pátek 9. února 2024

Novinky v naši knihovně - leden

Dnes se s vámi podělím o první novinky letošního roku, které doplnily naši knihovnu.
Musím přiznat, že vánoční katalog byl pestřejší, ale v zimním jsme s mamkou taky něco našly.


Jako první je tu novinka mé oblíbené Jodi Picoultové - Kéž bys tu byl. Tuto knihu mi koupila sestra. Jen tak pro radost v Knihy Dobrovský. Na čtení se moc těším.
Tentokrát mě v Knižním klubu nic nezaujalo, a tak jsem doplnila řadu Agathy Christíe o Viděla jsem vraždu. Možná jste už viděli film Přízraky v Benátkách, tedy adaptaci právě téhle knihy. Já se na film teprve chytám - jsem moc zvědavá, jak se Kenneth Branagh filmu zhostil tentokrát.
Mamka vybrala romány Taková, jaká jsi a Hlava plná lásky. Už jsem psala, že na romantické knihy mě moc neužije - beru to spíše jako odpočinkovou četbu v létě, ale jinak dávám přednost jiným žánrům. A bohužel právě Hypotéza lásky, kterou se autorka u nás představila poprvé, je přesně ten důvod, proč podobné knihy často nečtu. Mamka chválila, takže jsem byla zvědavá, docela jsem se těšila... Výsledek byl spíše průměr, který mě neoslovil, i kdy ani neurazil. Na zadek jsem si z toho nesedla. Když už je tedy Hlava plná lásky doma, možná si ji časem taky přečtu, ale raději nic nečekám. 



Jodi Picoultová - Kéž bys tu byl

Diana O'Tooleová má plán. Ve třiceti se vdá, do pěti let se jí narodí děti, odstěhuje se na předměstí New Yorku a zároveň bude stoupat po kariérním žebříčku v nelítostném světě uměleckých aukcí. Ještě není zasnoubená, ale ví, že její přítel, lékař Finn, se chystá požádat ji o ruku na jejich romantické cestě na Galapágy – několik dní před jejími třicátinami. Naprosto skvělé načasování! Jenže pak se ve městě objeví neznámý virus a v předvečer odjezdu jí Finn oznámí, že musí zůstat. Přesvědčí však Dianu, aby na jejich vysněnou dovolenou odjela alespoň ona... Ta to neochotně udělá, ale vzápětí se vše pokazí. Celý ostrov je v karanténě, kde Diana uvízne. Zcela izolovaná se musí vydat za hranice své komfortní zóny. Pomalu si vytváří vztah ke zdejší rodině, jejich potomkovi, který skrývá tajemství... Diana se tak ocitá v situaci, kdy přehodnocuje své vztahy, svá rozhodnutí i sebe samou – a přemýšlí, zda po návratu domů nebude někým úplně jiným. 

Agatha Christie - Viděla jsem vraždu

Belgický detektiv řeší tentokrát vraždu spáchanou na halloweenské party. Během oslavy pro mládež konané v předvečer svátku Všech svatých někdo utopil třináctiletou dívenku. Slavná spisovatelka Ariadne Oliverová, která se zábavy náhodou zúčastnila, se rozhodne oslovit Hercula Poirota – nezdá se jí, že by mohlo jít o zločin spáchaný vyšinutým pachatelem v pominutí smyslu. Klíč k záhadné smrti totiž patrně tkví ve větě, kterou pronesla zavražděná Joyce při přípravách večírku: Viděla jsem vraždu… 

