neděle 17. července 2022

Novinky v naší knihovně - červen

Dnes se s vámi podělím o knižní novinky, které jsme nakoupily v červnu.



Minule jsem si posteskla, že jarní katalog byl spíše poloprázdný. A když už nás něco opravdu zaujalo, zrovna to nebylo skladem. Letní katalog si v tomto směru polepšil - vypadá to, že budeme objednávat ještě jednou. 
Dneska jsou tu novinky, na které jsem se opravdu těšila (a které bych nejspíš koupila hned, kdyby nebylo nových alb od Rammstein a Florence & The Machine), a tak šly knížky stranou. 



Začnu biografií Diana - Její skutečný příběh - jejími vlastními slovy. Jednou byl v televizi dokument, ve kterém se o téhle knize mluvilo. Diana se prý autorovi hodně svěřila. Jenže první vydání knihy už se sehnat nedalo. Nyní se dočkala druhého, a tak se sestra dala slyšet, že by to možná bylo zajímavé čtení. Takže jsem knihu objednala. 
Mamka si přála Hájovnu, která při posledním nákupu nebyla skladem. Teď se dočkala - už čte a je spokojená. 
A nakonec jsem koupila něco i do své přecpané knihovny, která je od teď nejspíš definitivně plná, ale knihy, na které jsem čekala dlouho, jsem si ujít nenechala.  Sérii s detektivem Cormoranem Strikem jsem si zamilovala. Tři roky čekaní se vyplatilo - Neklidná krev je konečně venku - a je to teda pořádná bichle. Na čtení se moc těším. Dále už dvanácté pokračování série Případy Kim Stoneové - Vražedná mysl. Také tuhle sérii jsem si zamilovala. Na každou knihu se vždy těším. Angela Marsonsová píše skvěle! A nakonec Nepříliš šťastná rodina - již šestý thriller oblíbené Shari Lapeny. Kéž by Shari psala tak rychle, jak rychle se její knihy čtou. 



Andrew Morton - Diana - Její skutečný příběh - jejími vlastními slovy

Senzační biografie princezny Diany napsaná za její spolupráce a přinášející exkluzivní nový materiál k připomínce 60. výročí jejího narození. Kniha Diana, její skutečný příběh po svém prvním vydání v roce 1992 navždy změnila způsob, jakým veřejnost pohlížela na britskou monarchii. Na prvním místě žebříčku bestsellerů deníku New York Times se stala unikátní literární klasikou nejen pro svůj výbušný obsah, ale i proto, že se Diana na publikaci osobně podílela. Nikdy předtím žádný významný člen královské rodiny nehovořil tak otevřeným způsobem o svém nešťastném manželství, o svém vztahu s královnou, o neobyčejném životě uprostřed rodu Windsorů, o svých nadějích, obavách a snech. Nyní autor biografií Andrew Morton znovu prošel tajné nahrávky, které se zesnulou princeznou pořídil, aby přinesl nové překvapující poznatky a napomohl hlubšímu pochopení jejího života i myšlení. V tomto plně přepracovaném vydání své průlomové biografie se Morton zabývá Dianiným odkazem a jejím významem pro moderní královskou rodinu. Ikona v životě a legenda po smrti – Diana nepřestává fascinovat. 

Karla Kubíková - Hájovna

Píše se rok 1985. Linda žije na hájovně, která je součástí vojenského prostoru, v němž jsou umístěni ruští vojáci. Nemá je ráda a obává se jich, ale se svým osobním životem mladé manželky a matky je spokojená. Jedné noci změní hloupá legrace nezvaných hostů její osud v tragédii a Linda se ocitne ve vězení. Musí se vyrovnat s tvrdým trestem a mnohaletým odloučením od manžela Vojtěcha a teprve čtyřměsíční dcery Aničky. Oporou jí je mimo manžela i kamarádka Hanka. Po propuštění z vězení se vrací na hájovnu, na které ji pomalu, ale definitivně nahradila Hanka. Rozhodne se bojovat o manžela i dceru, ale tento boj s nejistým výsledkem je ze všech nejtěžší. 

