úterý 9. srpna 2022

Jasmin Schreiber - Tisíce metrů ode dna

"Krásný debutový román mladé autorky, který se zabývá
smutkem a depresí, ale je zároveň plný humoru. S velkou chutí
jsem si ji sama přečetla a pak ji doporučila přátelům."


"Román, který se věnuje závažnému tématu: jak žít dál, 
když vám zemře milovaná osoba, a jak se dostat z deprese...
Kniha o smrti, ztrátě, vyrovnávání se s obojím a touze po životě. 
Vydáváme se s Paulou a Helmutem na cestu, která oba 
změní a po níž už nic není jako dřív.
Kniha mě nadchla ♥."


"Kdybych měla dvěma slovy přiblížit tuto knihu, popsala bych
ji jako srdcervoucí krásu. Děkuji vám za cestu plnou naděje,
lásky, humoru a smutku."



Paula toho k životu moc nepotřebuje: domov, trochu peněz na jídlo a malého bratra Tima, kterého miluje nade vše na světě. Pak ale dojde k hrozné nehodě, která ji uvrhne do hluboké deprese. Z beznadějného stavu ji dostane teprve Helmut, starý mrzout, který jí paradoxně vlije do žil novou chuť do života. Nakonec se Paula a Helmut společně vydávají na dobrodružnou cestu, která je oba vede k sebepoznání...


Dnes mám pro vás recenzi na román Tisíce metrů ode dna



Když vám zemře někdo blízký, není snadné nechat ho jít. Není snadné žít dál a nemyslet na to, jak moc se vám stýská. 
Člověk však musí jít dál, i když to bolí, i když to znamená potkat staříka na hřbitově, který vykopává urnu své ženy. 
Tisíce metrů ode dna je nevšední příběh. Humor se v něm střídá se smutkem a naopak. Vzpomínky a zážitky pak s realitou běžného života. To vše psané tak poutavým stylem, že se od knížky zkrátka neodtrhnete. 
Hrdinové příběhu, Paula a Helmut jsou každý úplně jiný. Ona je mladá bioložka, dívka, která ztratila svého malého bratra Tima, který se utopil, z čehož Paula viní jen sebe. On je starý muž – nepřeje si nic jiného, než splnit poslední přání své ženy, přestože už je po smrti – vzít ji do hor a navždy se tak rozloučit. Tito dva lidé se seznámí na místě, kde se lidé většinou loučí. Na hřbitově. V noci. 
Stejně jako mnozí z nás, ani Paula se nedokázala smířit se smrtí svého bratra. Její život je velký chaos. Lítost přátel a přehnaná starost rodičů ji už unavuje, a tak jí výlet se starým, neznámým Helmutem připadá jako dobrý nápad. Výlet za smířením. I když tak trochu riskuje. No uznejte – sednout s neznámým mužem a jeho psem do karavanu a vydat se na cestu do hor... Na druhou stranu, Paula už nemá co ztratit. Nebo ano?
Kniha se čte neskutečně dobře. Tak dobře, že ji neodložíte. Je to krásný, smutný příběh, který se dotkne vašeho srdce a jen tak na něj nezapomenete. Budete se smát, ale i plakat. Spolu s Paulou budete vzpomínat na jejího bratra, který odešel příliš brzy. Vzpomenete si také na své blízké, kteří odešli, ale pořád jsou tady s vámi. Ve vašem srdci a vzpomínkách. 
Tisíce metrů ode dna je jedna z nejlepších knih, jaké jsem kdy četla. Je to příběh, který si zamilujete a ke kterému se budete rádi vracet. Za sebe určitě doporučuji a hodnotím plným počtem hvězdiček.



Jasmin Schreiber

narozená v roce 1988, vystudovala biologii a je autorkou beletrických i odborných knih. Její román Tisíce metrů ode dna byl jedním z nejúspěšnějších debutů roku 2020 a v březnu 2021 následovala humoristická kniha Abschied von Hermine. Ve vědeckém podcastu bugtales.fm hovoří o nahých krtcích, želvuškách a velrybích explozích. Spolu s absurdním množstvím (podivných) domácích mazlíčků žije ve Frankfurtu nad Mohanem.