Beth Moran - Taková, jaká jsi

Když bylo Olivii Tennysonové šestnáct, sepsala si Seznam svých snů. Bylo na něm všechno, co si pro sebe přála, včetně šťastného manželství a rodiny. Teď je jí devětadvacet, je stále svobodná a žije se svou až příliš starostlivou matkou. Cítí, že je čas na to vzít věci do vlastních rukou. Aniž by o tom matce řekla, a hlavně aniž by ji požádala o svolení, najde Ollie ideální místo pro svůj nový začátek – vesničku Bigley Bottom. Modré vchodové dveře a zahrada, z níž vede cesta do lesů – to by se za vysněný domov považovat dalo! Teď už zbývá jen dokončit zbytek Seznamu a zjistit, kým vlastně je, než do svého života pustí romantiku. Koneckonců, jak by uprostřed lesů mohla vůbec najít muže svých snů… 

Ali Hazelwood - Hlava plná lásky

NOVINKA BESTSELLEROVÉ ALI HAZELWOOD! Bee Königswasserová se v životě řídí jednoduchým pravidlem: Co by udělala Marie Curie? Kdyby jí NASA nabídla vedení neuroinženýrského projektu, Marie by jistě neváhala ani vteřinu. Matka moderní fyziky však nikdy nemusela spolupracovat s Levim Wardem. Samozřejmě, Levi je přitažlivý, vysoký a má ty svoje pronikavě zelené oči, ze kterých se její neurony můžou zbláznit – ale co si o Bee myslí, dal jasně najevo už na doktorátu. Když se však zničehonic Bee začne ztrácet vybavení, záhadně jí mizí důležité e-maily a podřízení ji ignorují, zdá se najednou Levi být jejím spojencem. Dá nakonec Bee Königwasserová všanc své srdce? 



Knihy jsem zařadila na svůj letošní "seznam" toho, co bych chtěla přečíst. Zatím však stále čtu vánoční nadílku.
Zaujala vás některá z knih? Co právě čtete?

24 komentářů:

  1. Wow, musím přiznat, že mi uniklo, že vyšel třetí Poirot s Branaghem (který mi byl mimochodem před mnoha lety introdukován ne coby shakespearovský herec, ale jako vypravěč dokumentární klasiky Putování s dinosaury). :D Knížku jsem nečetl, ale kdo ví, třeba někdy... Z těchto knížek mě určitě zaujala nejvíc.

    Abych odpověděl na poslední otázku, momentálně čtu knihu De-Centering Queer Theory od doktora Bogdana Popy z University of Cambridge. Také se plánuji ponořit do knihy Vždyť jsou to jen zvířata od Zdeňka Veselovského, jednoho z nejznámějších českých zoologů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ho měla dlouho zaškatulkovaného jako "ten pošuk Zlatoslav Lockhart z Harryho Pottera". :D Až později, když jsem s ním viděla i jiné filmy, včetně jeho režírování a ztvárnění hlavní postavy ve filmech s Poirotem, jsem se na něj začala dívat jinak. Tyhle nové podoby klasiky jsou dobré. A mám takové tušení, že právě třetí je možná zatím nejlepší. Takže jsem na knihu moc zvedá, ale na film o trochu víc.

      Druhá zmíněná by se mi mohla líbit. Já teď čtu Návrat domů, o jednom rodinném tajemství, ukrytém v minulosti.

      Vymazat
    2. Jo, Branagh režíroval i prvního Thora. Boy gave me my daddy Loki... :D Ale z těch filmů o Poirotovi s ním jsem neviděl žádný, abych se přiznal. :D

      Jinak knížky Zdeňka Veselovského doporučuju. :) Část Vždyť jsou to jen zvířata už jsem si přečetl, a líbilo se mi to tak moc, že jsem si to hned hodil do profilu mezi oblíbené knihy. Chápu, že první jmenovaná by tě nemusela oslovit, on se ten doktor Popa pouští do docela niche záležitostí a vlastně tím podle mě dost politizuje teorii, kterou se zabývá.

