři Brodymu její život nabere zcela nový směr. 


Karla Kubíková - Dům na konci ulice

Vdova a čerstvá důchodkyně Nina, která miluje literaturu a svého malého psa, žije poklidný život v domě po rodičích s bratrem Radkem, jemuž odmítá porozumět. Je matkou jediného syna, jenž už před lety odešel do Latinské Ameriky. S ním, jeho ženou a dcerou se vídá pouze přes Skype. Život jí změní přistěhování nové rodiny do ulice. Sbližuje se s jejich dcerou Gábinou, ale neblaze na ni působí snaha Gábinina otce, majitele realitní společnosti, o koupi jejich domu. Nesoulad s bratrem ještě umocňuje jeho souhlas s prodejem. Vážná nehoda syna spolu s obavou o vlastní zdraví vrací Ninu o mnoho let zpátky k traumatizující situaci, s níž se dodnes nevyrovnala. Nina se však musí poprat s novým problémem, který je závažnější než bolavá nemožnost dožít v domě po předcích... 


Shari Lapena - Všude samí lháři

Další bravurní příběh od královny rodinných psychothrillerů. Z městečka Stanhope doslova sálá klid a bezpečí. Než se ztratí devítiletá Avery, dcera místního bezúhonného lékaře. Než se zjistí, že její otec William ji krátce před jejím zmizením uhodil. A že udržoval tajný poměr se ženou bydlící o několik bloků dál. William se stane podezřelým číslo jedna, ale ne jediným. Někdo Avery viděl nastupovat do auta jednoho mladíka. A své nejlepší kamarádce tvrdila, že má staršího přítele. Najednou tady každý na někoho něco ví. Ale dá se tu vůbec někomu věřit? A připravit se na pravdu o tom, co se stalo s Avery? 


Angela Marsonsová - Uloupené dívky

Je to přesně pětadvacet let, co beze stopy zmizela sedmiletá Melody Jonesová. K jejímu únosu a vraždě se už přiznala spousta podivínů a podvodníků, ale tentokrát přišel na policejní stanici někdo, koho rozhodně nečekali – bohatý podnikatel a filantrop Steven Harte, který tvrdí, že o tom starém případu něco ví. Vzápětí obdrží Kim Stoneová zprávu, že se z místní družiny ztratila osmiletá Grace Lennardová. Steven je ochoten mluvit pouze s Kim a rozehrává s ní chladnokrevnou psychologickou partii. Ještě náročnější souboj čeká na Kim za dveřmi vězení, kde si pro ni její úhlavní soupeřka, doktorka Alexandra Thorneová, připravila doslova výbušné tajemství. Odhalí ho jen výměnou za svobodu… 


Tom Hanks - Biják: Jak se dělá velkofilm

Zábavný i dojemný román z filmového světa v režii oscarového herce Toma Hankse 

Úvodní scéna: Píše se rok 1947. Nečekaná návštěva strýce Boba, bývalého mariňáka, zanechá v pětiletém Robbym silný dojem. Střih: Rok 1970. Z Robbyho je tvůrce undergroundových komiksů. Opětovné setkání se strýcem inspiruje jeho nové dílo. Střih: Současnost. Úspěšný režisér objeví hipísácký komiks ze sedmdesátých let a začne podle něj točit akční trhák. Na place se sejdou arogantní představitel hlavní role, krásná superhrdinka a houf dalších postaviček – od herců po členy filmového štábu. Kamera jede… Akce! 


Gabriel García Márquez - Uvidíme se v srpnu

Každý rok v srpnu se Ana Magdalena plaví trajektem na ostrov, kde je pohřbena její matka, aby navštívila její hrob. Tyto cesty se nakonec stanou neodolatelnou pozvánkou k tomu, aby se na jednu noc v roce stala jiným člověkem. Je šťastně vdaná a rozhodně nemá důvod rozbíjet svět, který si vytvořila se svým mužem a dětmi. A přesto se znovu vydává na cestu, aby se setkala s náhodným milencem. Poslední dílo nalezené v pozůstalosti slavného spisovatele je hymnou života, oslavou radosti navzdory uplývajícímu času a ódou na ženskou touhu. 



