úterý 9. ledna 2024

Novinky v mé knihovně - Vánoce 2023

Když se ohlédnu za uplynulými dny, je mi líto, že Vánoce nejsou teprve před námi. Pravda, prosinec byl tentokrát nějak rychlejší než jindy - než mi došlo, že hoří první svíčka, už tu byl Štědrý den. I přes ten shon, který tomu předcházel, jsme si Vánoce všichni užili. 
Dnes vám ukážu knižní dárky, které jsem našla pod stromečkem. U nás je to dárek, bez kterého by se neobešly žádné Vánoce.


Psí odvaha je pokračování Psího domova. Musím se přiznat, že i když mám ráda všechny autorovy knihy, Psí domov je za mě jedna z nejlepších. Příběh Belly byl skvělý. Těším se na její další dobrodružství.
Oblíbená Kate Mortonová a její Návrat domů - novinka, na kterou se čekalo čtyři roky. Ta rozhodně nesměla v mé knihovně chybět.
Čarodějem ze země Oz ráda doplním Vánoční koledu a Pohádky bratří Grimmů. I tahle kniha se dočkala nového vydání s krásnými ilustracemi. 
Velrybí divadlo mě velmi zaujalo svou anotací. Říkala jsem si, že bych knihu koupila... Dostala jsem ji od sestry spolu s Cirkusovým vlakem.
A nakonec je tu povídkový soubor Velká kniha detektivek: Zdánlivě nemožné zločiny. Rovněž krásně ilustrovaná. Jsem zvědavá, jestli se mi bude líbit tolik, jako před časem Velká kniha vánočních detektivek a záhad.



W. Bruce Cameron - Psí odvaha

Odvážná Bella, která před lety přešla celé Skalisté hory, aby se vrátila domů k milovanému Lucasovi, zažívá další dobrodružství. Během kempování v horách musí spolu s Lucasem a Olivií bojovat o přežití, když celou oblast zasáhne nejničivější požár v americké historii. Ohnivé peklo pustoší přírodu i města, a když Bella zjistí, že nebezpečí hrozí i její dávné přítelkyni (pumě, které říká Velké kotě), rozhodne se jednat. Lidskou smečku načas vymění za tu „kočičí“, avšak jedna katastrofa stíhá druhou. Dokáže se Bella někdy vrátit domů?

Kate Mortonová - Návrat domů

Je Štědrý večer roku 1959. Na konci horkého dne objeví muž na pozemku velkolepého sídla několik bezvládných těl. Když je přivolána policie, poklidné městečko Tambilla se stává dějištěm vyšetřování nejzáhadnější vraždy v dějinách Jižní Austrálie. O mnoho let později v Londýně pátrá novinářka Jess po příběhu, který by vydal na reportáž. Potřebuje ho jako sůl – je nezaměstnaná a sotva vychází s penězi. Když ale dostane zprávu, že její milovaná babička Nora leží zraněná v nemocnici, odsune práci stranou a vrací se do Sydney. V Nořině domě objeví knihu, jež popisuje dávno odložený případ: tragédii rodiny Turnerů z roku 1959. A jakmile se začte, zjistí, že mezi nechvalně proslulou vraždou a její rodinou je šokující spojitost… Strhující román o návratech domů, lžích a o tom, co všechno jsme schopni udělat pro lidi, které milujeme. 

Lyman Frank Baum - Čaroděj ze země Oz

Malá Dorotka Galeová žije u strýčka Henryho a tety Emy uprostřed kansaské prérie. Krajina je pustá a nepřívětivá, teta a strýček stále pracují a nemají na Dorotku čas. Jediným jejím přítelem je pejsek Toto. 
Když přijde tornádo, Dorotka se nestihne schovat a vítr ji i s Totem a jejím domem přenese do daleké země, kde žijí modří Mlaskalové… 
A právě tam začíná dlouhá řada dobrodružství, která si zamilovaly generace dětí po celém světě. O popularitě knihy rovněž svědčí fakt, že se stala předlohou desítek divadelních, televizních a filmových adaptací, z nichž nejslavnější je bezesporu snímek z roku 1939 s Judy Garlandovou v hlavní roli. 
Nové vydání doplnila nádhernými ilustracemi Kateřina Bažantová Boudriot.

Joanna Quinnová - Velrybí divadlo

Napínavá rodinná sága odehrávající se v Dorsetu a ve Francii 

Jedné bouřlivé noci roku 1928 vyplaví moře na břeh Lamanšského průlivu velrybu. Podle zákona patří králi, ale dvanáctiletá osiřelá Cristabel s ní má jiné plány. Spolu s dalšími obyvateli venkovského panství Chilcombe — sestrou Flossie, bratrem Digbym, služkou Maudie a hostujícím umělcem Tarasem — si z hrudního koše obrovského zvířete udělají divadlo. Jen tam, pod klenbou z velrybích kostí, může Cristabel uniknout bezohlednému chování svých nevlastních rodičů i rázné vychovatelce a nechat zazářit svou fantazii. 

