čtvrtek 19. listopadu 2020

Knižní tip - Sherlock Holmes a Rudá věž

Nakupujete už dárky svým blízkým pod stromeček? Já ano. Po mé nemilé zkušenosti na jaře, kdy jsem díky pandemii čekala na balík knih měsíc, jsem se rozhodla, že dárky začnu nakupovat právě od knih. Můj balíček došel tentokrát závratnou rychlostí - rychleji než ten, který jsem objednala u konkurence. Nutno uznat, že v něm byly cizojazyčné knihy. Takže držím pusu.
Přiznám se, že jak tak každý měsíc už celý podzim sedím u počítače a koukám, co bych si přečetla nového, jedna kniha mi unikla. Buď jsem slepá, nebo v předprodeji, kde se inspiruji já nebyla. Myslím, že vám můžu s klidnou duší doporučit novinku Sherlock Holmes a Rudá věž, kterou napsal Mark A. Latham. Tuto už od pohledu poutavou knihu, která má pro mě ještě poutavější anotaci, vydalo v září nakladatelství Vendeta.



Mark A. Latham - Sherlock Holmes a Rudá věž

Doktor Watson stojí před vážným rozhodnutím: má svůj osud opět spojit se Sherlockem Holmesem, nebo zůstat u své lékařské praxe a vzpomínek na zesnulou manželku? Náhlé pozvání od přítele ze vznešeného rodu jej vytrhuje z přemítání a doktor vyjíždí na návštěvu do odlehlého venkovského sídla. Zde, uprostřed deštivé anglické krajiny, jej čeká malebně pochmurný, prastarý dům, v němž se sešla neobvyklá společnost – a zdá se, že každý z hostů skrývá nějaké tajemství. Odehraje se tu jeden z nejpodivnějších případů, jaké Watson zažil a ani největší skeptik se neubrání pochybnostem, zda stopy zločinu nevedou skutečně až do záhrobí. Jen jediný člověk může vyřešit záhadu, v níž mají slovo snad i nadpřirozené síly: Sherlock Holmes. Poutavému stylu, jímž doktor Watson popisuje své zážitky, nechybí spád, napětí, pohnuté okamžiky ani nečekaná odhalení. Vyprávění nám pootevírá okno do časů, kdy po dláždění hrčely drožky, pánové se zdravili smeknutím cylindru a osamělí, geniální vědci stáli na prahu objevů, které měly převratně změnit svět.




O tom, že o Sherlocku Holmesovi umí psát dobře i jiní autoři - ať už ti z dob dávno minulých nebo dob ne tak dávných či ti současní, jsem se přesvědčila během čtení povídkové sbírky Velká kniha příběhů Sherlocka Holmese. Ale o tom - a nejen o tom - někdy příště. 
Pevně věřím, že knížka Sherlock Holmes a Rudá věž je krásná nejen svou obálkou a zajímavá svou anotací, ale také svým příběhem. 

6 komentářů:

  1. Nikolko, knížka vypadá na velice dobré čtení. 👍👍
    Hezké a pohodové dny

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za další skvělý tip :). Letos jsem taky hodně objednávala, už mám skoro vše doma, bylo to docela bleskové doručení, až jsem se divila, když je vše zavřené a řeší se nákupy jen online.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo. :) I já už mám skoro všechno doma. Letos to bylo takové zvláštní... bála jsem se, abych to stihla včas, když nemůžeme do obchodů, ale naštěstí už jsem v klidu, všechno došlo a na rozdíl od jarní vlny pandemije včas.

      Vymazat
  3. Vďaka za tip, knižka vyzerá veľmi zaujímavo :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat

Joanna Quinnová - Velrybí divadlo

Cristabel zvedne klacík. Dobře jí padne do ruky. Spolu s ostatními obyvateli domu je na zahradě a čeká na otce, který se má vrátit i s její ...