středa 17. srpna 2022

Harlan Coben - Smrt v zádech

"Coben se znovu trefil do černého."
Kirkus Reviews


"Harlan Coben je dlouhodobě mistrem zápletek,
z nichž nám jednoduše spadne brada.
Ale v tomhle románu nás zároveň rovnou
pošle k zemi. Smrt v zádech je dost možná
autorovo korunní dílo."
– Providence Journal


"Jeden z nejlepších Cobenových 
nečekaných závěrů!"
– Suspence Magazine



MYSLÍŠ, ŽE VÍŠ, CO JE PRAVDA.
PRAVDA JE, ŽE NEVÍŠ NIC.

Maya Sternová přišla téměř o všechno, co drželo její život pohromadě. Coby elitní pilotka se během mise v Iráku dopustila osudové chyby a musela odejít z armády. Její sestra Claire byla zavražděna při loupežném přepadení a brzy nato se před Mayinýma očima stal obětí střelby také manžel Joe. Maya se snaží postarat se o malou dcerku a čelit pravidelným nočním můrám. Spolupracuje s policií při hledání Joeových vrahů a pokouší se nějak se se vším vyrovnat. Pár dní po Joeově pohřbu však na nahrávce natočené doma skrytou kamerou zahlédne něco, co její svět znovu převrátí vzhůru nohama...
Smrt v  zádech je v pořadí devátý thriller Harlana Cobena, který debutoval na prvním místě žebříčku bestsellerů New York Times.



Dnes mám pro vás recenzi na thriller Smrt v zádech



V pořadí devátý thriller oblíbeného amerického autora Harlana Cobena s názvem Smrt v zádech dobyl první příčku žebříčku bestsellerů. Nutno uznat, že právem, protože je to skvělé čtení.
Coben je mistrem thrillerů. Jeho knihy dokáží čtenáře vtáhnout do děje už s první stránkou a nepustit, dokud nedočtou. Autor si dokáže skvěle pohrát s myslí čtenáře, přičemž na konci přichází nečekané. A není tomu jinak ani tentokrát. 
Elitní pilotka Maya Sternová jednoho večera přišla o manžela. Joe Burkett, jeden ze synů bohaté a vlivné rodiny, byl zavražděn a Maya se stala přímým svědkem. Jako by toho nebylo málo, detektiv Roger Kierce ji z vraždy obviňuje. Jako by toho nebylo málo, Maya se stále nedokáže vyrovnat se smrtí své sestry Claire, která zemřela při loupežném přepadení. A celé se to zamotává ještě víc, neboť obě vraždy byly spáchány stejnou zbraní. 
Maya nehodlá jen tak sedět se založenýma rukama a čekat. Je rozhodnutá se bránit a najít vrahy svých nejbližších, ač bojuje taky se svými vlastními démony. Bez práce, neboť se během mise v Iráku dopustila osudové chyby, zůstává sama se svou dvouletou dcerou, sama se potýká se svými problémy a vypadá to, jako by byla sama proti všem. 
Během pátrání po posledních dnech své sestry narazí na jméno Corey Rudzinsky, který založil stránku, která má upozornit na chyby vládních a armádních složek a ačkoli až doposud nebyli přátelé, hodně se toho díky němu dozvídá. Přivede ji na stopu podvodu, ve kterém hraje roli Joeova rodina. Na povrch se dostává také spojení se smrtí Joeova bratra, který se utopil...
Kdo vlastně Joe byl? Čeho byl schopný? Maya pátrá na vlastní pěst a snaží se nalézt odpovědi, které jsou ukryty hluboko v její mysli. Ví, že to nebude jednoduché a může za to zaplatit cenu nejvyšší.
Smrt v zádech je jedna z nejlepších knih, jaké jsem od Cobena četla. Plná napětí a překvapení. A samotný konec? Nečekaný. Bylo to skvělé. Za sebe doporučuji a hodnotím plným počtem hvězdiček. 



