pátek 17. června 2022

J. P. Delaney - Slušní lidé

"J. P. Delaney je král thrillerů a Slušní lidé jsou zatím jeho nejlepší kniha."
FIONA CUMMINS


"Nečekané a naprosto přesvědčivé."
Daily Mail


"Strhující od začátku do konce!"
LESLEY KARA


"Delaney nikdy nezklame."
Press Association


"Ten druh knihy, který vás nenechá usnout."
My Weekly



CO KDYŽ JE VAŠE DÍTĚ
OPRAVDU JEJICH?


Jednou ráno otevře Pete Riley dveře cizímu člověku a uslyší zprávu, která jemu i jeho partnerce Maddie promění život v noční můru – dozví se, že jejich syn byl v porodnici omylem zaměněn a oni už dva roky vychovávají cizí dítě... 

Pete s Maddie i Miles a jeho manželka Lucy se shodnou na tom, že by se měli pokusit najít nějaký flexibilní způsob, jak sdílet životy svých dětí. Plán zažalovat nemocnici ovšem rozběhne vyšetřování, které odhalí znepokojivé otázky o tom, co se stalo v den, kdy byly děti vyměněny. 

Jak se navíc životy obou rodin začínají čím dál víc proplétat, Maddie a Pete se musí rozhodnout, jak daleko jsou ochotni zajít, aby dohoda fungovala. A také jak moc mohou věřit Milesovi a Lucy – a nakonec i sami sobě navzájem.


Dnes pro vás mám recenzi na thriller Slušní lidé



Jste spokojená rodina. Váš partner je vám oporou a pojí vás silné pouto. Smyslem vašeho života je dvouletý syn. Avšak jednoho dne na vaše dveře zaklepe cizí muž, který tvrdí, že vaše dítě je jeho...
Kniha Slušní lidí je dalším skvělým thrillerem Tonyho Stronga. Britský autor, narozen v Ugandě,  který je znám pod pseudonymem J. P. Delaney. Do podvědomí čtenářů se dostal díky thrillerům Ta přede mnou, Věř mi a Dokonalá manželka.
Jednoho rána zaklepe na dveře domu Petea Rileyho cizí muž a oznámí mu děsivou zprávu – jejich syny zaměnili v porodnici. Oba již dva roky vychovávají dítě toho druhého. Pete i jeho partnerka Maddie jsou v šoku. Avšak situaci trochu ulehčuje fakt, že druzí rodiče Miles a Lucy působí jako slušní lidé, se kterými se bude možné nějak dohodnout.
Co se zprvu jeví jako vřelé vztahy a vzájemná snaha se rozumně domluvit jsou jen tichem před bouří. Na Petea a Maddie čeká nelítostný boj, při kterém si oba sáhnou až na dno svých sil.
Strach a rodičovská láska, která překonává nejstrmější kopce, ženou příběh vpřed, nechává čtenáře ve víru vlastních emocí a nutí ho přemýšlet, jak by se zachoval, kdyby se octl v situaci hrdinů knihy. 
Děj sledujeme pohledem obou partnerů, kteří se střídají v jednotlivých kapitolách, ty jsou prokládány také citacemi listin k soudnímu procesu. Příběh zdánlivě klidně plyne. To se však mění přibližně v druhé polovině, kdy nabírá spád a drží čtenáře v napětí. Velmi dobře je vykreslena také psychologie jednotlivých postav. 
Slušní lidé jsou skvělým psychothrillerem. Napínavým a strhujícím od začátku až do konce. Za sebe doporučuji a hodnotím plným počtem hvězdiček.  



J. P. DELANEY je pseudonym Tonyho Stronga, autora několika bestsellerů. Narodil se v roce 1962 v Ugandě, nicméně když mu bylo šest měsíců, rodiče se rozhodli vrátit do Velké Británie. V Oxfordu studoval anglickou literaturu, potom začal pracovat jako copywriter v Ogilvy and Mather, aby se následně stal kreativním ředitelem této největší reklamní společnosti ve Spojeném království.

První kniha, kterou publikoval pod jménem J. P. Delaney, byla Ta přede mnou (The Girl Before). Mrazivý román, o němž například Lee Child prohlásil, že je to "zkrátka dokonalý psychothriller", vyšel ve více než 40 zemích po celém světě. V roce 2018 vydal Ikar thriller Věř mi (Believe Me) a o dva roky později Dokonalou manželku (The Perfect Wife).

26 komentářů:

  1. Vůbec si nedovedu představit, jak bych reagovala, kdybych se ocitla v podobné situaci. Je to šílené!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani já si takovou situaci nedovedu představit, Janinko.
      Měj hezkou neděli. 🙂

      Vymazat
  2. Tak to musí být opravdu šílená situace, myslím, že by mě knížka bavila :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě by se ti líbila. Autor má čtivý styl psaní. Co se příběhu týče, tahle kniha byla za mě druhá nejlepší.
      Hezkou neděli. 🙂

      Vymazat
  3. Tak to musí být hrozné.Autor mi je povědomý,myslím,že jsem od něho četla Dokonalou manželku.Píšu si i tuto knihu.
    Nikolko,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nedovedu si to představit. Doufám, že se vám knížka bude líbit. 🙂
      I vám hezké dny, Jituško.

