středa 12. ledna 2022

Velká kniha vánočních detektivek a záhad - sestavil Otto Penzler

VELKÁ KNIHA
VÁNOČNÍCH DETEKTIVEK 
A ZÁHAD


Autoři detektivek:
Agatha Christie, sir Arthur Conan Doyle, Ed McBain, Isaac Asimov, Robert Louis Stevenson, Thomas Hardy, Edgar Wallace, Ellery Queen a mnoho dalších

Velká kniha vánočních detektivek a záhad je originálním dárkem pro všechny, kteří mají rádi kvalitní detektivní příběhy. V knížce najdete díla věhlasných autorů a zároveň se seznámíte i s autory, kteří nejsou v našich končinách tolik známí, ale jejichž tvorba je neméně poutavá a ve světě oceňována. 

Povídky jsou pečlivě vybrány a každá má svou tajuplnou zápletku. Všechny příběhy spojuje magická vánoční atmosféra. Díky knížce zažijete kouzlo Vánoc s nádechem zločinu na různých místech a v rozličných dobách.

Velká kniha vánočních detektivek a záhad si získala srdce čtenářů po celém světě. Usaďte se pohodlně do křesla a vychutnejte si napínavé detektivní příběhy zasazené do tajemné nálady Vánoc. 



Vítám vás u první recenze v letošním roce, pro kterou jsem si vybrala povídkový soubor Velká kniha vánočních detektivek a záhad



Velká kniha vánočních detektivek a záhad jistě potěší příznivce napětí. Najdete v ní povídky nejen  známých a oblíbených autorů, ale také těch méně známých, jejichž tvorba je neméně poutavá. Převažují britští a američtí autoři, celý soubor je pak rozdělen do pěti oddílů.  
Klasické Vánoce otvírá povídka Agathy Christie Vánoční tragédie, která patří mezi jednu z mých nejoblíbenějších. Neumím si proto představit lepší úvod. Nesmí chybět ani Arthur Conan Doyle, jehož povídka Modrá karbunkule, kterou jsem dosud neznala, se mi moc líbila.  Sherlock Holmes vystupuje také v povídce Zimní skandál Gillian Linscottové. Mary Roberts Rinehartová byla považována za americkou Agathu Christie . Její zdařilý počin Majorův Štědrý den byl rovněž poutavý. 
Veselé Vánoce uvádí povídka Tichá noc Eda McBaina, dále uvedu například povídku Zloději, co nemohli přestat kýchat Thomase Hardyho, za zmínku stojí také Dobrodružství Dauphinovy panenky Elleryho Queena.
Vánoce s láskou otevírá Edgar Wallace a jeho Případ z chobhamského vřesoviště, dále uvedu Čaj pro nemocného Marjorie Bowennové, za pozornost také stojí Stanley Ellin s povídkou Smrt na Štědrý den a Doug Allyn s povídkou Časné Vánoce
Moderní Vánoce – zde mě zaujaly povídky Vánoční večírek, kterou napsal Rex Stout, Dick Lochte a jeho povídka Vzteklý pes a Sara Paretsky se svou Strakatou Po.
Soubor zakončují Tajemné vánoce. Tento oddíl mě po Klasických Vánocích bavil asi ze všech nejvíce, povídky, které tu čtenář najde, byly až na jednu jedinou za mě skvělé. Tajemné, s kapkou nadpřirozena... Max Allan Collins a povídka Věnec pro Marleyho je moderním – a zdařilým – pojetím Vánoční koledy, Joseph Commings a jeho Serenáda pro zabijáka, měla pro mě překvapivý konec. Nakonec uvedu dvě duchařiny. Jednu napsal Peter Lovesey, se kterým se čtenář v knize setká dvakrát – Duch z Royal Crescent, druhou pak Fergus Hume – Dotek ducha. Každou z povídek uvádí medailonek autora a ilustrace Markéty Staré. 
Jak už to u povídek bývá, některé se povedly více, jiné méně, přesto jsem si čtení užila – bylo to pro mě příjemné zpestření adventních dní. Za mě tedy čtyři hvězdičky. 

12 komentářů:

  1. Samá skvělá jména, tohle je určitě záruka dobrého čtení.
    Nikolko, díky za info. Měj hezký večer. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, bylo to fajn čtení. 🙂
      Rádo se stalo, hezký večer i tobě.

      Vymazat
  2. Nikolko, tak to je tip na hezký vánoční dárek pro toho, kdo čte rád detektivky. Děkuju za prezentaci, ráda jsem nakoukla. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, původně bylo v plánu, že knihu dočtu tak, aby se tu objevila ještě před svátky, ale dostala jsem covid, takže jsem knihu dočetla večer před Štědrým dnem. Třeba to někoho inspiruje jako dárek letošní.
      Moc tě zdravím a přeji ti hezký den.

      Vymazat
  3. To by bylo čtení pro mě.Od Mc Ed Baina mám doma hodně knih.Jednu dobu hodně vycházel a vždy jsem si jeho knihu musela koupit.Četl se velmi dobře.
    Nikolko,měj hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mám doma pár autorů, od kterých mám vše, co vyšlo. Povídková kniha je opravdu povedená - loni jsem ji četla podruhé a už teď se těším, že se k ní za nějaký čas vrátím. 🙂
      Jituško, přeji vám hezký večer.

      Vymazat
  4. Mám jí a čtu jí moc ráda, teď už většinou jen ty svoje oblíbené povídky :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se ti líbí. Já ji taky nečetla naposled. 🙂

      Vymazat
  5. Tuhle knížku jsem chtěla koupit mamce k Vánocům. A nekoupila(
    Ted vidím; jak jsem to prokaučovala)))

    OdpovědětVymazat

Novinky v naší knihovně - březen

Dnes se s vámi podělím o novinky, které doplnily naší knihovnu v březnu. Mám tu pár knih z Black Friday, který probíhal na Knihy Dobrovský. ...