středa 23. září 2020

Kelly Rimmerová - Když jsem tě ztratila

Leo mě vezme za ruku. Nejednou mě to přemůže, protože tahle něha je přesně to, co jsem od něho potřebovala, jenomže přichází příliš pozdě na to, aby mohla něco změnit. 
Ucuknu rukou a vstanu. Zamračeně couvne. "Neodcházej," požádá a jeho slova zní trochu nejistě. "Chtěl jsem si s tebou jen promluvit." 
"Ne, opravdu už musím jít," trvám na svém, přehodím si kabelku přes rameno a s předstíranou lehkostí pokračuju: "Řidič na mě čeká v autě. Ale přijdu zítra odpoledne." 
"Molly," zeptá se tiše. "Naštval jsem tě nějak?" 
S úsměvem zavrtím hlavou. "Ne, opravdu. Přijdu zítra." 
"Můžeme si pak promluvit?" ujistí se. 
"Samozřejmě," odpovím stručně. Mám pocit, jako bych utíkala. Když potom sedím v autě a jedu přes město domů, zmocní se mě pocit viny, protože je mi jasné, že jsem Lea nechala v nejistotě. Uklidňuju se myšlenkou na to, že se mu paměť brzy vrátí, takže je jen otázkou času, než dojdeme do situace, kdy mu to bude jedno. 



Molly je dcerou multimilionáře, Leo zase novinář, který pochází z chudých poměrů, ale tvrdou prací si vybudoval kariéru a prosadil se jako válečný korespondant. Když potká Molly, zamilují se do sebe a vezmou se navzdory nesouhlasu rodiny. Mají pocit, že spolu jsou neporazitelní a mohou dobýt svět. Léta plynou. Všechno se však změní, když Leo odcestuje na nebezpečnou misi do Sýrie, kde téměř přijde o život. Kvůli zranění hlavy ztratí paměť. 
Molly se všemožně snaží pomoci mu získat ztracené vzpomínky. Před svým mužem ale zároveň něco tají. Leo netuší, že jejich manželství bylo už dávno před jeho nehodou v troskách. Jenže teď se do něj Molly zamilovala zase znovu. Co když se mu paměť vrátí a vybaví se mu víc, než by chtěla? Opravdu musí muže, kterého miluje, ztratit i podruhé? 



Dnes tady mám čtení výhradně pro ženy - Když jsem tě ztratila. 



Román Když jsem tě ztratila na první pohled možná vypadá jako knihy Jojo Moyesové. Obsah příběhu je však úplně jiný - drsnější, reálný, což se autorce velmi povedlo. Těžká etapa života Molly a Lea je důkladně propracovaná. 
Příběh psaný ich formou je dělený na minulý a přítomný čas, kdy autorka šikovně sepsala úhly pohledů hlavních hrdinů. Čtenář se zájmem pozoruje jejich odlišné jednání a vnímání. Vyprávění z pohledu Molly je jemnější, zatímco Leovo je chladné. 
Vyprávění otevírá Molly, která bezmocně sedí u nemocničního lůžka a čeká, jestli se její manžel probudí. Byl vážně zraněný a lékaři mu nedávali prakticky žádnou šanci. Leo je však bojovník. Zvrat nastává, když se probudí a nepamatuje si poslední čtyři roky svého života - tedy doby, kde se seznámil s Molly... 
Leo čtenáře provází svými vzpomínkami, které se mu postupně vynořují z mysli a zobrazují setkání i postupné zamilovávání obou hrdinů. Vše však není tak krásné a romantické, jak se zdá. Do vzpomínek zasahují také manželské problémy, o kterých se Molly Leovi nezmiňuje. 
Molly je dcerou bohatého podnikatele. Má svůj vlastní svěřenecký fond a žije si jako v bavlnce. Když se setká s Leem, vracejí se vzpomínky na milovaného bratra a život, ve kterém se cítila svobodná. 
Leo je novinář, který svou práci nade vše miluje. I když je velmi nebezpečná, nedokáže bez ní být. Nevadí mu, když schytá kulku - důležité pro něj je, aby dostal to, kvůli čemu přišel. Díky tomu, co v životě zažil, je velmi chladný. Autorce se povedlo napsat román, který má hloubku a jehož postavy, jsou velmi živé a reálné. 
Jak už jsem se zmínila, dějem se prolíná minulost a současnost, kde se odkrývají nejen hezké chvíle, ale také ty plné hádek a zoufalství. Leo a Molly to nemají jednoduché. Jsou to však bojovníci na té nejsvízelnější cestě, kdy se snaží zachránit své manželství. 
Kniha Když jsem tě ztratila je oddechová romantika - na mě místy až moc - pro romantické ženy, které však stojí nohama pevně na zemi. Celkově to není román takový, jaké je obvykle čteme, ale hořký a zároveň sladký příběh se všemi radostmi i strastmi. Zaměřuje se na vztah hlavních hrdinů a ukazuje, jak je důležité dělat kompromisy a tolerovat. Jejich společná cesta životem není jednoduchá, ale oba se snaží. Dokážou nakonec být spolu i přes všechny překážky? 
Závěr je dojemnější, autorce se však i tady podařilo udržet laťku, kterou nastavila na začátku. Pokud jste tedy romantické, ale zároveň hledáte v podobných příbězích hloubku, pak je Když jsem tě ztratila přesně to pravé. Za sebe doporučuji a hodnotím čtyřmi hvězdičkami. 



Kelly Rimmerová je bestsellerová autorka románů pro ženy a její knihy jsou překládány do šestnácti jazyků. Žije na australském venkově s manželem a dvěma dětmi.

4 komentáře:

  1. Už mnohokrát použitá zápletka, která když se chytne za správný konec, dokáže i překvapit :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, byla to nakonec fajn knížka. Doufám, že u nás autorce vyjde spousta knih. :)

      Vymazat
  2. Díky za tip na zajímavou knihu

    OdpovědětVymazat

Brzy na knižních pultech

Máme tady květen a spolu s ním tipy na čtení. Pojďme se podívat, co vychází. Začnu českou současnou literaturou - Svátek hada . Thriller Všu...