pátek 7. ledna 2022

Novinky v mé knihovně - Vánoce 2021

Když se ohlédnu za uplynulými dny, je mi líto, že Vánoce nejsou ještě před námi, že nesedím v obýváku u vánočního stromečku, který spolu se sestrou strojíme a nemůžeme se teprve těšit na ten kouzelný čas. Vánoce, které jsme si maximálně užili, jsou definitivně za námi a jediné, co je u nás doma ještě připomíná, je stromeček a výzdoba.




Dnes jsem tu, abych se s vámi podělila o radost z knížek, které jsem pod ním našla. Ježíšek mi udělal velkou radost, protože jsem tentokrát jen tajně doufala, že pod tím stromečkem nějakou najdu - jednu - ale ony tam byly čtyři! Jaká radost - o to větší, když jsem tentokrát ani o jedné nevěděla.




Když jsem rozbalila svůj první knižní dárek, byla jsem mile překvapená - vůbec jsem nedoufala, že bych mohla dostat Mrazivé vraždy, po kterých jsem tajně toužila už od října a říkala jsem si, že by to mohlo být fajn čtení na zimní večery. Přesně tak, jak to umí jen Agatha.
Když mi sestra podala další dárek - nemohlo to být nic jiného než kniha, rozbalila jsem si Smrt na Nilu.
Třetí dárek, ve kterém se mohla skrývat jedině kniha, byl Hercule Poirot: První a poslední případ.
Když už jsem si myslela, že už nemůžu být šťastnější - kdybych rozbalila stovky knih, vůbec bych se neurazila - přišel na řadu zlatý hřeb v podobě Sněhové sestřičky. Velkoformátový, nádherně ilustrovaný vánoční příběh pro čtenáře bez rozdílu věku, ke kterému se prý budu rok co rok ráda vracet. 



Agatha Christie - Mrazivé vraždy

Nově sestavenou kolekci povídek od královny zločinu pojí zimní tematika – a neodmyslitelná dávka napětí. Vzduch se ochlazuje a dny se krátí... doba jako stvořená pro to usednout do křesla před sálající oheň s knihou detektivních příběhů od té nejpovolanější autorky. Pozor však na smrtící sněhové závěje, nebezpečné dárky, otrávená jídla a záhadné návštěvy! Mrazivé historky – některé z nich s oblíbenými vyšetřovateli Herculem Poirotem a slečnou Marplovou – doplňuje úvodní spisovatelčino líčení, jak trávívala s rodinou vánoční svátky. 



Agatha Christie - Smrt na Nilu

Smrt na Nilu z roku 1937 patří k nejznámějším detektivkám Agathy Christie, sama autorka ji řadila ke svým nejoblíbenějším dílům. Zaujme jak nelehkým případem pro Hercula Poirota, tak do detailu zachyceným exotickým prostředím Egypta, které Christie poznala během svých cest. Byla krásná, a ještě navíc bohatá – mladá Linnet Doylová. Na první pohled ji čekala jen ta nejrůžovější budoucnost. Na její svatební cestě lodí po Horním Egyptě však došlo k pokusu o vraždu. Linnet byla totiž nejen krásná a bohatá, ale také arogantní a bezohledná. Během plavby si dokázala znepřátelit snad všechny spolucestující. A navíc je mezi nimi někdo, kdo se hodlal Linnet smrtelně pomstít. Ještě že je na lodi i Hercule Poirot, který si do severní Afriky přijel odpočinout od věčných londýnských mlh a vytrvalého deště… 

Agatha Christie - Hercule Poirot: První a poslední případ

Před sto lety – v roce 1920 – vydala Agatha Christie svůj první román, Záhadu na zámku Styles, v níž se zároveň na scéně zločinu poprvé objevila autorčina neslavnější postava, detektiv Hercule Poirot. Na počest této významné události vychází speciální edice spojující tento úvodní a poslední Poirotův případ, Oponu, kde se stárnoucí Belgičan a jeho věrný přítel Hastings vracejí na Styles, aby zde naposledy změřili síly s rafinovaným pachatelem. Výroční soubor zahrnuje hned několik specialit: ilustroval ho spisovatelčin „dvorní“ britský grafik Tom Adams, jenž doplnil k Oponě i předmluvu. Archivář John Curran obohatil Záhadu na zámku Styles o analýzu textu a o alternativní scénu rozřešení, nalezenou v autorčiných zápisnících. O inspiraci k napsání svého debutu promlouvá sama Christie v článku Léky jako jedy v detektivkách. A v přiloženém dopise se nám představí sám jedinečný Hercule Poirot. 

