sobota 10. prosince 2022

Hana Marie Körnerová - Hlas kukačky

Tajemství, o němž se 
i v nejužším rodinném kruhu jen šeptá

Začalo to už v dětství jako pouhá zvědavost, 
ale tehdy Kristýně na otázky nikdo neodpověděl. 
Až na prahu dospělosti nedopatřením 
vyslechne rozhovor, jehož obsah si nedovede 
představit ani v nejhorším snu. 
Zná vůbec své nejbližší?

Silný, strhující příběh podle 
skutečných událostí.


Dnes mám pro vás recenzi na román Hlas kukačky



Českou spisovatelku Hanu Marii Körnerovou si možná pamatujete z mého původního blogu, kde jsem psala recenze k sérii Pán hor. Šestidílná sága, která mapuje historii francouzského šlechtického rodu, vyšla poprvé v roce 1993 a okamžitě si získala přízeň čtenářů. A protože i já jsem si autorčino psaní oblíbila, jsem ráda, že se mi do rukou dostal román Hlas kukačky
Edita Pospíšilová v šestnácti utekla z domova po výstupu, který měla se svým otcem. Nikdy u něj neměla zastání, jen ji odstrkoval a neměl ji rád. A tak se rozhodla postavit na vlastní nohy. Pracuje jako kantýnská pro dělníky na stavbách. Žije v maringotce v oblasti nedaleko Sudet. Pro dělníky je to nedostupná kráska, ona však prožívá milostný románek. Ale okolnosti nedovolují, aby se o její známosti vědělo. 
Doba je napjatá a Češi jsou Němci nemilosrdně vyhnaní z domovů.
Druhou důležitou postavou románu je Irma, která nemá šťastné manželství. Roky žije vedle věčně nespokojeného manžela, který si zoufá nad životem, neúspěchy v práci a nenaplněním představ o životě ve vyšší společnosti. Starší dcera se raději vdala, než aby žila s otcem, mladší se mu vyhýbá. Irma čtenáři postupně odkrývá celou historii jejich manželství, která sahá až do doby rozpadu Rakouska-Uherska. 
Osudy Edity a Irmy jsou úzce spjaty, avšak obě ženy nemohou být rozdílnější. První část románu, která je věnovaná Editě, ukazuje nevyzrálou ženu, která se vyrovnává s křivdami z dětství, která se snaží urvat kousek štěstí a k problémům se staví s horkou hlavou. 
Příběh Irmy je úplně jiný. Čtenáři je předložen kus jejího života, který neměla lehký. Musela být silná, aby se dokázala vypořádat se vším, co jí život přichystal. Některých rozhodnutí však lituje. 
Román je skvěle napsaný, čtivý, plný emocí a skrývá v sobě rodinné tajemství. Celý děj je protkaný skutečnými historickými událostmi předválečné a válečné doby.
Jak už jsem napsala výše, autorčiny knihy jsem si velmi oblíbila. A nebylo tomu jinak ani v případě románu Hlas kukačky. Je to silný příběh, který se jistě dotkne vašeho srdce. Za sebe hodnotím plným počtem hvězdiček a vřele doporučuji. 

14 komentářů:

  1. Nikolko, díky za další skvělý knižní tip i recenzi.
    Krásnou sobotu přeji :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo, Janiko. 🙂
      Hezkou 3. neděli adventní.

      Vymazat
  2. Nikolko, moc děkuji za velmi zajímavý tip!
    Přeji krásnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo, Helenko. 🙂
      Krásnou 3. neděli adventní.

      Vymazat
  3. Přeji krásnou třetí adventní neděli. Tak tuhle knížku jsem četla v elektronické podobě a musím říct, že se mi moc líbila. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda, Evi.
      Doufám, že jste měla adventní neděli hezkou. 🙂 Přeji krásný den.

      Vymazat
  4. Jelikož mám tyto témata ráda - a především skutečná událost! Tak si knihu píšu na seznam a rozhodně si ji chci přečíst! Děkuji za tuto recenzi, už teď vím, že knížku budu i propůjčovat mezi přáteli :-)

    http://www.jancahala.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ať se ti knížka líbí.
      Hezký den, Jani. 🙂

      Vymazat
  5. Knížka zní velmi zajímavě :).

    OdpovědětVymazat
  6. Nikolko, tak to vypadá hodně zajímavě, ráda jsem si Tvou recenzi přečetla! Jak se připravujes na Vánoce, pečete, dárky zabalený? Já jsem pečení už uzavřela a dárky chci balit dnes, jestli je teda všechny najdu, mám to různě zastrkané, ani nevím kde... Jindy jsem už měla dávno zabalené, letos jsem nějak pozadu... Měj se hezky, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, Leni. Věřím, že by se ti líbila.
      Napečeno už máme, dárky mám zabalené už tak dlouho, že ani nevím, co pro koho mám. 🙂
      Přeji ti hezký den.

      Vymazat
  7. Není to úplně můj žánr, co bych si přečetla, ale své oblíbence si určitě najde :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tomu rozumím, já taky některé typy knih nevyhledávám. 🙂

      Vymazat

Brzy na knižních pultech

Máme tady květen a spolu s ním tipy na čtení. Pojďme se podívat, co vychází. Začnu českou současnou literaturou - Svátek hada . Thriller Všu...