úterý 13. října 2020

Novinky v naší knihovně - červenec a září

Je tu jeden zapomenutý článek - knižní novinky za červenec, do kterého přidávám také novinky za září. Přiznám se, že s koncem blogu, jsem tento článek jaksi opravdu zazdila.



Jako první je tu novinka Jojo Moyesové - Schovej mě v dešti. Mám tuto autorku ráda. Navíc je tento román prý její prvotinou, tak jsem zvědavá. 
Další knížka, která rozhodně nesměla chybět v mé knihovně, je Osudný slib - již devátý případ ze série Případy Kim Stoneové.
No a nakonec novinka Jeden z nás. Moc se na knihu těším.
Přiznám se, že katalog Knižního klubu na září a říjen, mě moc nezaujal. Nakonec jsem však přece jen nějakou knihu vybrala. Přesněji zaujala maminku. Imaginární přítel, doslova obletěl internet - všude je ho plno. A všichni chválí! No, nejsem moc hororový nadšenec, ale tady jsem opravdu zvědavá. Těším se! A jedna neplánovaná novinka - e-kniha - V bouřlivých časech - první díl série Vinařství. Tato bichlička upoutala mou pozornost už v knihkupectví - do aktuálního katalogu se nedostala, do knihovny bych postupně všechny tři už asi nedala, takže bylo jasno. Chci ji zkusit, mám čtečku. Tak proč toho nevyužít? 



Jojo Moyesová - Schovej mě v dešti

Tři generace žen, jeden příběh… Když Kate jako mladá utekla z domova, nezanechala za sebou žádné stopy. Toužila začít nový život daleko od rodiny a především od matky, ke které necítila takové pouto, jaké by dcera zřejmě cítit měla. I proto se Kate později zapřísáhla, že ona sama tu pro svou milovanou dcerku Sabine vždycky bude… Jenomže čím je Sabine starší, tím víc ji nejasná minulost její matky zajímá – a jednoho dne se prostě rozhodne svou babičku Joy na irském venkově navštívit. Splněný sen o shledání vnučky a babičky se však záhy změní v horlivé pátrání po tajemství minulých let, která doteď zůstávala pohřbena… 



Angela Marsonsová - Osudný slib

Tým kriminalistů pod vedením inspektorky Kim Stoneové se jen pomalu vzpamatovává z tragické ztráty jednoho z nich, když je pověřen novým případem. V místním lesíku byl nalezen brutálně zavražděný muž a jeho totožnost Kim šokuje – je jím doktor Gordon Cordell, který figuroval v předchozím vyšetřování smrti dívky v elitní soukromé škole. Gordon měl pestrou minulost, ale kdo by ho chtěl zabít? Pár dní nato se po těžké autohavárii ocitne v ohrožení života i Gordonův syn. A Kim ví, že tohle už nebyla náhoda. Další nález mrtvoly to jen potvrdí – tentokrát čelí sériovému vrahovi, možná nejnebezpečnějšímu, s jakým se kdy setkala. Ve zběsilém tempu si vrah připisuje jednu oběť za druhou – a zdaleka ještě neskončil. 



Shari Lapena - Jeden z nás

Nový strhující psychothriller z pera bestselleristky Shari Lapeny, mistryně nečekaných zvratů. Udržet tajemství mezi sousedy, kde každý každého zná, může být těžké. Vražedně těžké… Ovzduší na poklidném newyorském předměstí, kde jsou k sobě všichni milí a vstřícní, rozvíří anonymní dopis zanechaný v jednom z domů. „Omlouvám se. Můj syn se k vám nedávno vloupal. A nejen k vám.“ Čí je to syn? A co mohl odhalit? Dohady a podezření na sebe nenechají dlouho čekat. Pak je však jedna z místních žen nalezena mrtvá – a tento objev strhne lavinu napětí. Kdo ji zabil? Kdo ví víc, než říká? A mohl to být opravdu jeden z nás? 