Zaujala vás některá z knih? Co právě čtete?

16 komentářů:

  1. Četla jsem Uloupené dívky a pecka, Lapena taky docela ušla a Za zamčenými dveřmi se mi líbila moc, klidně bych jí udělala delší :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak už jsem napsala u tebe, jsem trochu pozadu, ale to nevadí - zkrátím si čekají na další knihu. A teď mě ještě víc láká Za zamčenými dveřmi. 🙂 Jsem zvědavá, jestli se mi bude knížka taky líbit.

      Vymazat
  2. Ráda bych si přečetla tu knihu o evropských městech. Momentálně nečtu nic.....vrátila jsem se z dovolené -peru, odsoluji. Tam jsem nepřečetla kromě průvodce jediné písmenko v knížce ani ve čtečce. Poprvé jsem nečetla ani v letadle. Na stole mám připravenou knížku Běh života. Našla jsem ji ve veřejné knihovničce.
    Přeji hezký nový týden. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je moc pěkná. Já mám momentálně rozečtené dvě knížky, takže čtu pomaleji než obvykle. 🙂
      Hezký den.

      Vymazat
  3. Zaujalo mě dost titulů.Že píše Tom Hanks jsem vůbec netušila a docela by mě jeho knihy lákaly.Čtu teď dost drsné krimi od Daniela Cole Imitátor.Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím, jestli někde ještě koupíte Neobvyklý typ, ale v knihovně by povídky být mohly. Já teď čtu historický román Hodinář z Dachau. 🙂
      Hezký den, Jituško.

      Vymazat
  4. Zajímavé tituly, ale nevím, jestli mě některý z nich zaujal natolik, že bych po něm sáhl. ;) Možná ta Zvěrolékařka, ale není to prostě můj šálek kávy. :D Co momentálně čtu? Nedávno mi přišla z Amazonu třetí sbírka Gouldových esejí, Hen's Teeth and Horse's Toes, takže se v poslední době věnuji její četbě. Zároveň čtu Jak neměřit člověka, což je Gouldova kniha o vědeckém rasismu, vědeckém sexismu a dalších nehezkých věcech, kterými je historie měření inteligence provázáno. Opomenout nesmím ani X-Men: Black Sun od Chrise Claremonta z roku 2000 (na jaře jsem se dostal k X-Men: Magik, což je navazující komiksová série).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čtení vícero knih najednou je něco, co mi nikdy moc nešlo. Ale i tak teď taky čtu dvě knihy současně - jsem totiž trochu... trochou dost pozadu. 🙂

      Vymazat
  5. Nikol, láká mě kniha Za zamčenými dveřmi. Díky za tipy. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo, Marti. Taky se na ni těším. 🙂

      Vymazat
  6. Nejvíc mě zaujala evropská města :) Zrovna plánujeme, kam se příště vydáme :) Teď nic nečtu, ale to neznamená, že nemám plnou knihovnu :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to hezká kniha. 🙂
      Já mám taky plnou knihovnu. Vzhledem k tomu, že jsem dva měsíce nečetla vůbec, mám teď z čeho vybírat.

      Vymazat
  7. Mrazivé krematorium byla skvělá kniha.

    OdpovědětVymazat
  8. Uloupené dívky jsem před pár dny dočetla a opět skvělá Angela Marsons 🩷

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem na konci Smrtícího volání a taky skvělá Angela. 🙂

      Vymazat

Brzy na knižních pultech

Máme tady záři a spolu s ním spoustu knižních novinek. Začíná moje oblíbené období - miluju ten pocit, když si můžu sednout s knížkou v ruce...