26 komentářů:

  1. Nikolko,to by bylo zajímavé čtení,knížku si píšu.Hlavně také pro vnučku,včera jsme byli se synem s děvčatama na nákupech a v knize jsme byli hodně dlouho.Tak budu mít od tebe tipy zase na knížky pro jednu z nich.Ta mladší moc nečte.
    Děkuji a přeji hezký nový týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla to pěkná knížka, Jituško. Věřím, že by se vám líbila. 🙂
      Dlouhé hodiny v knihkupectví dobře znám, a tak už raději nakupuji přes internet.
      I vám pěkný týden.

      Vymazat
  2. Nikolko, moc děkuji za recenzi na opravdu zajímavou knihu.
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Nikolko, já bych Tě potřebovala u nás doma, že by jsi mě četla a já Tě poslouchala :o). Takhle mě předčítala babička, když jsem byla malá a nemocná, seděla u mé postele a četla... To bylo tak hezké. Jsi hodná, že nás informuješ o zajímavých knihách. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, děkuji za milá slova. Připomnělo mi to, když jsem byla malá já a moje prateta mi četla. Když jsem později umělá číst, brala jsem si k ní knížku, když jsem u ní třeba přestala a četla jsem jí. Nebo ona zase mně. Bylo to fajn. 🙂
      Měj hezký den.

      Vymazat
  4. Tak tato knížka se mi líbí :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to krásné čtení. Těším se, až se k ní někdy vrátím. 🙂
      Hezký den.

      Vymazat
  5. Nikolko, kniha mne zaujala, myslím, že to bude skvělé počtení. Počkám, až se objeví v knihovně. Díky za tvoje knižní informace. Měj se, pá 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, je to fajn kniha. Věřím, že se vám bude taky líbit. 🙂
      Hezký večer.

      Vymazat
  6. Tohle je kniha přímo pro mě. Mám tyto příběhy ráda a hned jsem si ji zapsala na seznam a snad si ji brzy přečtu :-) Hodně se mi zalíbila a jako třešničkou tomu dopomohlo tvoje hodnocení :-)

    http://www.jancahala.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám tento typ knih taky ráda. Doufám, že se ti bude líbit stejně jako se líbila mně. 🙂
      Měj se hezky, Jani.

      Vymazat
  7. Už delší dobu mám udělaný print screen knížky v mobilu, zaujala mě a chtěla bych si ji přečíst, tvoje recenze mi to jen potvrdila :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě knížka podle anotace taky zaujala. Po přečtení vím, že se k ní někdy vrátím - je vtipná, smutná, dojemná, ale krásná.
      Hezký den. 🙂

      Vymazat
  8. Odpovědi
    1. Ano, to byla. Věřím, že by se ti líbila.
      Hezký večer. 🙂

      Vymazat
  9. Dobrý tip-díky za něj. A moc se mi líbí i obálka knihy. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo, Evi. Ano, obálka se opravdu provedla.
      Mějte se krásně. 🙂

      Vymazat
  10. Na knihu jsem koukala v práci, ale stále nevím zda do ní jít. Mám toho teď zase hodně, tak snad jednou :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Nikolo, zajímavé téma. Díky za recenzi.

    OdpovědětVymazat
  12. Tyhle smutný věci já prostě číst nemůžu, už se nedívám ani na filmy o psech, vždycky to obracím jak želva a ještě z toho mám špatný pocit, ikdyž to třeba nakonec konci dobře

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle je dojemné, pravda, ale taky velmi vtipné a čte se to samo. 🙂 Třeba se knížka někdy dostane i k tobě.
      Měj hezký den, Jani.

      Vymazat
  13. Seznámení na hřbitově a navázání vztahu tak odlišných osob jsou úsměvné už samy o sobě, na příští dovolenou bych si knihu určitě vybral. Díky za tip.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vtipných momentu bylo víc. Helmut byl morous, ale moc fajn. Doufám, že se vám knížka bude taky líbit. 🙂

      Vymazat

Brzy na knižních pultech

Máme tady duben a spolu s ním spoustu nových knih. Pojďme se podívat, co vychází. Jako první je tu thriller Druhá smrt . Detektivky Jedovat...