HARLAN COBEN (* 1962, Newark), absolvent politologických studií, je uznávaným a oblíbeným autorem kriminálně laděných knih – na kontě jich má již 30, vycházejí ve 43 jazycích a Coben za ně byl několikrát nominován či vyhlášen vítězem amerických, britských, francouzských i německých žánrových cen (mj. Edgar Award, Shamus Award, Anthony Award, Dilys Award). Celosvětově se prodalo více než 70 milionů výtisků jeho knih.
Autor žije s manželkou a čtyřmi dětmi v městečku Ridgewood ve státě New Jersey.
Knižní klub vydal jeho romány Nikomu ani slovo (2002), Teď, nebo nikdy (2003), Nadobro ztracený (2003), Podrazák (2005), Mrtvá z Nevady (2006), Temné lesy (2008), Drž se (2009), Schůzka v Paříži (2010), Přistižen (2012), Šest let (2014), Chybíš mi (2015) a Cizinec (2016).

24 komentářů:

  1. Nikolko, ještěže tě mám! nestíhám ani sledovat, co je kde zajímavého, natož ty knihy číst...
    Moc děkuji a přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tahle kniha už není novinkou, vyšla tuším před pěti roky, ale jelikož jsem sem začala Cobena vkládat od jeho tehdy nejnovější knihy, řekla jsem si, že je čas, abych znovu přečetla tuto. 🙂
      Rádo se stalo, hezký den.

      Vymazat
  2. Nikolko, mám to jako Helenka... Díky za představení knihy, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkná recenze, kniha vypadá zajímavě, i když to není můj žánr :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Lucy. 🙂 Myslím, že by se ti kniha líbila. Coben se vždy zabývá rodinnými dramaty a tajemstvími.
      Hezký den.

      Vymazat
  4. Nikolko,to je čtení pro mě.Díky za recenzi.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  5. Takové knížky nečtu, ale tvá recenze mě zaujala :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, autorovy knihy jsou fajn. Třeba si nějakou někdy taky přečteš. 🙂
      Měj hezký den.

      Vymazat
  6. Cobena nečtu a ani mě moc neláká :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Jsem moc ráda, že tě kniha tak nadchnula. Sice se nejedná o žánr, který bych já vyhledávala, ale i tak jsem si tuto pěknou pochvalnou recenzi ráda přečetla.

    Ketrin ~ Vnímej blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Já zase chválu ráda píšu, naopak mě mrzí, když mám od knihy jiná očekávání a pak zjistím, že je to ne tak dobré čtení, ale i to se stává. U Cobena se mi to ještě nestalo - ten je sázka na jistotu. 🙂
      Přeji hezký den.

      Vymazat
  8. Panejo, já nestíhám číst, jakože vůbec :-D I tuto knihu si píši na seznam! Mám ráda nečekané konce! :-)

    http://www.jancahala.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani já tento měsíc moc nestíhám číst. Čtu teprve druhou knihu - a myslím, že to bude tak asi všechno. 🙂
      Věřím, že se ti knížka bude líbit. Měj hezký den, Jani.

      Vymazat
  9. Coben je skvělý autor thrillerů, mám od něj přečtené snad všechny :D Tenhle jsem určitě taky četla, ale už před pár lety, takže si úplně nepamatuju, jak skončil... ale mám takový pocit, že to bylo skvělé jako vždy!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já knížku taky už četla. Ale ráda jsem si ji trochu odvětila. 🙂
      Hezký den.

      Vymazat
  10. Nikolo, díky za tip. Já autora vůbec neznám, tak aspoň vím, po čem se kouknout v knihovně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo. Doufám, že se vám nějaká autorova kniha bude líbit. 🙂
      Hezký den.

      Vymazat
  11. Jako návnada skvělé, tipnul bych si, že zavraždění sestry a manžela má souvislost a stejné pachatele.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nerada bych něco prozradila. Ale bylo to skvělé - moc mě to bavilo i během druhého čtení. Doporučuji.

      Vymazat

Novinky v naší knihovně - březen

Dnes se s vámi podělím o novinky, které doplnily naší knihovnu v březnu. Mám tu pár knih z Black Friday, který probíhal na Knihy Dobrovský. ...