čtvrtek 9. června 2022

Kelly Rimmerová - Až budu bez tebe

"Jenže ty mě necháš na pokoji tak jako tak. Nemáš jinou možnost; vždyť ani nevíš, kdo jsem," zdůraznila. Než jsem stačil promyslet další argument, přešla do tónu, který mi připadal velmi odhodlaný. "Ta dohoda je vlastně nesmysl, protože já už mám, co nabízíš. Ne, budeš muset v tomto případě argumentovat jinak. Řekni mi, proč bych s tebou měla jít ještě jednou na večeři."
Protože tě potřebuju poznat. Tak nebo tak, stejně budu dál žasnout po celý zbytek života nad tím, jak jsem se cítil předešlý večer.
"Ani já nejsem příliš na vztahy," lhal jsem. "Nehledám manželku. Nehledám dokonce ani přítelkyni. Jen se těším na to, že s tebou strávím pár chvil. To je všechno."
Nezdálo se, že by to na ni udělalo dojem. Měla pohled sklopený dolů a myslím, že o mojí nabídce přemýšlela. Byl jsem jako dychtivé dítě toužící po souhlasu a přijetí, doslova jsem zadržoval dech, když mojí prosbu zvažovala.
"Ještě jednu večeři," souhlasila.



Potkal jsem ji před rokem. Byla oblečená jako právnička, měla bosé nohy a napoprvé jsme se div nepohádali. I když jsme ani jeden nevěřili na lásku na první pohled, stalo se nám to...

Setkání Calluma Robertse a Lily MacDonaldové bylo napohled obyčejné. Rozmarná nabídka, vzájemná přitažlivost, jedna noc plná tajemství, a tím to mělo skončit. Jenže ani jeden z nich není schopen zlomit křehké pouto, které se dlouho neodvažují nazývat pravým jménem.

V lecčems jsou odlišní, jak jen dva lidé mohou být. Lila se zajímá o životní prostředí, je zcestovalá, plná energie a chuti do života. Callum je rezervovaný, drží si odstup, do ničeho se nehrne po hlavě.

Ta žena mě naučila, jak znovu žít. Dala mi všechno, a přesto měla tajemství, které mi zlomilo srdce. Tohle je náš příběh.



Dnes mám pro vás recenzi na román Až budu bez tebe



S tvorbou australské spisovatelky Kelly Rimmerové jsem se poprvé setkala v roce 2020, kdy se mi do rukou dostal román Když jsem tě ztratila. Ten mě nadchnul natolik, že jsem naši knihovnu doplnila o další její knihy. Dnes jsem tu s knihou Až budu bez tebe, románem z roku 2017, kterým se autorka poprvé představila českým čtenářům.
Hlavní hrdinové knihy jsou Callum a Lila. Lila je právnička, která se zabývá životním prostředím, miluje adrenalin a ráda dělá bláznivé věci. Žije tak, jako by každý den měl být její poslední. Callum je konzervativní manažér. Se svým životem není spokojený, zároveň však nedělá nic pro to, aby se něco změnilo. Oba jsou naprosto odlišní. Přesto je náhoda svede dohromady. A ač to tak zprvu nevypadá, vzniká mezi nimi přátelství, které se postupně mění v mnohem silnější pouto. Avšak Lila skrývá děsivé tajemství....
Dějem čtenáře provázení oba hlavní aktéři, kteří se v kapitolách střídají ve vyprávění. Kniha je díky tomu zajímavější, přesto je začátek mnohem pomalejší než bych čekala. Autorka si dává tentokrát hodně načas, než se dostane k jádru věci. Děj nabírá spád ve své druhé polovině, ačkoli ani tady se kupředu příliš nežene. 
Přiznám se, že ačkoli mi pomalejší děj u tohoto typu knih nevadí, tady jsem s tím trochu problém měla. Ale postupně jsem si zvykla. Pokud to čtenář zvládne, čeká na něj příběh plný emocí a nečekaných zvratů.
Až budu bez tebe, je opět krásný a citlivě napsaný román. Jeho první polovina je však pomalejší, možná zbytečně, protože druhá polovina byla v některých pasážích až uspěchaná. Přesto se mi kniha líbila. Je to smutný a dojemný příběh. Věřím však, že i přes své pomalejší tempo, si najde své čtenáře a něco v nich zanechá. Už teď se těším na další autorčino dílo, do té doby čtyři hvězdičky této knize.



Kelly Rimmerová je bestsellerová autorka románů pro ženy a její knihy jsou překládány do šestnácti jazyků. Žije na australském venkově s manželem a dvěma dětmi.  

14 komentářů:

  1. Nikolko, děkuji! Díky tobě jsem alespoň trochu v obraze. Sledovat knihy teď opravdu nestíhám...
    Měj pěkný červnový den. Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Nikolko,to by bylo čtení pro moji vnučku.Píšu si.Rekonstrujeme byt a teď nějakou dobu na čtení čas nebude.Ani na blog.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu, Jituško. 🙂 Já teď přes letní dny na blogu také moc nebývám - když přeje počasí, je fajn, když mužů být na zahradě, když nepřeje, připravuji si články dopředu pokud to jde.
      Hezký den i vám.

      Vymazat
  3. Tentokrát nic pro mě, ale hlavně, že se tobě kniha líbila :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si občas nějakou tu odpočinkovou knihu ráda přečtu, ale pak stejně čtu zase něco napínavějšího. 🙂

      Vymazat
  4. Já momentálně miluji různé romány, takže by se mi knížka nejspíše líbila :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla to pěkná knížka. Autorku jsem si oblíbila. 🙂
      Hezký večer, Terko.

      Vymazat
  5. Je dobře, že se ti kniha líbila :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, bylo to příjemné čtení, i když trochu smutné.
      Hezký večer. 🙂

      Vymazat
  6. Další tip na další zajímavou knihu))) Přeji hodně červnového čtení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že vás kniha zaujala.
      Děkuji a nápodobně. 🙂

      Vymazat
  7. Nabídka, že nechci žádný vztah, ale jen strávit pár chvil, je odzbrojující svou upřímností :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ale pěkně kecal. 🙂 Bylo mi jasné hned, jak to dopadne - u podobných knih člověk nad dějem moc přemýšlet nemusí.

      Vymazat

Joanna Quinnová - Velrybí divadlo

Cristabel zvedne klacík. Dobře jí padne do ruky. Spolu s ostatními obyvateli domu je na zahradě a čeká na otce, který se má vrátit i s její ...