sobota 9. března 2024

Novinky v naší knihovně - únor

Dnes se s vámi podělím o novinky, které doplnily řady naší knihovny v únoru. Nákup nebyl plánovaný, ale potřebovala jsem uplatnit dva kupony, takže se sešlo pět následujících knih z Knižního klubu a Knihy Dobrovský.


Jako první je tu po dlouhé době jedna obrazová publikace - Třicetiletá válka - obraz doby, která mě zaujala už v předprodeji. Já ji prostě musela mít. Je to nádherná kniha, plná obrázků a textu. 
Dále detektivka, dlouho očekávaný šestý případ série Cormoran Strike - Černočerné srdce. Kniha vyšla hned začátkem měsíce, a jelikož jsem nechtěla riskovat, že bych musela čekat na dotisk, musela jsem si ji koupit hned, jakmile to šlo. Tahle 1152 stran tlustá bichle nějakou dobu určitě vydrží. Těším se na další setkání s jedním z mých nejoblíbenějších detektivů. Thriller Smrková Tišina si u Knihy Dobrovský vybrala mamka.
Na knižním klubu probíhala valentýnská akce romány se čtrnáctiprocentní slevou. Tu jsem nevyužila, nejsem fanda Valentýna. Tohle každoroční šílenství mi nic neříká. Kdybych já měla s kým slavit svátek zamilovaných, nebylo by to v únoru, ale v květnu. Akci jsem zběžně proletěla očima, přičemž jsem náhodou našla Patříme k sobě, což je další kniha od autorky titulu Taková, jaká jsi. I tentokrát očekávám nenáročnou oddechovku na léto. Historický román Historie včel jsme konečně sehnaly v Knihy Dobrovský. Tako kniha v prvním vydání vyšla tuším v roce 2018, takže jsme rády, že se dočkala nového. Je to prvotina norské autorky, se kterou jsem se poprvé setkala díky krásnému vánočnímu příběhu Sněhová sestřička, který se mi zalíbil natolik, že jsem si řekla, že zkusím právě Historii včel. 



Petr Klučina - Třicetiletá válka - obraz doby

Třicetiletá válka – první „moderní“ válečný konflikt, který zasáhl většinu zemí Evropy. Na jejím pozadí probíhaly další ozbrojené střety. Evropa se během třicetileté války nadále bránila turecké expanzi, k dramatickým událostem ústícím v revoluci a svržení krále došlo v Anglii, probíhalo válečné soupeření Švédska s Polskem... Konflikt do té doby nevídaných rozměrů se odrazil ve všech oblastech života a našel svůj odraz ve výtvarném umění i v literatuře. V průběhu války chrlily evropské tiskárny stovky propagandistických letáků a pamfletů. Kniha čerpá z tohoto obrazového dědictví a přináší strhující, plastický obraz tehdejší doby. 

Robert Galbraith - Černočerné srdce 

Virtuální svět, skutečná nenávist. Šestý případ Cormorana Strika a Robin Ellacottové. 

Když do detektivní kanceláře vpadne rozrušená Edie Ledwellová, Robin Ellacottová neví, co si o nečekané návštěvě myslet. Spoluautorku animovaného seriálu Černočerné srdce prý neustále pronásleduje internetový uživatel s přezdívkou Anomie. Robin usoudí, že jí nemůže nijak pomoct, a vše pustí z hlavy. Za pár týdnů však přijde šok – mladou ženu totiž kdosi zavraždil na hřbitově Highgate, kde se celý seriál odehrává. Robin a Cormoran Strike se pouštějí do pátrání… a brzy objeví zcela nové podoby zla. 

Kristýna Sládečková - Smrková Tišina

Čtyři skupinky lidí se vydaly strávit dovolenou v šumavských lesích. Obtloustlý medik Rudolf se třemi kamarády, Jakub s přítelkyní Sašou, Richard s manželkou Emou a parta studentů v čele s charismatickým sukničkářem Márou. Nejpp Márova parta s Jakubem a Sašou. Mára všem vypráví u ohně strašidelný příběh z války, který se měl odehrát na místě jejich noclehu. Saša, která si není jista vztahem s Jakubem, je Márou okouzlena a v noci se mezi nimi cosi odehraje… Ráno se ukáže, že Jakub zmizel. A při jeho hledání je v lesích nalezen jiný muž v bezvědomí… Kdo to je? Kde se tam vzal? Kam zmizel Jakub? A co má s tím vším společného tajemná postava v modrém svetru, která se tu všem ubytovaným náhodně zjevuje? 