Stephen Chbosky - Imaginární přítel
 

Napínavý hororový příběh od autora bestselleru Ten, kdo stojí v koutě. Kate Reesovou život naučil, že násilníkovi, co přísahá, jak se polepší, není radno věřit. A tak sebere uprostřed noci svého sedmiletého syna Christophera a společně se vydávají hledat nový život. Cesta je zavede až do malého městečka Mill Grove v Pensylvánii, které je tak odlehlé a zapomenuté, že by je tam nikdy nikdo nehledal. Jenže když necháte jedno nebezpečí za zády, neznamená to, že další na vás už nečeká. A přitom se z počátku zdá, že konečně našli klidné místo k životu. Jenže pak Christopher zmizí. Šest dlouhých dní po něm není ani stopy. Dokud zničehonic nevyjde z lesa na kraji města. Není zraněný, je na něm ale něco divného. Nevrací se totiž sám. V hlavě slyší hlas, který mu napovídá, co má dělat. Hlas, který pro něj má jasný úkol. Christopher musí do Vánoc v lese postavit stromový domek. Pokud to nedokáže, stane se všem v Mill Grove včetně jeho milované maminky něco nepopsatelně strašného...



Marie Lacrosse - Vinařství 1: V bouřlivých časech

Alsasko roku 1870 
Sirotek Irena přichází jako služka do panského domu bohatého obchodníka s vínem Wilhelma Gerbana. Jeho syn Franz věří na ideály Francouzské revoluce, pro něž otec nemá pochopení. Když se Irena setká s Franzem, vzplanou k sobě vášnivou láskou. Ale vztahu nestojí v cestě jen společenské rozdíly a rodinné intriky. Nad Evropou se také stahují temná mračna: vypukne hrozná válka. Oba mladí lidé bojují o své štěstí proti všem překážkám. Dokud je nezasáhne nemilosrdný osud… 
První díl ságy o rodině obchodníka s vínem.




Teď jsem se trošku zasekla u knihy, kterou čtu. Ale věřím, že se ještě do konce roku aspoň k některým z těchto knih dostanu. 

8 komentářů:

  1. Nikolko, opět báječný výběr knih. Angelu Marsonsovou a Shari Lapenu mám už přečtené a obě knihy mohu vřele doporučit. 👍
    Nad Imagináím přítelem jsem se v pátek, když jsem byla v Knižním klubu chvíli rozmýšlela a pak so vybrala jiné tituly. Horror opravdu nepatří k mým oblíbeným žánrům. Do mé knihovny přibyla nová kniha Fredericka Forsytha Liška (mám všechny jeho knihy, které u nás vyšly), Staré tajemství od Patricie Gibneyové a pak oddechová novinka od Haliny Pawlowské Zážitky z karantény.
    Čtečku jsem dostala od svých dětí zhruba před rokem a půl, abych sebou na dovolenou a cesty netahala tašku knih, ale ... stále dávám přednost tištěným knihám. Tu vůni tiskařské černi a papíru mi čtečka dát nemůže.
    Hezké podzimní dny🌹

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda. I já jsem spokojená, zvědavá a těším se. Angela je prostě skvělá! Shari si mě získala díky knize Někdo cizí v domě. Kéž by psala tak rychle, jak rychle se její knihy čtou. ☺
      Ani já nepatřím mezi hororové nadšence - mamince jsem doporučovala spíše Hortenziovou zahradu, Maják na útesech a Agnetino dědictví - do sbírky. Maminku ale zeujal právě Imaginární přítel, doufám, že knížka bude dobrá. O Lišce už jsem toho četla a slyšela tolik, že se snad i já budu muset po knížce podívat. ☺
      Čtečka je opravdu dobrý společník nejen na cesty. Když máte ráda knihy, je to i nutnost, pokud stejně jako já, řešíte místo v knihovně, kterého je v té mé žalostně málo. 😁 Ale abych se přiznala, i já mám ráda vůni knih, takže pořád dávám přednost knihám.
      I vám krásné podzimní dny. ☺

      Vymazat
  2. Přiznávám, že knížkám teď moc příležitostí nedám, ale na druhou stranu, díky tvému skvělému tipu se můžu těšit na dárek v podobě Velké knihy příběhů :).

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělé knihy, sice doma nemám ani jednu, ale o všech jsem četla, že jsou super. Nejvíc mě láká kniha Imaginární přítel :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Imaginárního přítele jsem zvědavá i já. :)

      Vymazat

Joanna Quinnová - Velrybí divadlo

Cristabel zvedne klacík. Dobře jí padne do ruky. Spolu s ostatními obyvateli domu je na zahradě a čeká na otce, který se má vrátit i s její ...