čtvrtek 22. října 2020

Kelly Rimmerová - Matčino vyznání

"Proč sis to teda rozmyslela s tím postgraduálním studiem?"
Nechápavě se na ni zadívám a Natasha mi napovídá. "Bylo to tak, že už jsi dál studovat nechtěla?" 
Zaváhám. "No, ne tak docela. Pořád bych byla ráda ten postgraduální rok absolvovala. Ale uvědomila jsem si, že to není dobrý nápad." 
"A proč to nebyl dobrý nápad?" 
Opřu se na židli o opěradlo,  najednou si připadám zahnaná do úzkých a pořádně nevím proč. 
"Bylo to z mnoha důvodů. Tak předně cena - a taky skutečnost, že už jsem byla dostatečně kvalifikovaná, abych se mohla zaregistrovat jako veterinářka, a to bylo to hlavní, co jsem chtěla,  to další už byla jen třešnička na dortu - skoro jako bych byla nenasytná... sobecká, víš? A navíc, ti profesoři, kteří mě povzbuzovali, abych ten postgraduál dělala, stejně chtěli jen školné, neviděli ve mně žádný mimořádný talent, jenom to tak museli říkat. Akademický svět je stejně jenom byznys..."
Selže mi hlas a vytřeštím oči.
"Panebože," hlesnu a jsem ochromená, v šoku. "Mluvím úplně jako David."



Olivie a David byli perfektní pár. Pak se jim narodila dcera Zoe a vše vypadalo naprosto dokonale. Teď je ale David mrtvý a Oliviin svět se rozpadl na miliony malých kousků. Zatímco ji pohlcuje zármutek, tchyně truchlí nad ztrátou syna. Obě ženy však skrývají děsivé tajemství o muži, kterého milovaly. Tajemství, jež by zasáhlo celou rodinu. V manželství Olivie a Davida nebylo vše tak, jak by se na první pohled mohlo zdát. Prolomí Olivie a Ivy hradbu mlčení? Matka by však měla chránit své dítě, bez ohledu na cenu, kterou za to zaplatí. Nebo snad...?



Dnes pro vás mám recenzi na román Matčino vyznání.



Dvě ženy, jeden muž a dva úhly pohledu na člověka, který se nesmazatelně vryl do srdcí obou - jednou jako syn, podruhé jako manžel. Jak jej vnímá Ivy - matka, která svého syna milovala, pro kterou byl vším? A co Olivia, jeho manželka? David je mrtvý a obě ženy se utápějí ve smutku i vzpomínkách. Obě skrývají tajemství, které by zničilo Davidovu památku... 
Z vyprávění, během kterého se v jednotlivých kapitolách střídají Olivia a Ivy, se čtenáři zhmotňuje David. I když to tak může vypadat, na čtenáře nečeká spousta krásných a dojemných vzpomínek na syna a manžela. Matčino vyznání je silný příběh s koncem, jaký byste nečekali. 
Autorka se opět - stejně jako tomu bylo v případě knihy Když jsem tě ztratila - umí skvěle vžít do postav své knihy. Napsala příběh, ve kterém se citlivě zabývá domácím násilím. Popisuje vztah, ve kterém muž využívá fyzické i psychické síly a ubližuje své ženě. 
Čtenář má možnost podívat se na příběh ze dvou stran. Na jedné straně matka, která je ve svém úhlu pohledu ovlivněná láskou ke svému synovi. To, co na začátku vypadá jako dokonalá mateřská péče, se mění ve slepé popírání. Z pohledu Olivie, čtenář odhaluje temné Davidovy stránky a jeho činy. Olivia se snaží všemožně omlouvat manželovy chyby, je slepá vůči varovným signálům a odmítá pomoc své rodiny a přátel. Obě postavy, autorka vykreslila velmi živě. Vyprávění Ivy vyvolává smíšené pocity - často jsem nechápala, jak může být tak slepá. Místy mě až lezla  na nervy. Olivia je opakem. 
Kelly Rimmerová představuje příběh, ve kterém ukazuje typickou podobu domácího násilí. Nechybí mu moment překvapení, ani šokující závěr. Matčino vyznání je jedna z nejsilnějších knih, jaké jsem kdy četla. Hodnotím plným počtem hvězdiček a vřele doporučuji. 



Kelly Rimmerová je bestsellerová autorka románů pro ženy a její knihy jsou překládány do šestnácti jazyků. Žije na australském venkově s manželem a dvěma dětmi.

6 komentářů:

  1. Děkuji za tip, mám ráda takové silné knížky, které ve člověku něco zanechají.
    Michaela Blog || Instagram

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V tom případě myslím, že tohle je přesně ona. I já mám podobné knížky ráda.
      Děkuji za návštěvu a přeji pěkný zbytek dne.

      Vymazat
  2. Moje nadřízená mi půjčila knihu, o které se vyjádřila, že je to to nejsilnější, co kdy četla. Jmenuje se Šikmý kostel a jsem na ni opravdu zvědavá :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To v případě tehle knihy platí taky - teda za mě rozhodně. Je to čtivé a konec bych nečekala. :)

      Vymazat
  3. Tak to vypadá na hodně silný příběh. Knížku si píšu na seznam a při příští návštěvě se poptám 8-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se budu těšit na tvou recenzi. :)
      Hezký večer.

      Vymazat

Joanna Quinnová - Velrybí divadlo

Cristabel zvedne klacík. Dobře jí padne do ruky. Spolu s ostatními obyvateli domu je na zahradě a čeká na otce, který se má vrátit i s její ...