pondělí 23. května 2022

Shari Lapena - Její konec

CO KDYŽ MUSÍTE VOLIT
MEZI DŮVĚROU A BEZPEČÍM?
MEZI NEJISTOTOU A PRAVDOU?

ČLOVĚK SI PROSTĚ
NEMŮŽE POKAŽDÉ VYBRAT.

NĚKDY VŠAK ANO.



"Ujistěte se, že máte dost času, 
protože jakmile se do téhle knihy dáte, 
nepustíte ji, dokud nebudete na konci."
USA TODAY

"Přečteno na jeden zátah. Proč?
Protože to je SHARI LAPENA."
THE READING BEAUTY

"Nová královna napínavých
rodinných psychodramat."
BOOKREPORTER.COM



ZAČALO TO ŠOKUJÍCÍM 
ODHALENÍM...


Stephanie a Patrick, bohatí a spokojení manželé, se nedávno stali rodiči krásných dvojčátek. Třebaže je oba péče o novorozence značně vysiluje, Stephanie s jistotou ví, že má všechno, po čem kdy toužila. Pak se objeví Erica, žena z Patrickovy minulosti, a s ní děsivé informace o jeho první manželce. Ta podle Ericy nezemřela nešťastnou náhodou. Patrick tvrdí opak a Stephanie najednou zjišťuje, že muž, kterému bezmezně důvěřuje, možná lže. A možná i vraždil. A možná se to chystá udělat znovu...

JAK TO SKONČÍ? 



Dnes mám pro vás recenzi na thriller Její konec



Shari Lapena je českým čtenářům známá už docela dlouho. Její psychothrillery Manželé odvedle, Někdo cizí v domě, Nevítaný host a Jeden z nás si zamiloval nejeden příznivec thrillerů. Autorka si skvěle pohrává s myslí čtenářů, díky čemuž si můžete její knihy užít až do úplného konce. Není tomu jinak ani v případě thrilleru Její konec.
Novomanželé Stephanie a Patrick mají harmonický vztah, hezký dům na předměstí a jsou čerstvými rodiči zdravých dvojčátek. Jejich děti se mají k světu, rodiče však péče o ně vyčerpává, protože dvojčata zrovna trápí kolika, díky které pořád pláčou a spí sotva pár hodin. Vyčerpaná Stephanie se snaží vše zvládat, přesto je toho na ni někdy moc. 
Rodina si žije spokojeně až do chvíle, než se objeví tajemná žena z Patrickovy minulosti. Patrick již byl jednou ženatý, jeho žena však vlivem nešťastných okolností zemřela. Dodnes není zcela jasné, co se stalo. Jak to tehdy opravdu bylo?
Její konec je kniha, která je napínavá a naprosto mě pohltila. Kdo tuhle autorku alespoň jednou četl, ví, co čekat. Avšak při četbě této knihy jedno překvapení střídá druhé a čtenář se nestačí divit. Autorku jsem si postupně velmi oblíbila a Její konec řadím mezi to nejlepší, co zatím napsala. 
Kniha je napínavá a tak dobře promyšlená, že čtenáři dokonale zamotá hlavu. Když si myslíte, že už všechno víte, že je všechno jasné, autorka vám ukáže, že nevíte vůbec nic. Velkým plus jsou také krátké kapitoly, které končí vždy v tom nejlepším, což vás nutí číst dál a dál. Jste na konci, myslíte si, že teď už je opravdu vše jasné. Autorka však přichází s třešničkou na dortu, po které vám spadne brada.
Pokud hledáte thriller, od kterého se jen tak neodtrhnete, Její konec je tou správnou volbou. Bylo to skvělé! Kniha si zaslouží plný počet hvězdiček.



