pondělí 21. března 2022

Novinky v naší knihovně - únor

Dnes bych se s vámi ráda podělila o únorové novinky, které obohatily naší knihovnu.
Původně jsem vůbec nechtěla nějaké knížky kupovat, ale náhodou jsem se podívala na výprodej, kde jsem našla knížku, kterou jsem si kupovala strašně dlouho... a bylo to. 





Jako první jsou tu společenské romány Tisíce metrů ode dna a Obchodník s hudbou, po kterém jsem toužila už od vydání, vždy jsem však dala přednost nějaké jiné knize. Myslím, že to bude čtení plné hudby, kterou si čtenář může poslechnout. Tyhle knížky jsem koupila mamce.
Sobě jsem původně nic kupovat nechtěla, ale pak jsem našla thrillery Než bude pozdě a Noc, kdy zemřela za skvělou cenu, takže nebylo co řešit. Od autorky jsem četla Ztichlý dům i Podivnou holku - obě knihy jsou skvělé, takže se těším na novinky, které vyšly na začátku a konci loňského roku. 



Jasmin Schreiber - Tisíce metrů ode dna

Paula toho k životu moc nepotřebuje: domov, trochu peněz na jídlo a malého bratra Tima, kterého miluje nade vše na světě. Pak ale dojde k hrozné nehodě, která ji uvrhne do hluboké deprese. Z beznadějného stavu ji dostane teprve Helmut, starý mrzout, který jí paradoxně vlije do žil novou chuť do života. Nakonec se Paula a Helmut společně vydávají na dobrodružnou cestu, která je oba vede k sebepoznání… 

Rachel Joyceová - Obchodník s hudbou

Frank si pronajme krámek v zapadlé anglické uličce a začne v něm prodávat to, co je mu nejbližší – desky s hudbou. Nahrávky všech žánrů, délek i kvality zaplní prázdný obchod. Pro každého, kdo vejde dovnitř, vybere Frank tu pravou desku. Nezáleží na vkusu, náladě nebo věku, každému vybere to, co právě potřebuje. Žádná magie. Stačí jen naslouchat. Život poklidně plyne na vlně hudby a každodenního života spolu s ostatními obyvateli této uličky. Ale ačkoliv má Frank dar empatie a citu pro to, co potřebují ostatní, on sám zůstává starým mládencem. Jednoho dne omdlí před obchodem dívka. Frank a jeho přátelé se jí ujmou, ale jakmile se jí udělá lépe, zmizí. Všichni se ptají: "Kdo je ta dívka:" "Proč má zelený plášť?" "Je to doktorka?" "A co ten její německý přízvuk?" Ale Frank neslyší... zamiloval se. Dívka se vrací a pomalu mezi nimi vzniká...láska? Má šanci na úspěch? 




Jenny Blackhurst - Než bude pozdě

Cizí žena. A přece o tobě ví víc, než ty sama. Karen byla odjakživa tím, za kým všichni ostatní přicházeli pro pomoc. Nejen její přátelé, ale také pacienti, protože se stala psychiatričkou. Teď je ale znepokojená. Velmi znepokojená, protože na její pacientce Jessice je něco opravdu divného. A navíc o Karen ví celou řadu věcí, které by vědět neměla. Chvíli to trvá, ale pak Karen pochopí, že musí něco udělat. Rychle. Dřív, než bude pozdě. 

Jenny Blackhurst - Noc, kdy zemřela 

Byl to nejšťastnější den jejího života. Tak proč skočila? Evie a Richard se vzali, ale místo pohádkového happy endu následuje tragédie. Evie uteče ze svatby a skočí z útesu do moře. Odpověď na otázku, proč to udělala, nehledá jen policie, ale především šokovaný novomanžel Richard a nejlepší kamarádka Rebecca. Podíváme se do jejich minulosti a pátráme po tom, proč se mladá žena, která měla zdánlivě všechno, odhodlala k tak zoufalému činu. Je možné, že ji nikdo z jejích nejbližších vlastně neznal?

18 komentářů:

  1. Obsahy knih slibuji pěkne počteni.Myslim,že jsi dobře nakoupila.Některe tituly mě hodně zaujaly.Ja pravě zasedla s knižkou,než syn domaluje chodbu.Trochu me boli zada.
    Nikolko,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nakonec jsme neplánovaně nakupovaly i v březnu - byl velký jarní výprodej - spousta knih za opravdu skvělé ceny. 🙂
      Do jedné z únorových knih už jsem se v pátek taky pustila. Doufám, že už vás dneska záda neboli?
      Mějte hezký den, Jituško.

      Vymazat
  2. Nikolko, to je dobře, že si děláš radost nákupem knížek. Máš i moc hezkou vázu. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, vázu si koupila loni mamka. Jestli chceš, mrkni na Radua Crystal a třeba váza udělá radost i tobě. 🙂
      Moc tě zdravím a přeji ti hezký den.

      Vymazat
  3. Nikolko, nákup ti udělal radost a bude to určitě dobré čtení!
    Moc se mi líbí i ten hrneček na první fotce - dobrý čaj a dobrá knížka... prostě pohoda.
    Moc ti jí přeju. Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Knížka, kterou jsem si z únorového nákupu vybrala pro další čtení, se mi zatím líbí.
      Hrníček jsem koupila mamce na Vánoce. Možná na stránkách H&M ještě bude. 🙂
      Měj se krásně.

      Vymazat
  4. To je pěkná nálož knížek :). Poslední 2 se mi líbí nejvíce :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kniha Než bude pozdě je zatím velmi dobrá - právě ji čtu.
      Hezký den, Terko. 🙂

      Vymazat
  5. Obsahy sú veľmi zaujímavé :) Tiež milujem čítanie, hlavne príbehy kde sú kone xD
    Prajem príjemné čítanie:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsem byla mladší, taky jsem podobné knihy ráda četla.
      Děkuji za návštěvu a přeji hezký den. 🙂

      Vymazat
  6. Ani jednu neznám. Já si teď koupila Zase se shledáme. :-)

    http://www.jancahala.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi vím, co myslíš, ale nečetla jsem. Tak se budu těšit na další z tvých článků Přečteno. 🙂
      Měj hezký den, Jani.

      Vymazat
  7. Moc pěkné přírůstky, přeji pěkné čtení 🙂

    OdpovědětVymazat
  8. Nejvíc mě zaujala poslední ukázka, námětem mně připomíná Andrejevovu povídku Mlčení ze sbírky Propast a jiné povídky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem zvědavá, jaká kniha bude. V poslední době se taky setkávám s tím, že mi nějaká kniha připomíná jinou.
      Přeji vám hezký víkend.

      Vymazat
  9. Moc hezký jsi to nafotila a i napsala, věřím že to bude pěkné poctení

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky doufám, že jsme dobře vybraly. Věřím, že se nám budou knihy líbit.
      Hezký večer, Jani. 🙂

      Vymazat

Joanna Quinnová - Velrybí divadlo

Cristabel zvedne klacík. Dobře jí padne do ruky. Spolu s ostatními obyvateli domu je na zahradě a čeká na otce, který se má vrátit i s její ...