Blíží se ale druhá světová válka, která odkloní životy jednotlivých protagonistů na zcela jiné koleje. Někteří z nich už nechtějí hrát role, které se od nich očekávají, a tak v počínajícím světovém konfliktu musí každý z nich najít způsob, jak napsat svůj vlastní příběh… 

Amita - Parikh - Cirkusový vlak

Ve Světě divů, nejvelkolepějším evropském kočovném cirkusu, je každý okamžik plný kouzel a nic není takové, jak se zdá – zejména pro lidi, kteří tu žijí. Lena si zde nikdy nenašla své místo, a to ani jako dcera výjimečného hlavního iluzionisty Thea. Chytrá a zvídavá Lena touží po skutečném kouzlu vědy a medicíny, a to navzdory otcově přehnané ochraně a omezením, která jí svět klade kvůli jejímu postižení. Její život nabere vzrušující směr, když zachrání Alexandra, sirotka s vlastními tajemstvími a záhadnou minulostí. Během let, kdy se jejich přátelství prohlubuje a Alexandre se začne učit iluzionistickému umění, se kolem nich stupňuje druhá světová válka. Když jsou Theo a Alexandre najati k práci v Terezíně, nacisty zřízeném modelovém městečku pro Židy, Lena se musí se vydat vlastní cestou a odvážit se uvěřit v nemožné – v sebe sama. Kniha Cirkusový vlak potěší fanoušky knih Noční cirkus či Voda pro slony.

Velká kniha detektivek: Zdánlivě nemožné zločiny - sestavil Otto Pendzler

Kabina lanovky, turecké lázně, anglické panství, uzavřený trezor – zločin není nikde nemožný. Velká kniha zdánlivě nemožných zločinů je originálním dárkem pro všechny, kteří mají rádi kvalitní detektivní příběhy. V knize najdete nejen klasické záhady zamčeného pokoje řešené geniálními mozky světoznámých detektivů, ale také povídky s nečekanými místy činu a neobvyklými dekoracemi. Záhada zamčené koupelny, Případ létající mrtvoly, Ptáček v hrsti a mnoho dalších. Představujeme vám nejlepší kolekci detektivek o zdánlivě nemožných a neproveditelných zločinech. Získala si srdce čtenářů celého světa a uchvátí i vás. Pohodlně se usaďte a vychutnejte si dvacet napínavých a tajemných příběhů světového zločinu. Kniha je ideálním dárkem a skvělým společníkem pro dlouhé zimní večery, kdy zamykáte dveře a věříte, že jste v bezpečí...



Všechny knihy jsem zařadila na svůj "seznam" knih, které bych chtěla přečíst. Doufám, že se mi to podaří. Zaujala vás některá z knih? Našli jste pod stromečkem taky nějakou? 

24 komentářů:

  1. Zaujala mě kniha Návrat domů, děkuji za tip, dávám si na seznam :-)
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tahle autorka píše skvělé knihy. Můžu jen doporučit. 🙂
      Hezký den.

      Vymazat
  2. Krásné knížky,vybrala bych si.
    Nikolko,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  3. Asi bych si taky vybrala)))
    Hezké lednové dny s knihou přeji. Eva

    OdpovědětVymazat
  4. Určitě bych si vybrala, Nikolko! Třeba Návrat domů...
    Přeji hezké počtení a moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Návrat domů se opravdu těším. 🙂
      Děkuji, hezký den, Helenko.

      Vymazat
  5. Já jsem dříve četla hodně, chodila jsem jako děcko do místní knihovny... Pak nevím proč, možná jsem se v nemoci nemohla soustředit a už mi to zůstalo... neměla bych se na to teď vymlouvat a více číst, ale... bohužel :D Já dostala knížku "Alan Ricknam - Deníky" a knížku o skvělém lékaři-záchranáři - "Marek Dvořák, mezi nebem a pacientem". U té budu brzy v polovině. Loni jsem si řekla, že si znovu přečtu všechny knížky Harry Potter, pěkně od začátku, v nemocnici nuda... ale dostala jsem se jen ke čtvrtému dílu a nějak to pak vyšumělo :D Tak ať se knížky líbí, podle popisku vypadají zajímavě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu, Terezko.
      Deníky bych si taky ráda přečetla. Druhá z knížek na mě vykukuje všude, kam se podívám - věřím, že to bude zajímavé čtení. Harryho Pottera jsem loni taky četla - koupily jsme si se sestrou ilustrované vydání, které teda je zatím vydané do pátého dílu, ale věřím, že vyjdou i poslední dva. Mohla bych sérii dočíst, ale počkám si na ilustrace. 🙂 Děkuji, věřím, že budou.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  6. Odpovědi
    1. To ano, v mém případě tak na půl roku (mám ještě resty za prosinec), ale brzy se do čtení pustím. 🙂
      Hezký den.

      Vymazat
  7. Pěkné přírůstky!
    Pořád je knihy kam dávat nebo budeš muset dokoupit knihovnu? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji.
      Místo už dochází, takže druhá možnost je správná. Na knihovnu ale místo není. 🙂

      Vymazat
  8. Žádnou z knih jsem dosud nečetla. Ale Velrybí divadlo mě láká. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těším se, až si knížku přečtu - taky mě láká. 🙂

      Vymazat
  9. Jé, Psí odvaha by se mi taky líbila :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, že tobě určitě. Já se moc těším. Mám autorovy knihy ráda, dobře se u nich odpočívá. 🙂

      Vymazat
  10. Žádnou z uvedených knížek neznám. Já dostala jen jednu, už tak tady mám kupičku asi 8, které čekají na přečtení :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  11. Krásná vánoční nadílka. Já dostala dvě knihy a to od Julie Caplin :-)

    http://www.jancahala.cz/

    OdpovědětVymazat

Novinky v naší knihovně - březen

Dnes se s vámi podělím o novinky, které doplnily naší knihovnu v březnu. Mám tu pár knih z Black Friday, který probíhal na Knihy Dobrovský. ...