Beth Moran - Patříme k sobě

Eleanor potřebuje zmizet z Londýna. Nahází proto do auta svoje věci a vydá se za kamarádkou Charlie na Damsonovu farmu. Na místě ale Eleanor nachází jen Charliina truchlícího bratra Daniela a sedmiměsíční Hope, jeho neteř, kterou adoptoval. Farma, o níž toho mladá žena slyšela tolik pěkného, se rozpadá a nikdo se o ni nestará. Od vlastních problémů se Eleanor utéct podařilo, teď se ovšem zapletla do cizích… Ferrington, na jehož okraji se statek nachází, nedělí jen řeka, ale i letitý svár. Jakmile však začne na dveře klepat jaro, farma díky Eleanořině péči a lásce znovu ožívá. Dokáže Eleanor sjednotit znepřátelenou vesnici a vrátit Danielovi chuť do života, nebo ji dřív dostihne její temné tajemství? 

Maja Lunde - Historie včel

Anglie, rok 1852: William Savage snil o tom, že se stane významným biologem. V uskutečnění jeho tužeb mu však brání rozvětvená rodina a záhadná choroba, která ho upoutala na lůžko. Přes všechny těžkosti se mu nakonec díky obětavé pomoci dcery Charlotte podaří vytvořit zcela nový, revoluční typ včelího úlu, jenž mu má přinést uznání a slávu. 

USA, rok 2007: Včelař George bojuje s nepřízní osudu. Jeho syn nemá zájem převzít jeho farmu, touží studovat, odstěhovat se do města a stát se novinářem. Z okolí navíc přicházejí zprávy o záhadném kolapsu včelstev. A když George jednoho dne najde i svoje úly prázdné, ocitne se na pokraji sil.

Čína, rok 2098: Mladá matka Tao žije ve světě, v němž zcela vymizely včely, a jejich roli proto museli převzít lidé. Jako opylovačka denně šplhá se štětečkem do korun stromů a přeje si jediné. aby její pětiletý syn měl lepší život. pak se ale stane něco, co nikdo nečekal a co její život změní navždycky.



Již nějakou dobu přemýšlím, že bych si mohla připomenout Volání Kukačky, první Cormoranův případ, který vyšel před deseti lety. Pokud máte zájem nebo se chcete seznámit s dosud neznámou sérií, napište mi do komentářů - možná by moje oživení paměti mohlo pro někoho být objevení nového, za mě vysoce návykového čtení.
Zaujala vás některá z knih? Co právě čtete?
Přeji vám hezký víkend. 

16 komentářů:

  1. Skvělý výběr, Nikolko! Samé zajímavé tituly, na Cormorana a Robin se moc těším :o)
    Měj hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Nikolko, zajímavý přehled knižních přírůstků.👍👍👍 Zaujalo mně Černočerné srdce, tento žánr patří k mým oblíbeným.
    V současné době čtu knihu Pandemie od Daniela Kally. Vyšla už v roce 2006 a její děj mi připomíná nedávnou covidovou pandemii. Jako by byl autor vizionář.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud máte tento žánr ráda, Alenko, pak nejen tuhle knihu určitě zkuste. Doporučuji začít první knihou, tedy Voláním Kukačky. 🙂
      Já aktuálně čtu historický román Cirkusový vlak. Krásná kniha, která se tu snad brzy objeví.
      Hezký den.

      Vymazat
  3. Černočerné srdce je pořádná bichle :) Já jsem se k sérii ještě nedostala, první tři díly mám doma. Jinak moc pěkné přírůstky :)

    Můj život ve slovech

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To teda. Říkám si, že až ji budu číst, mám o zábavu postaráno na celý rok. 🙂 Na mě čekají poslední dva. Ale z prvních tří je nejlepší právě ten třetí. Až se do čtení pustíte, věřím, že budete taky spokojená.
      Hezký den.

      Vymazat
  4. Volání kukačky by mě asi zajímalo!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, že během roku by se tu mohla objevit - můj čtecí seznam je dlouhý. 🙂
      Hezký den.

      Vymazat
  5. Podle názvu mě nic moc nezaujalo, ale dle popisu se mi líbí Historie včel. Já teď čtu od Hartla Gazely. Špatné čtení to není, ale začíst se mi nedaří, tak čtu spíš z povinnosti :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Historii včel jsem zvědavá a moc se těším. 🙂 Od Hartla jsem ještě nic nečetla. Možná někdy zkusím, uvidím.
      Hezký den.

      Vymazat
  6. Krásné přírůstky. Já si chci teď koupit knihu o Trigger pointech :-)

    http://www.jancahala.cz/

    OdpovědětVymazat
  7. Ta Historie včel by mohla být v pohodě. :)

    OdpovědětVymazat
  8. To je zase pěkných přírůstků :).

    OdpovědětVymazat

Novinky v naší knihovně - březen

Dnes se s vámi podělím o novinky, které doplnily naší knihovnu v březnu. Mám tu pár knih z Black Friday, který probíhal na Knihy Dobrovský. ...