neděle 13. prosince 2020

Novinky v mé knihovně - listopad

Abych mohla dát následující knížky do své knihovny, muselo dojít k "přestavbě." Jde však o dočasné řešení. A jestli hezky rychle něco neudělám, Koutek knihomolky zkrachuje. :D No... konec vtipů, jdeme na knihy.



Jako první je tu Kanibal z Nine Elms. Pamatujete si ještě na recenze knih s Erikou Fosterovou v hlavní roli z mého původního blogu? Tak to je on - ten skvělý Robert Bryndza, který si získal srdce tolika čtenářů. Nyní je tu, aby představil novou sérii s Kate Marshalovou, která má aktuálně už dvě knihy. Moc se těším. Věřím, že to bude minimálně stejně dobré. 
Jako druhá je tu Podivná holka. Ve svém původním blogu jsem psala recenzi na Ztichlý dům, který jsem našla pod stromečkem v roce 2018. Byla to skvělá prvotina! Jsem zvědavá, s čím autorka přijde tentokrát. Už v březnu příštího roku se můžeme těšit na její další titul.
Dále můj další oblíbenec - Harlan Coben a druhé vydání knihy Temné lesy. Tímto děkuji své mamince za dárek. 
A nakonec odbočíme od detektivek a thrillerů, protože tu mám jeden román - Dlouhý let domů. Knihu si můžete pamatovat z říjnového předprodeje. Moc mě zaujala svou anotací - především tím, že je inspirována skutečnými událostmi.



Robert Bryndza - Kanibal z Nine Elms

Před patnácti lety byla Kate Marshallová vycházející hvězdou londýnské policie. Dokázala vyřešit sledovaný případ nebezpečného a krutého sériového vraha s přiléhavou přezdívkou Kanibal z Nine Elms, i když přitom sama málem zemřela. Nyní Kate přednáší na univerzitě a snaží se vést poklidný život, když se minulost začne vracet. E-mail s žádostí o pomoc ji vtáhne nejen do právě probíhajícího vyšetřování vražd mladých dívek. Jejich modus operandi nebezpečně připomíná případ, který před patnácti lety vyřešila. Nevrací se jen vzpomínky. Vrah napodobitel chce dokončit započatou práci… A tak se i Kate musí vrátit k vyšetřování, aby dokončila tu svoji – chytit dalšího sériového vraha. 


Jenny Blackhurst - Podivná holka

Když dětská psycholožka Imogen Reidová převezme do péče osiřelou Ellii Atkinsonovou, není ochotna naslouchat varováním, že na její nové pacientce je cosi zvláštního. Že ta jedenáctiletá holka je podivná. Něčím nebezpečná. Ellie jako jediná přežila požár, při kterém uhořela celá její rodina. Psycholožka se domnívá, že dívčino nevyzpytatelné chování je jen logickým důsledkem této tragédie. Smutek a vztek jsou přece obvyklými způsoby, jakým se člověk snaží vyrovnat s tak obrovskou ztrátou. Jenomže Elliini náhradní rodiče a učitelé se už začínají bát. Když se dívka rozčílí, dějí se zlé věci. A postupně také Imogen začíná zjišťovat, že čím hlouběji proniká do dívčiny duše, tím ohroženěji se sama cítí...



 Harlan Coben - Temné lesy

Okresní státní zástupce Paul Copeland se pouští do soukromého vyšetřování dvacet let starého případu, kdy v hlubokých lesích kolem dětského letního tábora zmizeli čtyři mladí lidé. Dva z nich se našli s proříznutým hrdlem, dva už nikdy nikdo neviděl. Jenže teď je jeden z nich nalezen – mrtvý a o dvacet let starší, než by měl být… Harlan Coben ve své detektivce opět zastihuje své hrdiny v mezní životní situaci, kdy musejí čelit nejen vnějšímu tlaku, ale i vlastní minulosti a svědomí. Kniha zaujme nejen tajemnou zápletkou, skvělou psychologickou kresbou postav a svižným dějem, ale i vtipnými dialogy a ironickým nadhledem. 


Alan Hlad - Dlouhý let domů

Je září 1940. Německé bomby dopadají na Británii a strach z blížící se invaze roste. Nepřátelské letouny křižují í i nebe nad Eppingem, kde Susan Shepardová a její dědeček Bertie trénují poštovní holuby a připravují je na důležitý úkol. Tisíce kilometrů odtud mladý americký pilot Ollie Evans nechce nečinně přihlížet hrůzám, které se dějí, a vydává se do Británie s úmyslem nabídnout pomoc Královskému letectvu. Jeho odhodlání ho přivede do Eppingu právě v okamžiku, kdy zasvěcení vojáci spolu se Susan a Bertiem spouští tajnou operaci s krycím názvem Columba. Jejím cílem je vysadit v okupované Francii stovky poštovních holubů a využít je k předávání šifrovaných informací o pohybech německých vojsk. V den, kdy Ollie na misi odlétá, je oběma mladým lidem jasné, že mezi nimi vzniká víc než jen přátelství. Když je Ollieho letadlo za nepřátelskou linií sestřeleno, šance na to, že se znovu setkají klesne na nulu. Nečekaným pojítkem se však stane Susanina milovaná holubice jménem Vévodkyně. Její neuvěřitelná houževnatost a oddanost se promění v naději, že nic nemusí být ztraceno… Neuvěřitelný příběh inspirovaný skutečnými událostmi. O síle lásky, hrdinství, ale i ztrátách, těžkých rozhodnutích a zbabělosti.

8 komentářů:

  1. Podivná holka mi připomíná jeden horor, který jsem kdysi viděla, bohužel už si nevzpomenu, jak se jmenoval. Zaujaly mě Temné lesy, to vypadá na dobrý thriller s kriminální zápletkou!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem na Podivnou holku hodně zvědavá, protože se mi moc líbil Ztichlý dům. Harlan Coben je pro mě jistota - každá kniha, kterou jsem od něj četla, byla skvělá. Z listopadových novinek, jsem si na konec roku ke čtení vyvrala Kanibala z Nine Elms a zatím se mi čte moc dobře. :)
      Hezkou neděli.

      Vymazat
    2. Nevím, jestli je to ten samý horor, ale mně okamžitě v hlavě naskočil Syn temnoty. Hlavní hrdinou byl sice chlapec, ale jinak to bylo skoro jako přes kopírák.

      Vymazat
    3. Já nevím, od určité doby se na horory nedívám. Tenhle vůbec neznám, asi se budu muset podívat. Každopádně ano, Podivná holka i na mě po přečtení anotace působí téměř hororově. Uvidíme. Těším se na čtení.

      Vymazat
  2. Zaujala mě kniha Dlouhý let domů :-) Kanibala mám doma a byl super.

    OdpovědětVymazat
  3. snad se ti knihy budou líbit a budou se číst dobře :)

    lucinciny-pribehy.vvchr.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jsem téměř v polovině Kanibala z Nine Elms - je to dobré, ostatně jako každá autorova kniha. :)
      Děkuji za návštěvu, hezký den.

      Vymazat

Joanna Quinnová - Velrybí divadlo

Cristabel zvedne klacík. Dobře jí padne do ruky. Spolu s ostatními obyvateli domu je na zahradě a čeká na otce, který se má vrátit i s její ...