čtvrtek 15. prosince 2022

Novinky v mé knihovně - listopad

Dnes se s vámi podělím o poslední knižní novinky v tomto roce, které v listopadu doplnily mou knihovnu.



Přiznám se, že jsem ani nedoufala, že tento článek stihnu napsat - konec roku s příchodem listopadu je pro mě hodně náročný co se psaní na blog týká, neboť si nechci nechávat příliš restů, a zároveň nevím, čemu dát přednost dřív. Dnes jsou to tedy mé knižní radosti.
Osudné svědectví je již sedmou knihou v detektivní sérii s Erikou Fosterovou mého oblíbeného autora Roberta Bryndzy. Původně jsem myslela, že tuto knihu najdu pod stromečkem, ale dostala jsem ji jako dárek k svátku.
Druhou knihou je historický román Pandora, který jsem chtěla koupit už v létě - krásná obálka a zajímavá anotace mě lákaly, ale nakonec jsem i tuto knihu dostala dárkem. 




Robert Bryndza - Osudné svědectví

Detektiv Erika Fosterová se během večerní procházky v okolí svého nového domu v Blackheath ocitá na místě činu. Brutálně zavražděná žena je Vicky Clarkeová, která měla svůj vlastní podcast o skutečných zločinech. 

Poté co se Erika připojí k vyšetřování případu, zjistí, že Vicky pracovala na nové epizodě podcastu o sexuálním predátorovi, který loví mladé studentky v okolí jižního Londýna, a než se v hluboké noci vloupá k nim domů, dlouho je sleduje. Jakmile Erika zjistí, že všechny Vickyiny poznámky a zvukové nahrávky z jejího bytu v době její vraždy zmizely, začíná jí být jasné, že Vicky byla jen krok od odhalení útočníka, jenž ji zavraždil proto, aby nebyl odhalen a dopaden. 

Pak ale přijde šok a Erika musí přehodnotit vše, co si do té doby o Vicky myslela a věděla. A s omezeným množstvím indicií a téměř žádnými důkazy musí najít vraha, než udeří znovu. 

Susan Stoked-Chapman - Pandora

Londýn, 1799. Dora Blakeová je začínající šperkařka, která žije se svým strýcem v bývalém vyhlášeném obchodě se starožitnostmi svých rodičů. Když je jí doručena záhadná řecká váza, zaujme Doru strýcovo podezřelé chování a požádá o pomoc Edwarda Lawrence, mladého antikváře. Edward vidí ve starověké váze klíč k odhalení své akademické budoucnosti. Dora v ní vidí šanci, jak vrátit obchodu jeho zašlou slávu a uniknout svému zlotřilému strýci. Avšak to, co Edward o váze zjistí, donutí Doru zpochybnit vše, čemu dosud věřila o svém životě, své rodině a světě, jak ho zná. Jak Dora odhaluje pravdu, začíná si uvědomovat, že některá tajemství jsou pohřbena z dobrého důvodu.

22 komentářů:

  1. Ahoj Nikolko to je dobře, že jsi měla z knížek radost ! Já bych si dnes u Tebe z těchto dvou vybrala knihu Pandora. Já se těším, že si budu číst víc o Vánocích, třeba mě Ježíšek nějakou knihu přinese, byla jsem celkem hodná... Měj se hezky, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Leni, i já se na Pandoru moc těším. 🙂 Doufám, že i na mě Ježíšek s nějakou knížkou myslí.
      Měj hezký den.

      Vymazat
  2. Ze série o Erice Fosterové jsem četla jen Dívku v ledu, pořád si říkám, že si chci přečíst i další knížky z této série, ale ještě jsem se k tomu nedostala :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud se ti Dívka v lednu líbila, věřím, že se ti bude líbit kterákoli jiná autorova kniha. 🙂 Včera jsem dočetla Propast smrti a bylo to skvělé.
      Měj hezký den, Dominiko.

      Vymazat
  3. Nikolko, knížka Pandora mně zaujala. Mám ráda historické romány. V podstatě však nepohrdnu ani dobrou detektivkou, či thrillerem.
    Jsem vlastně takový knihomol. V pondělí jsem koupila pět knížek, s tím, že dvě z nich jsou dárkem pod stromeček. Přiznám se, že jsem cestou domů chvíli zvažovala, že si ty knihy nechám všechny. 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pandora bude určitě skvělé čtení.
      To nejste sama, Alenko. Já si naposledy koupila knihy v Black Friday na Knihy Dobrovský, a když mi mamka řekla, že dvě z nich budou až pod stromečkem... Jsem zvědavá, protože jsem je ani neviděla. 🙂 Kdyby to šlo, taky bych si je nechala.
      Přeji hezký den.

      Vymazat
  4. Tituly mě zaujaly.Ještě chci jít před vánoci do knihovny,abych měla po večerech co číst.
    Nikolko,hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už to letos se čtením moc nevidím, přes svátky a mezi nimi, toho času na čtení moc nebude. Ale těším se, co pěkného si přečtu příští rok. 🙂
      Hezký den, Jituško.

      Vymazat
  5. Nikolko, líbily byl se mi obě dvě.
    Děkuji za info a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Nikolko, díky za báječné knižní tipy, myslím, že v tomto případě bych skousla v pohodě obě knížky :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc se na obě těším, schovávám si je na příští rok. 🙂

      Vymazat
  7. Ani jednu neznám, takže děkuji za další tipy na čtení. Přeji poklidné adventní dny s knihou v ruce))) Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo, Evi. 🙂
      Preji hezkou 4. neděli adventní.

      Vymazat
  8. Pandora vypadá hodně dobře. Bryndzu mám doma a mám ho už i přečteného.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I mně se moc líbí. Od Bryndzy jsem před pár dny dočetla Propast smrti, tak si jeho novinku nechám na příští rok. 🙂
      Hezkou 4. neděli adventní.

      Vymazat
  9. Nikolo, Ty jsi tedy čtenářka. Z těchto knížek neznám ani jednu. Tobě přeji klidné a pohodové vánoční svátky. 🎄

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Lotty, i já vám přeji krásné vánoční svátky. 🙂❤

      Vymazat
  10. Asi bych si ani jednu nevybrala, ale hlavně, že tobě se líbily :).

    OdpovědětVymazat
  11. Já se už těším na knížky od Ježíška. Sobě jsem před pár dny koupila Vánoční přání. Zatím jsem na začátku a pořád čekám, kdy mě do sebe knížka vtáhne.. :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja taky doufám, že na mě Ježíšek nezapomněl a něco pěkného do knihovny mi přinese. 🙂
      To už tak někdy bývá. Já jsem naposled četla Propast smrti od Bryndzy, která se mi opravdu líbila - byla napínavá, ale pak jsem sáhla po povídkách Tenkrát o Vánocích, od kterých jsem čekala veselou vánoční atmosféru, ale ne vždy to bylo veselé. Včera jsem povídky dočetla a nakonec se mi i líbily.
      Měj hezký den.

      Vymazat

Joanna Quinnová - Velrybí divadlo

Cristabel zvedne klacík. Dobře jí padne do ruky. Spolu s ostatními obyvateli domu je na zahradě a čeká na otce, který se má vrátit i s její ...