úterý 27. dubna 2021

Novinky v naší knihovně - březen, duben

Dnes bych se s vámi ráda podělila o radost z knížek, které jsme s maminkou pořídily nejen do knihovny. A jelikož je toho dost, nebudu to déle zdržovat, jdeme na to. 



Jako první je tu historický román, pokračování série Vinařství - Vinařství: Nový začátek. Knížku jsem si koupila v elektronické podobě. Moc se na ni těším!
Dále je tu asi moje největší objednávka za dobu pandemie - na svou obranu však musím říct, že ono se fakt blbě objednává po jednom kusu. Takže za duben je knížek celkem sedm. Do své knihovny jsem tentokrát koupila jen dvě knížky, maminka ten zbytek.
Začnu historickými romány Listopád a Až na vrchol. První kniha je novinkou Aleny Mornštajnové, druhá pak Jiřího Hanibala. Četl někdo z vás nějakou knihu od paní Mornštajnové či pana Hanibala? Já ještě ne, ale chystám se to napravit.
Dále je tu román Až budu bez tebe. Knížku už jsem dlouho chtěla koupit, ale zatím jsem vždycky dala přednost jiné. Slíbila jsem mamce, že příště už ji opravdu kupíme. A vyplatilo se počkat, protože nás kniha stále jen dvacet devět korun! No nech ji tam, že? Už je naše. Od autorky jsem četla knihy Když jsem tě ztratila a Matčino vyznání. Obě jsou velmi pěkné. 
Jsem zvědavá na romány Skoro úplně normální a Za pět let.
A nakonec moje úlovky. Thriller Po pravdě, na který jsem dost zvědavá. Četla jsem autorčin skvělý debut Spálená obloha, který mě tak nadchnul, že jsem si musela koupit Dokonalou, která tak úplně dokonalá nebyla, proto jsem vynechala Vyvrhela. Ovšem Chůva zněla dle anotace tak dobře, že jsem si řekla, že dám autorce šanci, aby napravila za mě ne tak dokonalou Dokonalou. Ta kniha byla tak dobrá,  že jsem nad nejnovějším autorčiným titulem neváhala. 
Poslední kniha - milovaný Poirot. Tentokrát podle Sophie Hannah a již počtvrté. Před časem - hodně dlouhým, jsem četla Vraždy s monogramem a Zavřenou truhlu. Jelikož si už tak úplně ani jeden z příběhů nevybavuji, na ten třetí se pro jistotu ještě ani nedostalo, rozhodla jsem se, že všechny tři knížky, včetně nejnovějších Vražd na Ledňáčkově vrchu, zařadím do seznamu čtení. 



Marie Lacrosse - Vinařství: Nový začátek

Strhující rodinná sága z Alsaska a působivý obraz měšťanské společnosti na konci 19. století Druhý díl trilogie Manželství služebné Ireny a bohatého dědice Franze mělo být sňatkem z lásky. Ale po hrozném odhalení Franzova otce opustí těhotná Irena milovaného ženicha bez slůvka rozloučení. V osamění přivede na svět malého syna a nastoupí do práce jako dělnice v jedné z textilních továren. Pracovní podmínky jsou tam příšerné a Irena musí dřít do úplného vyčerpání. Potom se však seznámí s charismatickým dělnickým předákem Josefem, který jí poskytne zázemí a dodává sílu. Přestože Irena stále ještě miluje Franze, naváže s Josefem milostný vztah. Ale dokáže ztrátu Franze opravdu překonat? 



Alena Mornštajnová - Listopád

Ptali jste se někdy sami sebe, jaký by byl váš život, kdyby v listopadu 1989 dopadlo všechno jinak? Jaké by byly naše osudy, kdyby komunismus neskončil a my zůstali za železnou oponou oddělující nás od světa i jeden od druhého? Jedna z nejúspěšnějších českých spisovatelek Alena Mornštajnová opět překvapuje. Její nový román je dramatickým příběhem obyčejné rodiny, kterou velké dějiny jedné listopadové noci rozdělí a postaví proti sobě. Sledujeme příběh Marie Hajné, která je kvůli účasti na demonstracích zatčena a odsouzena ke dvaceti letům vězení. Ví, že už nejspíš nikdy neuvidí vyrůstat své děti, a při životě ji udržují jen dopisy. A taky naděje, že se nakonec přece jen shledají. Vedle toho se odvíjí příběh dívenky Magdaleny, která je odebrána rodičům a umístěna do „ozdravovny“, v níž se vychovávají nové komunistické kádry. Jejich osudy se jednoho dne protnou, ale zcela jinak, než si obě představovaly a přály. 



