středa 25. září 2024

Angela Marsonsová - Případy Kim Stoneové 13: Smrtící volání

Ten kluk mi viděl do tváře. Může mě identifikovat.
Cítím, že mám jedinou možnost, a tak sevřu v dlani kuchyňský nůž.
Jímá mě hrůza, ale nemůžu ho nechat naživu.
S každým krokem, který mě přiblíží ke dveřím,
pociťuju na ramenou stále větší tíhu. Srdce se mi svírá víc a víc,
ale nemůžu dovolit, aby ten kluk všechno zničil.
Volnou rukou vezmu za kliku.
Zhluboka dýchám a snažím se zaplašit představu
toho, co musím udělat.
Odpočítávám si to. 
Tři.
Dva.
Na mobilu mi cinkne upozornění z Googlu. Mám nastavená jen dvě: 
jedno na slovo "vražda", druhé na "detektiv inspektorka Stoneová".
Co z toho si žádá mou pozornost? 
Vteřinu váhám. Nemůžu odkládat, co je třeba.
To dítě nesmí zůstat naživu.
Poslední hluboký nádech.



V obchodním centru se najde ztracená holčička. Její matku objeví o pár hodin později v opuštěné budově – se zlomeným vazem. Než si inspektorka Kim Stoneová stihne položit otázku, co za touto precizně provedenou vraždou vězí, naleznou v místním parku další oběť, která zemřela stejným způsobem. A které někdo unesl šestileté dítě. Brzy nato přistane na Kimině stole dopis s výzvou: Musíte mě zastavit, než ublížím někomu dalšímu. Nechci nikoho zabít, ale nemám na vybranou...


Dnes pro vás mám recenzi na detektivku Smrtící volání 



Již třináctý díl oblíbené série případů Kim Stoneové si na své přečtení musel počkat delší dobu, ale teď je konečně tady. Na setkání s Kim a jejím týmem jsem se velmi těšila. Tentokrát si pro své čtenáře autorka připravila znepokojivý příběh a opět nezklamala.
Na Kim, Bryanta, Stacey, Penna a psycholožku Alison, v čele se šéfem Woodym, čeká nelehký úkol. Tým vyšetřovatelů je povolán do obchodního centra, kde je nalezena mrtvá žena se zlomeným vazem a opodál její opuštěná malá dcera. Mohlo se stát cokoli, avšak když je následujícího dne nalezena další žena, zabitá podobně, to už nemůže být náhoda. V tomto případě zmizel také její šestiletý syn Archie.
Nyní jde o čas a hlavně o život dítěte. Kim navíc dostane záhadný dopis, v němž pachatel prosí o pomoc. Jako by toho nebylo už tak dost, šéf ji povolá ještě do jednoho týmu, který se stará o bezpečnost slavné autorky během autogramiády, která se má konat v tomtéž obchodním centru, kde byla nalezena mrtvá žena.
Mezitím Stacey řeší jiný nevyřešený případ. Jde o znásilnění dvou žen, k nimž se zatčený podezřelý nepřiznal. Tento případ je složitější, než se zdá a Stacey, která má před svatbou, dá zabrat. Penn zase prožívá těžké období po smrti matky a velmi jej znepokojuje způsob, jakým se se ztrátou vyrovnává jeho bratr Jasper. Netuší, jak by mu mohl pomoct. Alison rovněž bojuje s následky zážitku z minulého případu. Naštěstí je tu Bryant, který jako vždy srší klidem a pohodou. Nic však týmu nebrání, aby se do vyšetřování naplno pustil. Případ je zapeklitý – vše nasvědčuje tomu, že jde o dvojité vraždy sériového vraha.
Případy Kim Stoneové mám moc ráda a žádná z knih nijak nesnižuje laťku, kterou autorka nastavila. Nebylo tomu jinak ani tentokrát. Příběh je napínavý, rozuzlení překvapivé. Vedle samotného případu nezůstávají pozadu ani postavy, které se vyvíjejí a prožívají vlastní příběhy.
Knize nechybí švih a již zmíněné napětí, navíc díky krátkým kapitolám příjemně plyne. Nechybí vtipné hlášky a kdo si oblíbil charakter Kim Stoneové, nezklame jej ani tentokrát. Pokud sérii ještě neznáte, určitě ji zkuste. Už teď se těším na další setkání s Kim. Do té doby plný počet hvězdiček této knize.



Angela Marsonsová pochází ze středoanglické průmyslové oblasti Black Country, kde dodnes žije se svou partnerkou. Kariéru spisovatelky zahájila společenskými romány My Name Is (2013) a The Middle Child (2014), poté se začala věnovat kriminální próze a napsala Němý křik, první případ Kim Stoneové (2015). Ten zaznamenal fenomenální úspěch: déle než měsíc vévodil žebříčku bestsellerů britského amazonu, periodika The Guardian a The Bookseller ho zařadila mezi deset nejlepších krimi roku a započal sérii, jež se nakonec rozrostla do (zatím) sedmnáctidílné řady, doplněné prequelem První krev (2019). Případy Kim Stoneové byly přeloženy do 29 jazyků a celosvětové prodeje přesáhly hranici pěti milionů výtisků. Česky vyšel též autorčin romantický příběh Štěstí na přání (Ikar, 2022)

2 komentáře:

  1. Nikol, detektivky s Kim Stoneovou jsou hodně oblíbené, snad si konečně taky nějakou přečtu.
    Děkuji za recenzi a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Zajímavé, temné, docela děsivé... Detektivky nečtu, ale kdo ví, třeba po tom někdy sáhnu. :D Více mě ovšem zaujal ten Hodinář z Dachau.

    OdpovědětVymazat

Angela Marsonsová - Případy Kim Stoneové 13: Smrtící volání

Ten kluk mi viděl do tváře. Může mě identifikovat. Cítím, že mám jedinou možnost, a tak sevřu v dlani kuchyňský nůž. Jímá mě hrůza, ale nemů...