středa 28. října 2020

Teresa Driscollová - Mám nad tebou moc

Sleduju tě a nikdy s tím nepřestanu...





Měli jste někdy pocit, že vás někdo intenzivně pozoruje? 




Ty, které sleduji, si vybírám velice pečlivě. 
Musejí být výjimeční. Někdy si je vyberu proto, že se mi líbí a vím, 
jak moc mě potřebují, někdy proto, že je nesnáším. 
Nikdy nevolím nikoho mezi tím. Proč by se tím měl člověk unavovat, 
pokud to nepřináší silné pocity? 
Právě teď je to velice složité, protože jsem musel
na chvíli s pozorováním přestat.
Je to frustrující. Znervózňuje mě to, jako když člověk touží po cigaretě. 
Jenomže je potřeba se nějak udržet v klidu. 
Je potřeba být daleko chytřejší než lidé, které sledujete. 
Musíte mít ten správný výraz. Hovořit tím správným tónem. 
V tom jsem také velmi dobrý. 
Správný výraz.
Správný tón.
Takže nemáte tušení, koho sleduji. Nebo proč. 



Co by vás donutilo zasáhnout? 

Když Ella Longfieldová náhodou vyslechne ve vlaku rozhovor dvou atraktivních mužů s mladými dívkami, nemyslí si o tom vůbec nic - dokud jí nedojde, že ti dva právě opustili vězení. V ten moment se v ní probudí mateřský instinkt. Rozhodne se zasáhnout, ale něco ji od toho odradí. Druhého dne se ze zpráv dozvídá, že jedna z dívek - krásná, zelenooká Anna Ballardová - zmizela.

O rok později je Anna stále ještě pohřešovaná. Ella trpí pocitem viny, protože nic nepodnikla, a zdá se, že není jediná, kdo jí to nemůže zapomenout. Někdo jí posílá výhružné dopisy - dopisy, kvůli nimž se bojí o svůj život. 

Výroční výzva odhaluje, že Annini příbuzní i přátelé skrývají nemalá tajemství. Dokonce ani její nejlepší kamarádka, Sarah, neřekla o tom, co se té noci stalo, úplnou pravdu. I její rodiče mají co skrývat. 

Někdo ale ví, kde Anna je - a neřekne to. Místo toho sleduje Ellu.



Dnes pro vás mám recenzi na thriller Mám nad tebou moc.



Představte si, že sedíte ve vlaku, který má namířeno do Londýna. Kousek od vás sedí mladé dívky, ke kterým si přisednou dva muži a mají plné černé pytle. Zaposloucháte se do jejich hovoru, ze kterého vyplývá, že muži právě vyšli z vězení a domlouvají si s dívkami společný večer. Co byste udělali? 
Hlavní hrdinka Ella zprvu chtěla zasáhnout, avšak byla svědkem něčeho, díky čemu si to nakonec rozmyslela. Druhý den se ze zpráv dozvídá, že jedna z dívek zmizela. Ella s výčitkami svědomí volá na policii... Ale to je pouze začátek.
O rok později je Anna stále nezvěstná. Ella dostává výhrůžné dopisy, ti dva podivíni z vlaku zmizeli a Sarah, Annina kamarádka, neřekla policii o oné noci celou pravdu. Vyjde pravda najevo? Kdo stojí za zmizením mladičké dívky? A co všichni skrývají? 
Během čtení knihy Mám nad tebou moc si čtenář není jistý, kdo je vinen a kdo nikoli, protože podezřelý je zkrátka každý. Krátké kapitoly jsou psány z pohledu více osob. Příběhem nás provází svědkyně Ella, Annina kamarádka Sarah, Annin otec a soukromý detektiv Matthew, kterého si najala Ella kvůli dopisům, které dostává. 
Musím knize připsat k dobru, že jsem až do samého konce nevěděla, kdo za zmizením stojí. Ale taky je to asi to jediné, co mě přimělo knížku dočíst až do konce. 
Od knihy jsem čekala trochu něco jiného než co jsem dostala. Chybělo mi víc napětí, které by postupně gradovalo. To, na co čtenář čeká po celou dobu čtení, se objevuje až na konci. Ale nutno napsat, že je to konec rychlý a odbytý. Zbytek knihy je za mě takový planý, nemastný. Zkrátka tomu něco chybělo. Mám nad tebou moc je rozhodně nejslabší knihou, jakou jsem letos zatím četla. Proto nechám čistě na vás, zda si ji přečtete. Za mě je to spíše průměr. Proto, ač je mi to líto, uděluji jen tři hvězdičky. 



