čtvrtek 27. ledna 2022

Agatha Christie - Mrazivé vraždy

ZLOČINCI NEODPOČÍVAJÍ ANI V ZIMĚ, 
ROZHODNĚ NE V PŘÍBĚZÍCH AGATHY CHRISTIE!

PONOŘTE SE DO POVÍDEK PLNÝCH NAPĚTÍ, 
KDE MIMO JINÉ:

HOSTY PENZIONU UVĚZNÍ SNĚHOVÁ BOUŘE
SPOLEČNĚ S VRAHEM.

DOJDE NA NOČNÍ DOBRODRUŽSTVÍ S NEZNÁMOU
KRÁSKOU A ULOUPENÝM NÁHRDELNÍKEM.

JE TRAGÉDIE Z MINULOSTI OBJASNĚNA BĚHEM 
NOVOROČNÍHO RÁNA.

KLÍČOVOU ROLI SEHRAJE VÁNOČNÍ PUDINK.



Vzduch se ochlazuje, dny se krátí.... nastává doba jako stvořená pro to usednout do křesla před sálající oheň a ponořit se do napínavých příběhů od té nejpovolanější autorky. Počasí jako by ukolébávalo k odpočinku, pozor však na smrtící sněhové závěje, nebezpečné dárky, otrávená jídla a záhadné návštěvy! Kolekci povídek zasazených do zimního období – včetně těch s oblíbenými vyšetřovateli Herculem Poirotem a slečnou Marplovou – doplňuje úvodní spisovatelčino líčení, jak trávila s rodinou vánoční svátky.




Dnes mám pro vás recenzi na povídkový soubor Mrazivé vraždy



Agathu Christie není třeba dlouze představovat. Její jméno je známo i těm, kteří detektivky, ať už moderní či klasické, nečtou. Právem se jí přezdívá královna zločinu. V češtině její knihy vycházení opakovaně, a to jak samostatně, tak v povídkových souborech. Jedním z nich jsou také Mrazivé vraždy, vydané na podzim loňského roku. 
Mrazivé vraždy obsahují povídky, které už před lety vyšly v různých knihách, avšak teď je spojuje vánoční či zimní tematika, kterou doplňuje autorčino úvodní slovo o tom, jak trávila svátky.  Na čtenáře čeká třináct povídek, které zpříjemní dlouhé zimní večery. 
U povídek jsem si zvykla, že jsou některé povedené, jiné už méně. V případě Agathy Christie jsem však takovou ještě nikdy nenašla. A není tomu jinak ani tentokrát. Možná budete některé z povídek stejně jako já znát, s jinými se setkáte poprvé. 
Každá povídka má své kouzlo. Autorka má vše do detailů promyšlené a svým jedinečným stylem popsané. 
Lehké napětí a kouzlo tehdejší doby, přispívají k atmosféře jednotlivých příběhů. To vše zaručuje příjemné čtení. Pokud patříte k příznivcům Agathy Christie, nebo se s ní teprve seznamujete, určitě si nenechte Mrazivé vraždy ujít. Za sebe hodnotím plným počtem hvězdiček a vřele doporučuji.



AGATHA CHRISTIE (1890–1976) patří k legendám tvůrců detektivek. Napsala téměř tři sta děl včetně divadelních a rozhlasových her, psychologických próz, sbírky poezie, souborů básní a povídek pro děti a Vlastního životopisu. Slavná tvůrkyně ikonických postav žánru krimi, Hercula Poirota a slečny Marplové, prožila dvě manželství (v roce 1919 se jí narodila dcera Rosalind), absolvovala cestu kolem světa a také několik archeologických výprav na Blízký východ. Za své dílo obdržela v roce 1971 titul Dáma britského impéria. Se zhruba dvěma miliardami prodaných výtisků knih (polovinou z nich v angličtině, druhou pak ve více než sto jazycích) je nejvydávanější prozaičkou na světě – předčí ji pouze Bible a Shakespeare.  

