čtvrtek 19. května 2022

Novinky v naší knihovně - duben

Dnes se s vámi podělím o knižní novinky, které obohatily naší knihovnu v dubnu.



Nejdřív to vypadalo, že si z aktuálního katalogu, který nám dorazil domů tentokrát nevybereme. Ne že by knížek bylo málo, ale moc nás jich neoslovilo, a když už nějaká přece ano zjistily jsme, že teď není skladem. 
Nicméně jako člen si musím koupit alespoň jednu knihu, a tak jsem se pořádně začetla do toho, co bylo nabízeno. Našla jsem tři tituly, které nás s mamkou nakonec přece jen oslovily. Svou knihovnu jsme tak doplnily o Dokonalé děti - nový thriller mé oblíbené Sophie Hannah, román Ostrov tisíce hvězd a Makramé pro začátečníky



Sophie Hannah - Dokonalé děti

Beth veze syna na zápas a dobře ví, že její bývalá nejlepší kamarádka bydlí nedaleko fotbalového hřiště. Avšak neviděla ji celých dvanáct let, tak proč by jezdila kolem a riskovala, že v sobě oživí bolestné vzpomínky? Jenže si nemůže pomoct. Zaparkuje před Flořiným domem a přes silnici pozoruje, jak Flora a její děti vystupují z auta. Až na to, že... Něco je strašně špatně. Flora je pořád stejná, jen vyhlíží starší, jak by se dalo očekávat. Problém je v dětech. Před dvanácti lety bylo Thomasovi a Emily Braidovým pět a tři roky. Dnes vypadají přesně jako tehdy. Jako by jim bylo stejně. Jsou to bezpochyby oni, ale vůbec se nezměnili. Zdá se, že nevyrostli ani o píď a ani o den nezestárli… 

Anne Jacobsová - Ostrov tisíce hvězd

Píše se rok 1913 a mladá Paula von Dahlen žije v Berlíně. Nenadále získá z matčiny pozůstalosti zažloutlou fotografii z Německé východní Afriky. Zachycuje snímek jejího otce, kterého nikdy nepoznala? Paula se odvážně vypraví do přístavního města Tanga a vydává se po stopách dávného obrázku. Cesta ji zavede až ke Kilimandžáru a později na ostrov Zanzibar. V pátrání jí pomáhá novinář a vzájemné sympatie přerůstají v milostný cit. Jenže v Evropě vypuká válka a Tom se zapojí do ozbrojených bojů. Paule tedy nezbývá než si poradit na vlastní pěst… 

Josephine Kirschová - Makramé pro začátečníky

Makramé neboli drhání je jednou z nejstarších tradičních technik vázání uzlů. Dnes se používá zejména k výrobě dekorací a doplňků. Drháním se dají za krátkou chvíli vytvořit překrásné ozdobné předměty, které mohou posloužit jako ideální dárky pro kohokoli, kdo má rád originální výzdobu domova s nádechem bohémského stylu. Tato kniha vám ukáže, jak můžete uplést různé předměty, počínaje přívěskem na klíče přes závěsnou síťku na květináč až po větší závěsy na stěnu. Všechny projekty i návody jsou koncipované tak, aby je zvládl i začátečník.

24 komentářů:

  1. Ahoj Nikolko, já bych si vybrala Makramé. Když jsem chodila na gympl, bylo drhání moje oblíbená zábava. Teď se jeho obliba zase vrací. Měj se hezky, zdraví Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Leni, mamka měla od svého dědečka taky knížku, pak ji ale jednou půjčila moji sestřenici a už se jí nevrátila.
      Měj se krásně a pěkný víkend přeji. 🙂

      Vymazat
  2. Nikolko, i já bych asi brala to Macramé. Pár uzlů si sice pamatuji, ale nebylo by od věci mít je pěkně pohromadě.
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Knížka je plná zajímavých a hlavně jednoduchých nápadů, jak si něco pěkného udrhat jako dekoraci, nebo třeba postup, jak udrhat kabelku... Jsem zvědavá, co mamka zkusí. 🙂
      Hezký den, Helenko.

      Vymazat
  3. Hodně mě zaujala ta kniha Dokonalé děti :-) Tu si píši na seznam! I ten Ostrov tisíce hvězd nezní špatně.

    http://www.jancahala.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se na Dokonalé děti taky těším. Mám autorčiny knihy moc ráda. Ostrov tisíce hvězd bude určitě skvělé čtení na léto.
      Měj se hezky, Jani. 🙂

      Vymazat
  4. O technice macramé už jsem hodně slyšela, možná na tento druh tvoření taky jednou přijde řada :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem to ještě taky nezkoušela. Ale když jsem knihou litovala, hned jsem měla chuť si něco zkusit. 🙂

      Vymazat
  5. Zajímavé tituly.Já bych brala to Macrame.Jednu dobu jsem to zkoušela,ale podle návodů na Youtube.Knížka by byla asi lepší.Některé uzly jsem nechápala.
    Nikolko,měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle návodu na YouTube jsme to s mamkou taky zkoušely. Výsledek byl pěkný, ale souhlasím, že na pochopení byly některé uzly složitější. Myslím, že kniha má naopak jednoduché postupy.
      Hezký víkend i vám, Jituško. 🙂

      Vymazat
  6. Pěkné přírůstky, já bych si vybrala romantiku :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky přes léto ráda čtu romány. 🙂
      Krásnou neděli přeji.

      Vymazat
  7. To vypadá dobře)))) Díky za tipy na další čtení i na tvoření.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo, Evi. 🙂
      Přeji krásnou neděli.

      Vymazat
  8. Nikol,děkuji za tipy na knihy. Makramé obdivuji dovednost dám v mém věku,které tuto techniku zvládnou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo, Marti. Já jsem to ještě taky nezkoušela, ale podle návodu vypadají základní uzly jednoduše. 🙂
      Moc vás zdravím a přeji pohodovou neděli.

      Vymazat
  9. Pěkné knihy, díky za tipy :) Slovo makramé upřímně slyším prvně, ale zní to zajímavě, musí být super umět něco takového.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo, Lucy. Já jsem ještě nikdy nedrhala, vždycky jsem se jen dívala, jak to jde mamce. Ale knížka je plná pěkných nápadů, tak asi taky něco zkusím. 🙂
      Měj hezkou neděli.

      Vymazat
  10. Kdybych měl z tohoto výběru vyřazovat, začal bych třetí knihou.

    Kdysi jsem také byl členem Klubu čtenářů a tehdy, pokud si dobře pamatuji, se k udržení členství muselo z roční nabídky vybrat 5 knih. Nakonec jsem z něj vypadl, protože stejně kupuju knihy hlavně o umění.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na začátku našeho členství, kdy bylo knih o umění podstatně více, se dalo z čeho vybírat. Teď, když se tam nějaká objeví, je to zázrak. 🙂

      Vymazat
  11. Asi bych nepohrdla žádným z titulů. Drhat jsem kdysi uměla (chodila jsem kdysi na kurs), takže bych si to aspoň oživila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem taky zvědavá, jaká bude novinka od Sophie Hannah a na Ostrov tisíce hvězd se těším, protože mě spolu s touto knihou čekají ještě dvě předchozí.
      Věřím, že byste v knize určitě našla něco hezkého. Je hezky a přehledně zpracována. 🙂
      Mějte se krásně.

      Vymazat

Novinky v naší knihovně - březen

Dnes se s vámi podělím o novinky, které doplnily naší knihovnu v březnu. Mám tu pár knih z Black Friday, který probíhal na Knihy Dobrovský. ...