čtvrtek 21. října 2021

Den očima mazlíčka

Moji milí čtenáři,

dnešní článek bude trošku jiný, než jak jste zvyklí. Rozhodla jsem se, že se zapojím do výzvy Den očima mazlíčka. Výzvu najdete u Eliss, která mě svým povídáním inspirovala natolik, že se pokusím o něco podobného.
Přemýšlela jsem, jak povídání pojmout. Jestli psát nebo použít jen fotografie. Pak taky – pejsky máme dva, kdo tedy bude vypravěč?  (To je jasné, Argo!) A  taky – je nás tu na oba víc, s každým z nás ten den vypadá trochu jinak...




Protože jedna z mých paniček chodí do práce, každé ráno brzy vstává. Někdy jen velmi neochotně opustím své místečko v posteli a jdu dělat paničce společnost během snídaně, jindy si jdu lehnout do vedlejší místnosti, kde spí moje paničky. 
Za nějakou dobu vstávám dobrovolně, protože Besi, to je moje psí společnice, má hlad. Rád bych ještě odpočíval, ale to její neustálé kňučení je tak otravné, že na šlofíka můžu zapomenout. Paničku to časem taky nebaví, a tak vstává, stele postel, poté stráví celou věčnost v koupelně než konečně vyleze, aby nás pustila ven. Tento náš ranní rituál, doprovází ohlušující štěkot. Aby všichni věděli, že jde Besi ven. A já, jelikož se nechci nechat zahanbit, přidám se, ač mě za to panička hubuje. 
Když nás některá z paniček volá zpět, čeká na nás snídaně. Někdy si před snídaní musím nechat umýt nohy, což nemám moc rád, protože se bojím vody. Teď, když je hezky, to není nutné, což uvítá především hladová Besi. 
Mezitím už si paničky chystají snídani, čaj, kávu... I když jsem se dobře najedl, jdu se podívat, jestli nemají něco lepšího, jestli něco nedostanu. Většinou ano. Někdy ne, a tak si jdu ještě chvilku nehnout.
Probudí mě vůně – to už jedna panička vaří. Během vaření rád a ochotně asistuji – co kdybych něco dostal? U stolu však poslušně sedím. Ne tak Besi, která se dožaduje jídla. Už jsem říkal, že by snědla i tmu, že by jedla pořád? Když paničky po obědě umyjí a uklidí nádobí, jdeme opět na zahradu – tentokrát všichni. Jedna panička si ráda čte – do té věci, které říká knížka, je schopná hledět hodiny. Druhá se přidá, nebo pracuje na zahrádce či cvičí. 
Někdy chodíme na procházku na vodítku. To se mi moc líbí. Jsem pes, který je neustále v pohybu a má pohyb rád, proto mě těší dlouhé procházky. Ale i na zahradě je to fajn, i když není tak velká, abych se mohl pořádně vyběhat. 
Když jsme zase doma, chvilku odpočívám, než dostaneme já i Besi večeři. Paničky taky večeří, než si poté jedna z nich zase čte. 
Před spaním jdeme ještě ven, pak si zase najdu místo v posteli a spokojeně spím až do rána. 



Doufám, že se vám příběh alespoň trošku líbil? S dalším článkem se na vás těším zase příště...

Vaše Nika

20 komentářů:

  1. Díky za nádhernou úvahu o psích miláčcích. Báječně se to čte a dostatečně se u toho slzí. Přeji pěkný den! Já pejsky miluji pouze na obrázku. Jinak se jich bojím a oni to ví. Ale v pěti letech mne pokousal vlčák.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuji za milý komentář a návštěvu. 🙂
      Naši pejskové jsou hodní a přátelští, ale chápu vaší špatnou zkušenost.

      Vymazat
  2. Správní psí členové rodiny! Někdy bych si přála mít takový denní režim, jako oni! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jsou to členové rodiny. A život si umí užívat, to je fakt! 🙂

      Vymazat
  3. Nikolko, krásné a milé. 👍👍
    Já už žádného zvířecího mazlíčka nemám, ale několik mně provázelo po mé životní pouti. Nicméně v polovině listopadu přibude do domu nový člen, psí holčička jménem Arbi, které je teď pět týdnů. Konečně se snaše a vnoučatům podařilo přemluvit našeho syna. Od odchodu Desinky uběhlo už pár roků.
    Hezké dny přeji. 🍁🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Alenko. 🙂
      Mým životem už taky prošlo více pejsků. Neumím si to bez nich snad ani představit. Je fajn, když kolem sebe mám věrného přítele.
      Užívejte si s Arbi krásné chvíle - moc ráda vzpomínám na to, když byl Argoušek štěně. 🙂
      Hezký večer.

      Vymazat
  4. Nikolko, zdravím. To je moc hezké, jak to píše pejsek. To mě u Eliss úplně uniklo, tahle výzva. Ještě je možné se zapojit ? Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Leni. 🙂 Zapojit se můžeš, časově je to prý neomezené.
      Hezký večer.

      Vymazat
  5. Nikol,já bych si musel vymyslet imaginárního mazlíčka a to by zřejmě nešlo. Tvé vyprávění 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Marti. Kdybych si něco musela vymyslet, bylo by to asi těžší, než to, jak si někdy říkám, na co Argo asi myslí. 🙂

      Vymazat
  6. Nikolko, výzvu jsem nějak přehlédla, ale tvoje vyprávění se mi moc líbí!
    Přeji hezký den a hladí psí kamarády.
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Helenko.
      Moc tě zdravím a oba za tebe pohladím. Hezký den. 🙂

      Vymazat
  7. To je hezký :-) kdybychom jenom věděli, co si naši mazlíčci doopravdy myslí :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji. 🙂 Co si Argo myslí, by mě taky občas zajímalo. I když - někdy stačí jen jeden jeho pohled a jsem ráda, že nevím.

      Vymazat
  8. Koukám že stejné problémy máme teď s mimčem. Ber to jako trénink :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doba, kdy byl Argo jako štěně neposedný, je dávno pryč. Ale někdy mi přijde, že je hodně pod vlivem své společnice, a tak je to někdy jako s dítětem pořád. 🙂
      Hezký den, Jani.

      Vymazat
  9. Máš krásného pejska, jsi také tak spanilá?

    OdpovědětVymazat
  10. Moc jsem si vyprávění z pohledu Arga užila, mám radost, že se někdo do výzvy zapojil, i když po delší době, tak ti moc děkuji .) :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těší mě, že se ti příběh líbil.
      Napsala jsem jej už v srpnu, ale jelikož jsem měla články nastavené k vydání dopředu, na tento došlo až v říjnu. 🙂

      Vymazat

Novinky v naší knihovně - březen

Dnes se s vámi podělím o novinky, které doplnily naší knihovnu v březnu. Mám tu pár knih z Black Friday, který probíhal na Knihy Dobrovský. ...