22 komentářů:

  1. Už mám v ruce tužku a píšu si na seznam do knihovny. Pokud tuto knížku tam budou mít, ráda si ji přečtu.
    Hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, že se vám bude líbit.
      Hezký den i vám. 🙂

      Vymazat
  2. Detektivky nejsou můj žánr, ale Agathu Christie samozřejmě znám a celkem bych si od ní ráda něco jednou přečetla. Třeba vyzkouším tuhle, pokud bys neměla na doporučení pro nováčka nějakou jinou knihu od ní? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ať už zkusíš cokoli, kvalita dobrého čtení je předem zaručena. 🙂 Pokud bych měla vybrat, hodně se mi líbí samostatná detektivka Deset malých černoušků, která nově vyšla pod názvem A pak nezbyl žádný.
      Děkuji za návštěvu a přeji hezký den.

      Vymazat
  3. Nikolko, zdravím. Agatha Christie je klasika, která nezklame. Tuhle knížku jsem nečetla, ale četla jsem v minulosti plno jiných od A. G. a moc mě bavily. Měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nezklame, to je pravda. Její knihy se čtou strašně dobře. Sama jich doma pár mám a k těm, které už jsem četla, se časem ráda vrátím.
      Leni, moc tě zdravím a přeji ti hezký den. 🙂

      Vymazat
  4. To je knížka akorát pro mě.Od Agathy jsem toho přečetla hodně a mám i doma pár knih.Nevím,jestli jsem Mrazivé vraždy četla,ale i kdyby její knihy se dají číst vícekrát.
    Nicolko,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V knize je pár povídek, které jsem neznala spolu s těmi dobře známými, ale tady je spojuje jedno téma, takže do sebe krásně zapadají. Bylo to fajn čtení. 🙂
      Jituško, přeji hezký den.

      Vymazat
  5. Jé, já A.Ch. miluju a tahle knížka nějak unikla mé pozornosti. Mrknu po ní v kníhovně. Díky za tip.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo, Stáni. Věřím, že se vám povídky budou líbit. 🙂

      Vymazat
  6. Nikolko, vybrala si skvěle. Agatha nikdy nezklame.
    Hezky si čti :o)
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Královna detektivek je jen jedna. 🙂
      Taky tě moc zdravím a přeji ti hezký večer.

      Vymazat
  7. Agathu Christie zbožňuji. Přidávám se k doporučení!

    OdpovědětVymazat
  8. Já moc na detektivky nejsem, ale o autorce jsem slyšela :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám detektivky ráda, ale přečtu si i pěkný román či jinou knihu.
      Děkuji za návštěvu a přeji ti hezký den. 🙂

      Vymazat
  9. Tuto knížku bych si ráda přečetla! Agatha je opravdu královna detektivek. Hlavně mě zaujala ta povídka s tím vrahem uvězněným ve sněhové bouři, tato zápletka musí být skvělá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To rozhodně. 🙂 Tři slepé myšky - to je povídka, o které píšeš a je vážně skvělá.

      Vymazat
  10. Vypadá to na zajímavé čtení. Díky za tip.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo. 🙂 Je to skvělé čtení, ostatně jako všechno, co jsem od autorky zatím četla.
      Přeji hezký den.

      Vymazat
  11. Tak tuto knihu jsem nečetla, ale četla jsem od ní Deset malých černoušků a fakt se mi to líbilo! :-) Narazila jsem na tu knihu díky čtenářské výzvě a od té doby mám tyto žánry radši a radši :-D

    http://www.jancahala.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Deset malých černoušků je opravdu dobrá kniha. A detektivky jako takové, já taky můžu. 🙂
      Měj se hezký, Jani.

      Vymazat

Joanna Quinnová - Velrybí divadlo

Cristabel zvedne klacík. Dobře jí padne do ruky. Spolu s ostatními obyvateli domu je na zahradě a čeká na otce, který se má vrátit i s její ...