Robert Galbraith - Neklidná krev

Pravé zlo nezničí ani čas. Pátý případ Cormorana Strika a Robin Ellacottové. Soukromého detektiva Cormorana Strika osloví s prosbou o pomoc žena, jejíž matka před čtyřiceti lety zmizela za podivných okolností. I přes malou šanci na objasnění odloženého případu se Strike a jeho parťačka Robin Ellacottová pouštějí do vyšetřování. Záhy pochopí, že před sebou mají ďábelsky složitou záhadu související s tarotovými kartami, pochybnými svědky a psychopatickým sériovým vrahem. A zjistí, že i případy staré desítky let mohou být smrtící. 

Angela Marsonsová - Vražedná mysl

Samanthu Brownovou, mladou vysokoškolačku, nalezli doma v posteli s proříznutým hrdlem a nožem v ruce. Bez zjevných známek násilí či boje. Působí to jako jasný případ sebevraždy. Podivná reakce dívčiných rodičů však tuto teorii zvrátí a inspektorka Kim Stoneová pochopí, že tady šlo o vraždu. Jak ji však vyšetřit, když všechny stopy už jsou nenávratně ztracené? Nikdo nezajistil DNA ani otisky prstů a tým kriminalistů nemá k dispozici nic víc než několik fotografií těla. A informace o Farmě jednoty, zdánlivě neškodném uzavřeném společenství, v němž dívka žila. Zjistit o něm něco víc bude těžké. Jedině že by do něj Kim nasadila svého člověka. Netuší ale, co všechno tím riskuje… 

Shari Lapena - Nepříliš šťastná rodina

Nejnovější příběh mistryně psychothrilleru – opět dokonale drásavý a neodložitelný. Brecken Hill je drahá adresa. Musíte mít hodně peněz, abyste tu mohli bydlet. Tak jako Fred a Sheila Mertonovi. Žádné bohatství vás však neochrání, když vám u dveří zazvoní vrah. Manželé Mertonovi byli brutálně zabiti pár hodin poté, co přivítali na velikonoční nedělní večeři své tři dospělé děti. Ty jejich smrt pochopitelně těžce nesou. Nebo ne? Na každého z nich čeká pohádkové dědictví. Svého náladového otce nesnášeli a netečná matka se jich nikdy nezastala. Na jednoho z nich to bylo možná už příliš. Ale na koho? Je-li váš sourozenec vrah, chtěli byste to nejspíš vědět... 



Všechny knihy jsem zařadila na můj "seznam" knih, které bych letos ráda přečetla. Teď v létě čtu pomaleji, ale věřím, že bych něco mohla stihnout. Četli jste některou z těchto knih? Jak se vám líbila?

24 komentářů:

  1. Ač jsem se před roky zařekla, že už nekoupím ani knihu, protože je není už kam dávat, tak jsem to vyřešila odvozem některých na chalupu a statečně měsíčně dokupovávám další... Knížky je radosti i vášeň. Tak hezké čtení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje knihovna je už taky plná, ale nemám, jak bych ji uvolnila - leda odvést některé knihy do antikvariátu. A tak už si kupuji jen ty autory, které v knihovně mám. Jinak si je stahuji do čtečky.
      Přeji hezký víkend. 🙂

      Vymazat
  2. Nikolko,seznámila jsi nás se samými zajímavými tituly.Některé si napíšu.O Dianě mám dvě knížky,ale ač jsem teď měla každou knihu při stěhování nejméně třikrát v ruce,nějak se na tyhle nepamatuji.Musím se po nich podívat.Těším se,že bude teď zase čas na četbu.
    Měj se moc hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Léto je na čtení ideální doba. Na knížku jsem zvědavá. 🙂 Když jsme malovali, měla jsem tenkrát knihy bokem - že je přečtu, ale stihla jsem jen jednu z nich.
      Hezký víkend, Jituško.