Jiří Hanibal - Až na vrchol

Píše se rok 1375. Moravský markrabě Jan Jindřich Lucemburský umírá a vládcem Moravy se stává jeho syn Jošt. Ctižádostivý mladý muž se ujme vlády pevnou rukou a započne obdivuhodnou politickou kariéru, kterou završí v roce 1410 titulem krále Svaté říše římské. Cesta ke koruně je ovšem trnitá a plná svárů s vlastními bratry či uherským králem Zikmundem. Vysněný trůn si Jošt neužije dlouho...



Kelly Rimmerová - Až budu bez tebe

„Potkal jsem ji před rokem. Byla oblečená jako právnička, měla bosé nohy a napoprvé jsme se div nepohádali. I když jsme ani jeden nevěřili na lásku na první pohled, stalo se nám to…“ Setkání Calluma Robertse a Lily MacDonaldové bylo napohled obyčejné. Rozmarná nabídka, vzájemná přitažlivost, jedna noc plná tajemství, a tím to mělo skončit. Jenže ani jeden z nich není schopen zlomit křehké pouto, které se dlouho neodvažují nazvat pravým jménem. V lecčems jsou odlišní, jak jen dva lidé mohou být. Lila se zajímá o životní prostředí, je zcestovalá, plná energie a chuti do života. Callum je rezervovaný, drží si odstup, do ničeho se nehrne po hlavě. „Ta žena mě naučila, jak znovu žít. Dala mi všechno, a přesto měla tajemství, které mi zlomilo srdce. Tohle je náš příběh.“ 



Hannah Sunderlandová - Skoro úplně normální

Okouzlující letní romance pro čtenáře Jojo Moyesové. Matildě „Effie“ Heatonové se v životě nic nedaří. Zatímco její kamarádky budují kariéru a oslavují zásnuby, Effie stále bydlí u rodičů a po večerech brečí nad lahví vína, protože další z jejích Tinderových rande skončilo katastrofou. Effie na svém životě miluje jen jedinou věc, a tou je její práce v knihkupectví. Tam se může ztratit v cizích příbězích a zapomenout na chvíli na své trable. Effie se ve všech ohledech považuje za ztroskotance... a pak potká Thea. Ani on není dokonalý, společně jim to ale docela funguje, dokud se neukáže, že Theo před Effie něco skrývá... 



Rebecca Serleová - Za pět let

Dannie je špičková manhattanská právnička. Je ambiciózní, zvyklá uvažovat pragmaticky a žije spokojený a klidný život se svým přítelem Davidem, který ji právě požádal o ruku. Její nejlepší kamarádka Bella je její pravý opak – divoká bohémka, která se každý týden zamiluje do někoho jiného. V den zásnub se však Dannie zdá zvláštní a velmi živý sen. Vidí se v jiném bytě o pět let později s úplně jiným mužem. Po nějakém čase jí Bella představí svůj nový objev, architekta Aarona Gregoryho a muže z jejího snu. Dannie se stává svědkem toho, jak se Bella poprvé doopravdy zamiluje, a svoje tajemství si nechává pro sebe. Krátce potom se jí ale Bella svěří se zdrcující zprávou, která jim všem nadobro změní život. Za pět let je nezapomenutelný příběh lásky plný radosti, ale i žalu, příběh o síle věrnosti, přátelství a nevyzpytatelné povaze nelítostného osudu. 



Gilly Macmillanová - Po pravdě

Po pravdě… všichni lžou. Lucy Harperová je talentovaná spisovatelka a autorka několika bestsellerů, díky kterým získala slávu, peníze i miliony fanoušků. Kromě toho má Dana – zneuznaného a žárlivého manžela, jehož pokusy stát se spisovatelem nedopadly valně. Teď Dan zmizel, a navíc to není poprvé, kdy se ztratil někdo z Lucyina okolí. Před třiceti lety zmizel i její bráška Teddy a nikdy ho nenašli. Lucy, jediná svědkyně, si o tom, co se stalo, bezradně vymýšlela jeden příběh za druhým. Vyšetřující detektiv zuřil a její rodiče propadali zoufalství. Právě tehdy zjistila, že dokáže vyprávět poutavé příběhy, a ze svého talentu těží dodnes. Z Lucy se však stala dospělá žena, která se nemůže věčně skrývat za smyšlenými historkami. Celý svět ji pozoruje, její život je pod drobnohledem… život plný příběhů, z nichž některé jsou uvěřitelnější, jiné už méně. Mohla tenkrát Teddymu ublížit? Zabila svého muže? Přichází chvíle, kdy Lucy Harperová konečně řekne pravdu. 