SHARI LAPENA (1960), kanadská autorka žijící v Torontu, bývalá právnička a učitelka angličtiny, je spisovatelkou na plný úvazek. Prózy publikuje od roku 2008, celosvětově se proslavila svým prvním psychothrillerem Manželé odvedle (2016), který zaujal dramatickou zápletkou a především nečekanými zvraty, a to až do poslední stránky. Stal se nejprodávanějším románem roku 2017 ve Velké Británii a byl vydán ve 37 zemích. Svůj talent pro tento žánr stvrdila Shari titulem Někdo cizí v domě (2017). O rok později vyšel její krimiromán Nevítaný host, inspirovaný klasickými detektivkami. V thrilleru Jeden z nás (2019) se Shari vrátila znovu tam, kde je podle všeho jako doma – k příběhům z na povrch klidných amerických předměstí, s idylickými rodinnými a sousedskými vztahy, kde se navenek všichni znají a mají rádi, ale ve skrytu mezi nimi žije a sem tam vyvře zločin. Její konec je toho dalším důkazem. 

18 komentářů:

  1. Myslím, že jsem recenzi na tuto knihu už někde četla, Shari Lapena je evidentně velice oblíbená autorka :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je. 🙂 Kéž by psala tak rychle, jak rychle se čte. Určitě doporučuji. Například Nevítaný host, detektivka, která připomíná Deset malých černoušků, byla skvělá.

      Vymazat
  2. Nikolko,kniha mě zaujala a proto si ji píšu.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě těší, Jituško. Věřím, že se vám bude taky líbit. 🙂
      Mějte hezký den.

      Vymazat
  3. Velmi oblíbená autorka, zatím jsem nic nečetla.
    Nikolko, děkuji za recenzi a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nedivím se, její knihy jsou opravdu dobré. Třeba ji jednou taky zkusíš. 🙂
      Rádo se stalo, Helenko. Příjemný den i tobě.

      Vymazat
  4. Takové žánry nevyhledávám, ale vím, že hodně lidí ano :). Každopádně pěkná recenze :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já teď čtu taky spíše romány - na léto, kdy zase tak moc nečtu, jsou ideální. Ale Její konec na mě čekal další dobu, tak jsem se do knihy pustila ještě před vydáním další.
      Měj hezký den. 🙂

      Vymazat
  5. Já tyto žánry nevyhledávám, ale je pravda, že už jsem nějaké četla a bavilo mě to! A tuto si tedy píšu na seznam, protože mě velice zaujala! :-)

    http://www.jancahala.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě těší a věřím, že se ti bude líbit. 🙂 Já už jsem zvědavá na autorčinu novinku - a po téhle knize ještě víc.
      Hezký den.

      Vymazat
  6. To musela být pro druhou manželka psychická rána s takovým odhaleným podezřením žít, pěkně to autorka rozehrála a nedivím se, že od knihy se nedá odtrhnout.

    Jen drobnou poznámku: v úvodu máš uvedeno "žena z Patrickovy milosti", nechápal jsem, co se tím myslí, a až dále se vyjasnilo, že jde o "minulost", ne "milost".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, nejdřív bezmezně věřila, pak začala pochybovat - vzhledem k tomu, jak to nakonec autorka zamotala, se ani nedivím. A konec jsem nečekala. I když i tam je daný prostor čtenáři.

      Děkuji, chybu napravím. Hezký den.

      Vymazat
  7. Docela jsi mne nalákala... Zatím jsem od této autorky četla Manželé odvedle a Někdo cizí v domě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pamatuji si, že jsem z Manželů odvedle nebyla tak nadšená jako ostatní čtenáři. Zpětně si myslím, že to bylo tím, že jsem před knihou četla Pusinku od Sophie Hannah, která byla téměř totožná. Časem si knihu přečtu znovu a věřím, že změním názor. 🙂

      Vymazat
  8. Zní to zajímavě)))díky za tip a měj se hezky:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo, Evi. 🙂
      Mějte se hezky a příjemný večer přeji.

      Vymazat

Amita Parikh - Cirkusový vlak

"Povznášející a strhující příběh." The Guardian "Živý a bohatě propracovaný." Kirkus Reviews Ve Světě divů, nejvelkolepě...