Teresa Driscollová působila více než pětadvacet let jako novinářka a patnáct let jako moderátorka zpráv na BBC. Při práci slýchala příběhy, které dál domýšlela. S lítostí sledovala reakce, které jednotlivé případy vyvolávaly, a neuniklo jí, jaký dopad mají na rodiny, přátelé obětí i na svědky. A právě těmto reakcím se hlouběji věnuje v temněji laděných románech. Teresa žije s manželem a dvěma syny v Devonu. Píše příběhy pro ženy i thrillery. Její romány vyšly zatím v šesti jazycích. 

14 komentářů:

  1. Občas, když jdu do práce, mám pocit, že mě někdo sleduje. Naštěstí, kromě jednoho případu, to byl vždy jen pocit. A i s tím jedním jsem si dokázala poradit, ale bylo to o fous.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já naštěstí nic podobného nezažila. Musí to být nepříjemné, i když je to třeba opravdu jen pocit.

      Vymazat
  2. Tak to vypadá na pěkně složitou zápletku a zajímavé čtení :) Musí to být velmi nepříjemný pocit, vědět, že mám někoho v zádech, kdo mě sleduje. Naštěstí se mi nikdy nic podobného nestalo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkus a uvidíš. Možná budeš spokojenější. Za mě to mohlo být mnohem lepší. :)

      Vymazat
  3. Dala jsem tuhle knížku snaše k narozeninám. Přečetla jí a prý se jí líbila. Jsme domluvené, že si jí půjčím. 🙋‍♀️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad se vám bude líbit. ☺ Já od autorky mám ještě titul Chladná jako led. Moc bych si přála, aby byla lepší.

      Vymazat
  4. Tyjo... Já pracovala ve fabrice, kde pracovali i vězni a hodně z těch propuštěných do té fabriky pak nastoupilo jako do řádného zaměstnání, kde si jich dokonce vážili a měli je rádi, protože na rozdíl od nějakých agenturních už byli v té práci zběhlí (z vězeňské "brigádičky") a dalo se s nimi domluvit. Asi bych proto při vyslechnutí takového rozhovoru ve vlaku jen popřála v duchu klukům hodně štěstí, ať brzy najdou ve společnosti své místo, a nenapadlo by mě malovat katastrofické scénáře. :D Na druhou stranu život nás denně učí, že lidé jsou prostě lidé a nikdy nevíš, co od koho může čekat. Přemýšlím, zda by to mohla být knížka pro mě.
    Mně je třeba nepříjemné někoho sledovat už jen při konverzaci :D obvykle svěsím pohled do země nebo ho upíchnu kamsi do zdi. Nedokážu si představit, že někdo má reálnou zálibu v tom lidi pozorovt a následně je ještě sledovat, veškerý jejich život. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych se především nedala do řeči s někým, kdo je "divný". A že celá tahle situace musela být divná. Cizí hovor bych rozhodně neposlouchala. Ta knížka je zvláštní - za mě by se s ní dalo pracovat. Neurazila, bohužel ani nenadchla. Dobrý námět, ale zpracování už tak dobré za mě nebylo. Takže pokud chceš, zkus ji. Třeba ti sedne líp. :)

      Vymazat
  5. Já jsem posera, takový pocit mám furt, hlavně v noci a v lese. :D
    Ale zaujalo mě to moc, určitě na knížku kouknu.
    Michaela Blog || Instagram

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sama v lese a ještě v noci, to bych se taky bála. :D
      Zpětně mi to připomíná knížku Deník mého stínu. Ta byla lepší. U knihy Mám nad tebou moc je to tak půl na půl. Věřím, že si najde své čtenáře, ale já budu doufat, že bude další autorčina knížka lepší.

      Vymazat
  6. Odpovědi
    1. Pokud si ji přečteš, snad se ti bude líbit. :)

      Vymazat
  7. Napínavé - až by jeden praskl!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou i napínavější - tahle byla za mě slabší.

      Vymazat

Brzy na knižních pultech

Máme tady duben a spolu s ním spoustu nových knih. Pojďme se podívat, co vychází. Jako první je tu thriller Druhá smrt . Detektivky Jedovat...