Sophie Hannah - Vraždy na Ledňáčkově vrchu 

Nejslavnější detektiv na světě čelí dalšímu novému zapeklitému případu. Hercule Poirot vyslyší žádost jistého Richarda Devonporta, aby vyšetřil vraždu jeho bratra, k níž se dobrovolně doznala Richardova snoubenka. Nasedá proto do autobusu směřujícího z Londýna na Ledňáčkův vrch, luxusní útočiště bohatých a urozených, kde sídlí i Davenportovi. Během jízdy dojde ke znepokojivému výstupu: jedna z cestujících odmítne sedět na svém místě. Je totiž přesvědčená, že právě na něm bude zavražděna. Poirot si s ní proto vymění sedadlo… Souvisí nějak tato podivná příhoda se zdánlivě vyřešeným zločinem na Ledňáčkově vrchu?

14 komentářů:

  1. Páni, ještě, že ty elektronické knihy jsou, při tvém čtenářském apetitu měla bys je v papírové podobě ještě kam uložit? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravda - bez ní by to nešlo. 🙂 Občas musím v knihovně trochu kouzlit a měnit místo, ale ještě by se místo našlo, ale moc ho není. Už si kupuji jen ty autory, které mám, na novinky není moc místa.

      Vymazat
  2. Nikolko, děkuji za prima přehlídku knižních novinek. 👍👍 Včera jsem si objednala v Knižním klubu pět titulů a dnes si balíček vyzvedla v Zásilkovně. Mám pocit, že se polepšili. Loni jsem na knihy čekala přes týden, teď to bylo v závratném tempu. 😀
    Mezi těmi pěti je i kniha Po pravdě. Moc se na ní těším.
    Hezké dny s knihou. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, opravdu se polepšili - loni jsem čekala touhle dobou tři týdny, a to se mezitím objednávka ztratila. Letos mám balík do pěti dnů bez víkendu doma. 🙂
      Po pravdě bude určitě dobrá, taky se na ni moc těším.
      I vám hezké dny. 🙂

      Vymazat
  3. Nikolko, díky za ten přehled. Kde jsou ty časy, kdy jsem ho taky měla... Vychází toho teď tolik.
    Jsou tam už na první pohled hodně zajímavé tituly.
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, je toho strašně moc.
      Moc se těším na jejich čtení, jen to asi potrvá delší dobu.
      Hezký den.

      Vymazat
  4. Panečku, to je krásných úlovků. Z tohoto výběru mě velmi zaujala kniha Až budu bez tebe a Za pět let, kterou si také chci určitě přečíst. Skvělé!
    Ketrin ~ Vnímej blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc se mi líbily autorčiny předchozí knihy. Až budu bez tebe je první, která u nás vyšla. Kupovala jsem ji dlouho, tak teď konečně... Za pět let vypadá zajímavě. Taky se na ni těším.

      Vymazat
  5. Krásné knihy. :) Zaujal mě román Za pět let a už kamarádka mě nalákala na Vinařství.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vinařství je za mě dobrá volba. Sama jsem byla překvapená, jak je kniha čtivá. 🙂

      Vymazat
  6. Nikolko zavítala jsem k Tobě na blog.Knížku Listopád jsem si koupila taky. Alenu Mornštajnovou mám moc ráda, četla jsem od všechny knížky.Pěkné tituly jste si vybraly s maminkou. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se vám Alena Mornštajnová taky líbí - mamka je z ní nadšená. A já si snad brzy taky něco přečtu.
      Děkuji za návštěvu a přeji hezký den. 🙂

      Vymazat
  7. Moc ráda bych si přečetla Listopád. V televizi jsem nedávno zahlédla kus rozhovoru s autorkou, myslím, že by se mi knížka mohla líbit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě kniha taky zaujala už v předprodeji. Věřím, že se k ní brzy dostanu.
      Hezký den. 🙂

      Vymazat

Novinky v naší knihovně - březen

Dnes se s vámi podělím o novinky, které doplnily naší knihovnu v březnu. Mám tu pár knih z Black Friday, který probíhal na Knihy Dobrovský. ...