Maja Lunde - Sněhová sestřička 

Laskavý a dojemný vánoční příběh plný tajemství, ke kterému se budete rok co rok vracet. Pusťte kouzlo Vánoc do svých srdcí! Ozdobený stromeček, zapálené svíčky, vůně mandarinek a perníčků. Štědrý den býval pro Juliána tím nejkrásnějším v roce. Jenže letos je všechno jinak. Žádné přípravy se nekonají, doma je ticho a šedo, jako by Vánoce vůbec neměly nastat. Celá rodina totiž truchlí nad ztrátou Juliánovy starší sestry Juni. Naštěstí Julián potká Hedviku, dívku s nakažlivým úsměvem. To ona mu připomene, jak krásné můžou svátky být, a vrátí mu naději, že by Vánoce přece jen mohly přijít i k nim domů. Nezapomenutelný vánoční příběh plný působivých ilustrací ocení milovníci Vánoc všech věkových kategorií. V Norsku se záhy po vydání stal bestsellerem a práva na jeho vydání byla prodána do dvaadvaceti zemí. 





O čtení na začátek roku mám postaráno. Už teď se na všechny knihy těším. Četli jste některou z těchto knih? Zaujala vás některá? Také jste pod stromečkem našli nějakou knihu? 

12 komentářů:

  1. Smrt na Nilu jsem viděla ve filmové podobě s Poirotem, knihu jsem ještě nečetla :) Snějová sestřička by se mi mohla líbit, jen se bojím, aby ten příběh nebyl moc smutný :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Smrt na Nilu je jedna z mých nejoblíbenějších filmových adaptací. Moc se těším i na tu nejnovější, která by měla být v kinech v únoru. 🙂
      Sněhovou sestřičku zrovna čtu a zatím se mi moc líbí, určitě by se líbila i tobě.
      Hezký večer.

      Vymazat
  2. Nikolko, Vánoce vždycky hrozně rychle utečou...
    Agatha nezklame a moc si mi líbí ilustrace v poslední knize.
    Měj hezký večer. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nezklame, pravda. 🙂 Mám ji moc ráda. Ilustrace jsou kouzelné a kniha se krásně čte.
      I ty měj hezký večer.

      Vymazat
  3. Nikolko, já jsem dostala taky čtyři knihy od Ježíška. Z Tvé ukázky se mi líbí všechny, A.CH. mám moc ráda. Tak hezké čtení ! Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Christie je vždycky záruka dobrého čtení. 🙂 I já tobě přeji hezké čtení. Moc tě zdravím, pěkný víkend.

      Vymazat
  4. Slušná zásobička na zimní čtení. Nečetla jsem žádnou z nich; ale vypadají zajímavě)))Stromeček stále máme. Voní a ještě ho nechci odstrojit. Já našla pod ním Hartla a Dva měsíce v Lisabonu. Hezký víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I my ještě máme stromeček, taky se nám ho ještě nechce odstrojovat. 🙂

      Vymazat
  5. Stromeček u nás už není- odstrojuji ho vždy kolem Tří králů.
    Taky jsem moc ráda, když mi Ježíšek nadělí kníhy. Letos dvě.
    Smrt na Nilu jsem viděla jako filmové zpracování, ty další jsem nečetla, ale zapsala jsem si titul Sněhová sestřička, který by mohl být dobrým dárkem pro kamarádku.
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stromeček už nám opadává, příští týden ho taky odstrojíme.
      Snad jsou to hezké knížky, ke kterým se budete ráda vracet.
      Smrt na Nilu je filmově skvělá, jsem ráda, že se kniha dočkala dalšího vydání, abych si ji mohla přečíst. Sněhová sestřička se určitě bude líbit - já jsem nadšená.
      Hezké dny i vám.

      Vymazat
  6. Dostala jsi pěkné knížky.Agátu jsem jedno dobu hodně četla a pár knížek mám i doma.Detektivky čtu nejraději a už od dětství jsem měla radost z knížek pod stromečkem.Letos jsem dostala od syna knížku o focení a další jsem si koupila sama od Daniel Cole.Je to dost drsné čtení,už má od něj tři.
    Stromeček máte krásný,také ještě máme,ale v sídlišti je už připravený na ně kontejner,tak se budeme odstrojovat.
    Nicolko,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám doma jen povídkové sbírky Hercule Poirot a Slečna Marplová a záhady. Na víc není místo, ale řekla jsem si, že knihovnu trochu protřídím a koupím si od Agathy alespoň pár románů. Taky mě knížky pod stromečkem těšily už od dětství. Věřím, že knížka o focení je hezká a určitě vás potěšila. Daniel Cole mě taky láká, ale nevím, jestli je to to pravé pro mě.
      Stromeček už tady za pár dní nebude - začíná opakovat, ale vydržel dlouho.
      Jituško, taky vám přeji hezké dny.

      Vymazat

Joanna Quinnová - Velrybí divadlo

Cristabel zvedne klacík. Dobře jí padne do ruky. Spolu s ostatními obyvateli domu je na zahradě a čeká na otce, který se má vrátit i s její ...