čtvrtek 22. dubna 2021

Marie Lacrosse - Vinařství: V bouřlivých časech

Alsasko roku 1870 
Sirotek Irena přichází jako služka do panského domu bohatého obchodníka s vínem Wilhelma Gerbana. Jeho syn Franz věří na ideály Francouzské revoluce, pro něž otec nemá pochopení. Když se Irena setká s Franzem, vzplanou k sobě vášnivou láskou. Ale vztahu nestojí v cestě jen společenské rozdíly a rodinné intriky. Nad Evropou se také stahují temná mračna: vypukne hrozná válka. Oba mladí lidé bojují o své štěstí proti všem překážkám. Dokud je nezasáhne nemilosrdný osud… 
První díl ságy o rodině obchodníka s vínem. 



Dnes mám pro vás recenzi na historický román V bouřlivých časech - první díl série Vinařství.



Českému čtenáři se německá spisovatelka Marie Lacrosse knihou V bouřlivých časech představuje poprvé. A je to opravdu povedený začátek trilogie. 
Děj, odehrávající se za prusko-francouzské války v letech 1870-1871, vypráví osudy Ireny, Franze, Pauline a Wilhelma Germanových a jejich dcery Matildy. Pokud o této válce nic nevíte, nebojte se - autorka vás prostřednictvím hlavních hrdinů zasvětí. V dodatku na konci pak uvádí, co ji vedlo k napsání knihy a které její části jsou pravdivé a fiktivní. 
Wilhelm, německý obchodník s vínem, vlastní vinice a velké množství peněz, které získal také díky sňatku s Pauline, francouzskou občankou. Franz, jejich syn, má francouzské občanství, což mu později v prusko-francouzské válce dělá tak trochu potíže. Matilda je rozmazlená a zlá. Až ji čtenář pozná, věřím, že si u něj za své chování sympatie nenajde. Nesmím zapomenout na Irenu. Irena je sirotek. Na přání manželky, ji Wilhelm vzal ze sirotčince do svého domu, kde pracuje jako služka. S jejím příchodem však za čas vyplouvá na povrch tajemství, které zničí nejen mladou dívku, ale také celou rodinu. 
Román V bouřlivých časech je poněkud obsáhlý, ale nenechte se jeho tloušťkou odradit. Kniha je rozdělená na několik částí, ty na kapitoly, ty pak na kratší kapitoly, ve kterých autorka čtenáře provází dějem očima hrdinů. 
Velkou část knihy autorka věnuje válce. Tyto části knize dodávají na napětí a dělají ji zajímavější. Ačkoli je to ne vždy příjemné. V dodatku se dočteme, že se tyto popisy spisovatelka snažila zmírnit, přesto se však co nejvíc držela toho, jak to tenkrát skutečně bylo. 
Charaktery postav jsou skvěle vykresleny. Osudy hrdinů knihy jsou poutavé. Čtenář jim drží palce a prožívá všechny jejich radosti a strasti. 
Kniha V bouřlivých časech je skvěle napsaná, dobře se čte, nechybí jí napětí a dokonce ani překvapivé zvraty. Těším se na další osudy hrdinů. Za mě příjemné, poutavé čtení, které si zaslouží plný počet hvězdiček.

14 komentářů:

  1. Nikolko, moc děkuji za recenzi na Vinařství. Titul už mě zaujal v předchozím článku. Láká mě to čím dál, tím víc.😀
    Přeji hezké dny🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo, Alenko. Třeba se k vám knížka taky někdy dostane - snad se bude líbit.
      I vám hezké dny. 🙂

      Vymazat
  2. Nikolko, díky za recenzi! Historické ságy jsem měla vždycky ráda, pokud nejsou rozvleklé, což z tvých slov necítím.
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne, nemám pocit, že by se to nějak táhlo. Po dlouhé době je to v rámci žánru kniha, kterou jsem si opravdu užila.
      Hezký večer i tobě. 🙂

      Vymazat
  3. Taková sága by se mohla líbit mojí mamince, ona je taky takový knihomol :), díky za tip :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to pěkné čtení. Věřím, že by se mamince knížka mohla líbit.
      Hezký večer, Janinko. 🙂

      Vymazat
  4. To vypadá opravdu zajímavě, mám historické ságy moc ráda.
    Krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I mně se kniha moc líbila.
      Taky vám přeji krásné dny.

      Vymazat
  5. Hmm...tak po tvé recenzi si dávám knihu na seznam. Snad se k ní dostanu :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě ano. Budu se těšit na tvoji recenzi. 🙂

      Vymazat
  6. Nikol, kniha vypadá zajímavě,historické ságy je můj šálek čaje. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za mě je to zatím jedna z nejlepších, co jsem četla. I já mám tyhle knihy moc ráda a Vinařství mě opravdu bavilo. 🙂

      Vymazat

Amita Parikh - Cirkusový vlak

"Povznášející a strhující příběh." The Guardian "Živý a bohatě propracovaný." Kirkus Reviews Ve Světě divů, nejvelkolepě...