      Vymazat
  3. Nikolko, vybrala bych si. Lady D. fascinuje i mnoho let po své smrti, Cormoran Strik mě baví a těším se na další díl.
    Přeji hezké pondělí, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Série se Strikem je skvělá a samotný Strike je mi jako postava velmi sympatický. Už teď se těším na tuhle novinku i další knihu. 🙂
      Přeji ti hezký víkend, Helenko.

      Vymazat
  4. Ahoj Nikolko, člověk by si vybral. Snažím se taky knížky moc nakupovat, chodím do knihovny hlavně v zimě. Teď jsem na chalupě, hlídám mladým Kumíka a chodím každý den na houby, hodně tu rostou a já to mám moc ráda. Pá Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to máš tu pravou letní pohodu, Leni. 🙂 My jsme teď doma byli nemocní, ale už je zase dobře, tak si užíváme tepla a sluníčka.
      Moc tě zdravím, užijte si s Kumíkem pěkný víkend.

      Vymazat
  5. Pěkné knižní přírůstky. Já si z těchto tvých knih neplánuji pořídit ani jednu, ale tobě ať se hezky čtou. :-)

    Ketrin ~ Vnímej blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu. 🙂 Děkuji a přeji ti hezký víkend.

      Vymazat
  6. To jsou ale hezké nové kousky :). Líbí se mi Hájovna :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hájovnu už mám přečtenou - líbila se mi. Jen k její recenzi jsem se ještě nedostala.
      Měj hezký víkend, Terko. 🙂

      Vymazat
  7. Koukám, že oblíbená inspektorka Kim Stoneová rozšířila své řady ve vaší knihovně! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to fajn knižní hrdinka. A její řada se opravdu rozšiřuje - jsem zvědavá, kam všechny knihy za chvilku dám. 🙂
      Pěkný víkend, Janinko.

      Vymazat
  8. Nikolko, zajímavá nabídka na četbu. Mne by asi nejvíc zaujala kniha o Dianě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se na knihu těším.
      Hezký víkend, Lotty. 🙂

      Vymazat
  9. Kniha Hájovna mě hodně zaujala :)

    OdpovědětVymazat
  10. Já bych dal přednost detektivkách, knihy celebrit z jejich života si myslím vždy trpí stylizací a snahou se ukázat v lepším světle, než odpovídá skutečnosti. Upřímně řečeno ani nechápu, proč pořád na titulních stánkách webu vyskakují informace o tom, co kde řekl princ Harry a další členové rodiny, o královských rodinách ve Švédsku, Holandsku apod. se nepíše vůbec a nikomu to nechybí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem spíše na detektivky. Články o královské rodině na internetu nečtu.

      Vymazat
  11. Téda, to je ale úžasných knižních tipů - nevím, co dřív. ;-) Píšu si na seznam a začnu asi Dianou. Děkuju za skvělý článek, jdu pořádně prošmejdit zbytek blogu. ;) Vivi ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že knížky zaujaly. 🙂
      Děkuji za milou návštěvu a přeji hezký den.

      Vymazat
  12. Jediné, po čem bych z tvého výběru nesáhla, je kniha o Dianě - já životopisné věci v podstatě vůbec nečtu a celebrity mne moc neberou. Ale zbytek bych si přečetla ráda, zejména pak novou A. Marsons, kterou jsem objevila nedávno a velmi mne zaujala.
    Měj se pěkně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si biografii občas přečtu ráda, ale jsem spíše na ty hudební. Angela je skvělá, Vražedná mysl mě teprve čeká. Zatím jsem z těchto knih četla jen Hájovnu - bylo to příjemné a nenáročné.
      Hezký den. 🙂

      Vymazat

Novinky v naší knihovně - březen

Dnes se s vámi podělím o novinky, které doplnily naší knihovnu v březnu. Mám tu pár knih z Black Friday, který probíhal na Knihy Dobrovský. ...