sobota 10. dubna 2021

Knižní tip - V bouřlivých časech

Pamatujete si na knihu Sherlock Holmes a Rudá věž a mé vánoční tipy pod stromeček? Dnes jsem tu s dalším knižním tipem.
Jedná se o historický román V bouřlivých časech, který napsala německá spisovatelka Marie Lacrosse. Tuto krásnou bichličku vydalo na podzim minulého roku nakladatelství Ikar.



Marie Lacrosse - Vinařství: V bouřlivých časech

Alsasko roku 1870 
Sirotek Irena přichází jako služka do panského domu bohatého obchodníka s vínem Wilhelma Gerbana. Jeho syn Franz věří na ideály Francouzské revoluce, pro něž otec nemá pochopení. Když se Irena setká s Franzem, vzplanou k sobě vášnivou láskou. Ale vztahu nestojí v cestě jen společenské rozdíly a rodinné intriky. Nad Evropou se také stahují temná mračna: vypukne hrozná válka. Oba mladí lidé bojují o své štěstí proti všem překážkám. Dokud je nezasáhne nemilosrdný osud… 
První díl ságy o rodině obchodníka s vínem.




Jak už název napovídá, je to první díl trilogie Vinařství. Musím se přiznat, že kniha mě upoutala svou krásnou obálkou. Ti, kteří mě znají trochu déle, vědí, že nejraději čtu thrillery a detektivky, ale občas se hodí něco trochu jiného, v takovém případě nejraději volím historické romány - nejlépe za války a klasiku. 
Kolem knihy V bouřlivých časech jsem mlsně chodila v knihkupectví - když to ještě bylo možné, ale nakonec jsem se rozhodla pro elektronickou verzi v rámci šetření místa v mé už tak přecpané knihovně. 
Moje čtečka je tak po dlouhé době opět v provozu - jsem ráda, že jsem si knihu nechala do zásoby, protože v covidu nehrozí, by ve čtečce bylo čtení moc.
Musím říct, že je to krásná kniha nejen vzhledem, ale také obsahem. Už dlouho jsem nečetla román, který by mě tak pohltil. Posledních čtrnáct dní se ale těším na každou volnou chvilku, kdy usedám se čtečkou v ruce a proklikávám se jednotlivými stránkami. Pravda, kniha je poněkud objemná - i na čtečku, ve skutečnosti má téměř pět set stran, kapitoly jsou docela obsáhlé, ale příběh je tak dobře napsaný a tak poutavý, že mi to vůbec nevadí.
Už jsem četla spoustu podobných knih, ale vždy jsem měla pocit, že je to především romantické čtení na pozadí války. S jednou výjimkou, a tou je Měděný jezdec - ale o tom třeba jindy, pokud budete chtít. Zde válka opravdu byla. A není tomu jinak ani v případě knihy V bouřlivých časech. Ano, jak už to bývá, naši dva mladí hrdinové, se do sebe zamilují, ale válka zde má svůj prostor - není to veselé, ani příjemné čtení, ale kniha je díky tomu něčím zajímavá, napínavá... Není to zkrátka jen romantika, ale i napínavé čtení. 
Jsem za polovinou knihy a zatím jsem opravdu spokojená. Pokud také rádi čtete podobné knihy, věřím, že už teď můžu V bouřlivých časech s klidem doporučit. Více snad brzy v recenzi. 

12 komentářů:

  1. Obálka je opravdu krásná, vždycky jsem chtěla mít dům s takovou věžičkou :).
    Co se týká Sherlocka, náhodou jsem včera přišla na to, že dávají seriál s Jeremy Brettem. Nikdy dřív jsem ho v televizi nezaregistrovala, dokonce ani v archivu ČT nikdy nebyl. Jsem nadšená! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejen obálka je povedená. 🙂
      Já na to přišla v pátek. Taky o tom nevím, asi je to premiéra. Rozhodně si to nenechám ujít.

      Vymazat
  2. Nikolko, nad touto knihou jsem se zamýšlela zda jí koupit, či nikoliv. Nakonec zvítězila jiná literatura. Po přečtení článku jsem zalitovala, že jsem si jí nekoupila. Děkuji za prima upoutávku. 🍀 Ten přebal je opravdu kouzelný. 🌹

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, já toho taky lituji, protože se mi opravdu dobře čte a navíc je v knize mapa, což jsem zjistila až po stažení. Není zač. 🙂

      Vymazat
  3. Nikolko, děkuji za představení. Kniha má skutečně kouzelnou obálku.
    Přeji příjemnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo, Helenko.
      Taky přeji příjemnou neděli. 🙂

      Vymazat
  4. Knihu znám, ale zatím mě až tolik neláká :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu. Třeba se k ní časem taky dostaneš. 🙂

      Vymazat
  5. Historické knížky mám ráda. V kombinaci s prostředím vinařství to vypadá moc dobře. Jen mě trochu odrazuje velký počet stran, raději čtu tenčí knihy. Čtečku doma nemám a ani si ji zatím neplánuji koupit, miluji šustění papíru a vůni knih 8-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to příjemné čtení. Taky preferuji kratší knihy, ty delší tak o to déle čtu, ale tady to vůbec nevadí. 🙂 Čtečka je takový milý společník především někam ven nebo na cesty. Taky jsem si myslela, že ji nikdy nebudu potřebovat, ale moje knihovna už je opravdu plná - kupuji do ní už jen autory, které v ní mám. Místo dochází, takže čtečka se opravdu hodí. 🙂

      Vymazat
  6. Ta obálka je opravdu nádherná! Hned mě zaujala. Je fakt, že já se knihám z války poměrně dost vyhýbám, protože mě to šíleně rozesmutňuje. Každopádně tato kniha vypadá opravdu zajímavě, možná nad ní do budoucna zapřemýšlím.

    Ketrin ~ Vnímej blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, téma války je smutné, ale tuhle knihu obohacuje o napětí a dělá ji zajímavější, jinak by to byla nejspíš jen jemná romantika.

      Vymazat

Brzy na knižních pultech

Máme tady duben a spolu s ním spoustu nových knih. Pojďme se podívat, co vychází. Jako první je tu thriller Druhá smrt . Detektivky Jedovat...