      Vymazat
  4. Jo, tohle by mohla být zajímavá kniha. Už teď vím, že by mi bylo asi ouzko, jen když si člověk představí, že se to může stát. Já četla knihu Utajená dcera a ta zjistila díky (kvůli) těhotenství, že je adoptovaná. Ve svých 30-40 letech. Taky dost zajímavý příběh, to mě bavilo hodně. :-)

    http://www.jancahala.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, že ano. Bylo to zajímavé, ale sama bych se do takové situace dostat nechtěla. Knížku jsem četla pár dní a bylo mi líto, že není o pár stránek delší. Doufám, že si od autora zase někdy něco přečtu.
      Utajena dcera je opravdu krásná knížka - jedna z nejlepších, jaké jsem od autorky četla. Taky mě bavila.
      Měj hezký den, Jani. 🙂

      Vymazat
  5. Zajímavé téma, hned si ji píšu na prázdniny. Díky a přeji krásné dny.Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že se vám kniha bude taky líbit. 🙂
      I vám krásné dny.

      Vymazat
  6. To vypadá na opravdu zajímavou zápletku! Nedovedu si představit, jaké to musí být, dozvědět se, že vychovávám cizí dítě, které jsem povyžovala za své. Knížka vypadá na opravdu pěkné psycho :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A je to o to těžší, že to dítě mají rádi a najednou přijde chlap, který tvrdí, že je jeho. Vývoj téhle knihy byl nervy drásající a konec nečekaný. Nemohla jsem se od ní odtrhnout. 🙂

      Vymazat
  7. Bože můj! Vzhledem k tomu, že mám teď skoro 2 měsíčního chlapečka, tak si vůbec nedovedu představit, že by se mi tohle stalo. Naštěstí syn mi je (už teď) dost podobný, tak snad mi ho nevyměnili. Jinak skvělá recenze, já tento žánr moc nečtu, ale od autora jsem četla knihu Ta přede mnou.

    Ketrin ~ Vnímej blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani já si nedokážu představit, že by se mi tohle stalo.
      Jsem ráda, že tě tu zase vidím. Měj se hezky. 🙂

      Vymazat
  8. Tyjo, tak takovou situaci si vůbec neumím představit. No alespoň na to přišli po 2 letech a ne po 20, ale zase, svým způsobem je to takhle ještě těžší. Kniha není můj žánr, ale hodím doporučení kámošce a mamce, které obě čtou podobný druh knih :) Díky za inspo!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejvíce líto mi bylo Peteho a Maddie. Číst tuhle knihu bylo fajn, ač byla s dalšími a dalšími stránkami čím dál znepokojující. Tohle by nechtěl zažít nikdo.
      Měj hezký den, Lucy. 🙂

      Vymazat
  9. Pěkná recenze, na tuhle se chystám. Jenom tedy najít ten čas 😁

    OdpovědětVymazat
  10. Takový případ se stal i u nás a pokud si vzpomínám, přišlo se na to mnohem později než ve dvou letech. Myslím, že v tomto miminkovském věku by to snad nebylo tak náročné přilnout k tomu pravému dítěti a tohoto se vzdát a třeba s druhou rodinou pak udržovat nějaký vztah. Ale zjistit to v pubertě nebo ještě později, kdy dítě mohlo být formováno zcela odlišnou výchovou a je emancipované, by bylo něco úplně jiného.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte pravdu, stalo se to i u nás, ale přišlo se na to později. Muselo to být o dost těžší - vůbec si to nedokážu představit.

      Vymazat
  11. Nikolko, stejné téma jako v televizi odvysílaný seriál Kukačky, záměna dítěte v porodnici. Neumím si představit, jak šílené to pro rodiče musí být. Děkuji za tip, určitě se poptám v knihovně. Zdravím 😀😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Seriál jsem viděla. Pokud si dobře pamatuji, byl inspirován skutečností.
      Moc vás zdravím, Evi a přeji hezký večer. 🙂

      Vymazat
  12. To je přesně něco co bych si přečetla, jen ten čas na té mateřské mít

    OdpovědětVymazat
  13. Moc hezká nabídka knih, pestrá. Určitě si jich několik Nikol vyberu, děkuji. ☺

    OdpovědětVymazat

Joanna Quinnová - Velrybí divadlo

Cristabel zvedne klacík. Dobře jí padne do ruky. Spolu s ostatními obyvateli domu je na zahradě a čeká na otce, který se má vrátit i s její ...