neděle 22. listopadu 2020

Rachael Anderson - Nevěsta jeho bratra

Druhý díl série Nejcennější dar přináší životní příběh Abigail Nashové. Tato zlatovlasá kráska měla poněkud neortodoxní výchovu, protože jí matka zemřela při porodu, otec byl stále v cizině a vychovávala ji pouze stará teta. Abigail se usadila u kamarádky Prudence a jejího manžela lorda Knavea a velice se těšila do Londýna, kde ji manželé Knaveovi chtěli uvést do společnosti. Ale brzy po příjezdu do Londýna se jí jedné noci zhroutil celý svět. Nikdo nechápe, proč najednou z ničeho nic utekla s lordem Jasperem Campbellem do Skotska, kde se vzali, a poté se vrátili do jeho rodiny. Neposedný Jasper nemůže vydržet na nudném venkově a odjíždí k příteli na lov, kde je nešťastnou náhodou zabit. Abby se ocitá zničená, zoufalá a… těhotná v neznámé rodině s přísnou tchyní, Jasperovým zodpovědným starším bratrem Morganem Campbellem, markýzem z Brigstonu, a s tíživým tajemstvím, které se nakonec rozhodne sdělit svému švagru Morganovi. Mezi oběma mladými lidmi stále sílí porozumění, které se posléze mění v něžné city, ale legalizace jejich vztahu zdánlivě nemá řešení, protože v Anglii platí zákon, že švagr a švagrová nesmí vstoupit do svazku manželského…



Dnes pro vás mám recenzi na román Nevěsta jeho bratra.



Máte rádi knihy s romantickou zápletkou? Chcete si přečíst příběh o mladé ženě, která má tajemství a nečekaně se provdá za markýze? Pak právě pro vás je tu druhý díl série Nejcennější dar - Nevěsta jeho bratra
Ti, kteří mě znají, vědí, že romantické knížky nejsou zrovna můj šálek kávy - až na pár výjimek, mezi které určitě patří Rachael Anderson, americká autorka, které se českým čtenářům poprvé představila loni na jaře, kdy vyšel její román Pád lorda Draysona. Do jejího milého, vtipného a romantického psaní tak akorát, jsem se zamilovala. Když jsem se dozvěděla, že vyjde nová série Nejcennější dar, neváhala jsem a pustila se do čtení Snoubence mé sestry. A líbilo se mi to tak moc, že jsem tu s pokračováním. A jaká je Nevěsta jeho bratra
Jak už sama autorka na konci předchozí knihy prozradila, čtenář v dalším pokračování, sleduje příběh mladičké Abby. Abby je debutantka, která vyrůstala jen s otcem a chůvou. Není tedy žádné překvapení, že podlehla nesprávným citům a zaplatila za to. O jejím tajemství však nikdo neví. Jen Jasper, který se rozhodne, že si ji vezme, aby unikla pomluvám. Tento sňatek je výhodou také pro něj samotného - její věno, pomůže zaplatit jeho dluhy. 
Zdá je, že vše je tak, jak má být. Pak však Jasper vezme svou manželku na rodné sídlo, aby jí přestavil bratra Morgana a svou matku. Netrvá dlouho a odjíždí na lov a těhotnou Abby svěří do péče svého pohledného bratra... 
Myslím, že není třeba, abych vám prozradila víc - čtenář jistě už z názvu pochopí, jakým směrem se bude příběh dál ubírat. Autorce se i tentokrát podařilo napsat milé, čtivé pokračování. Už to však není tak vtipné, jako byla předchozí kniha. Oba naši hlavní hrdinové toho mají na svých bedrech naloženo víc, než dost - o své štěstí tak musí bojovat. Podaří se jim to i přes všechno, co tomu brání? 
Celkově Nevěstu jeho bratra hodnotím kladně, ač mi chyběl vtip. Tohle je spíše hořkosladký příběh. Přesto jsem si čtení i tentokrát užila. Už teď se těším na pokračování, ve kterém se seznámíme s příběhem Sophie. Co se Nevěsty jeho bratra týče, dávám čtyři hvězdičky. 

6 komentářů:

  1. Nikolko, jsem na tom podobně. Tento žánr nepatří mezi ty, po kterých sáhnu. O když pár podobných knih jsem přečetla.
    Nicméně mě recenze velice zaujala a jak se říká - nikdy neříkej nikdy. 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Autorka se asi inspiruje Jane Austenovou, kterou v této knize několikrát zmínila. Sem tam to neuškodí, ale číst tohle pořád, to opravdu ne. 😁

      Vymazat
  2. Škoda, že v tomto pokračování ti chyběl vtip. Zápletka vypadá docela zajímavě, i když ten název už opravdu dává tušit, o čem asi bude :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, název jasně říká, co bude obsahem děje. A jelikož mám ráda smích, tak tady ho bylo málo. Chyběl mi. Uznávám, že pro humor tu tentokrát moc prostoru nebylo - nehodil by se sem. Přesto mi chyběl.

      Vymazat
  3. Nu což, tohle mě asi mine, doby, kdy bych si tento žánr četla, jsou už pryč a těhotná se znovu být nechystám :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě podobné knihy nebraly ani jako náctiletou. Je pravda, že Jane Austenova mi nevadí - a tyhle knihy by se k ni daly přirovnat.

      Vymazat

Joanna Quinnová - Velrybí divadlo

Cristabel zvedne klacík. Dobře jí padne do ruky. Spolu s ostatními obyvateli domu je na zahradě a čeká na otce, který se má vrátit i s její ...