      Vymazat
    3. Prvního Thora jsem viděla - film se mi líbil. Ale mám pocit, že některé z dalších dílů už tak dobré nejsou. Třeba někdy uvidíš. Vražda v Orient expresu byla skvělá - takový až thrillerový film. Smrt na Nilu je zase dobrou detektivkou. Viděla jsem ji s titulkama a nedávno na Primě s dabingem. Na Přízraky v Benátkách se těším, připomíná to podle traileru horor, tak by to mohlo mít skvělou atmosféru. 🙂

      Tu první jsem včera našla jen v angličtině, tak jsem si přečetla anotaci. Tu druhou v antikvariátu z roku 1974.

      Vymazat
    4. Nah, filmy s Thorem jsou všechny v pohodě. Trošku mě naštvalo, že v Láska jako hrom nedali dost šanci Christianu Baleovi coby Gorrovi, a Temný svět byl do vydání toho filmu označovaný za nejhorší... Ragnarok bývá většinou on top of everybody's list. Navíc je to quietly queerest movie in the MCU. :D Někdy možná na blogu udělám rozbor toho filmu... ale tyhle filmy už pak režírovali Alan Taylor a v případě trojky a čtyřky Taika. :D

      Jo, ta Popova knížka je určena - a píše to hned v úvodu - pro queer teoretiky z akademického prostředí. Ale má zajímavý nápad, mě to zaujalo. :) Vždyť jsou to jen zvířata je skutečně kniha z roku 1974, ano. :) Zdeněk Veselovský byl v podstatě zakladatelem české etologie, vědy o chování zvířat. Kdybys měla víc zájem, Hlasy džungle z jeho cesty do Assámu v Indii a K pramenům Orinoka o jeho cestě do Venezuely jsou klasiky, obsáhlé knížky o fauně oněch dvou koutů světa... doporučuju.

      Vymazat
    5. Možná je to právě tím, že režie je jiná. Ale už dlouho si říkám, že téhle sérii ještě dám šanci. 🙂

      Děkuji, určitě se podívám, kde bych ji ještě mohla sehnat. Sice už mám přecpanou knihovnu, ale ani letos neuvažuju o tom, že bych knihy nenakupovala - mám je ráda, takže bez nich nebudu.

      Vymazat
  2. Z tvého výběru bych si klidně přečetla všechny. Já mám zase moc ráda tu nenáročnou letní četbu :) Teď ale čtu od Jo Nesbo Sněhuláka. Pomalý rozjezd, ale už jsem se do ní začetla :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako letní četba je to fajn. 🙂
      Já teď čtu Návrat domů - tlustá, hodně popisná bichle, ale na začátek roku je to fajn.

      Vymazat
  3. Nikolko, ráda jsem se podívala na zajímavé přírůstky. S četbou tě nepotěším, momentálně čtu novelu zákona a je to trochu horor i detektivka...
    Měj hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To věřím, že je to horor a tak trochu detektivka.
      Hezkou sobotu i tobě, Helenko. 🙂

      Vymazat
  4. Myslím, že před týdnem nebo dvěma "Viděla jsem vraždu" dávali v televizi. A pokukuji i po audioknize :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naposledy jsem viděla vánoční epizodu - Vánoce Hercule Poirota. Audioknihy jsou taky fajn. 🙂

      Vymazat
  5. Nikolko, řekla bych o přírůstcích - samá dobrá četba. 👍👍👍
    Momentálně čtu Noční lov od Roberta Bryndzy. Mám ho stažený do čtečky. V nemocnici jsem četla Dívku v ledu. Na konci knihy byla anotace na další knihu. Nemám úplně vyhraněný žánr knih, které čtu, čtu hodně a moc si nevybírám. I když přednost dávám knihám, v nichž je napětí. A co moc nemusím, je sci-fi. To mně nějak neoslovilo.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, jak se vám Bryndza líbí? Já mám jeho knihy ráda - v knihovně čeká na přečtení Ďáblova cesta a Tíživé ticho.
      Já čtu detektivky, thrillery, klasiku, přečtu si i román a mám moc ráda i různé naučné knihy, pokud jsou zajímavé. Naopak taky moc nečtu sci-fi.
      Hezký den.

      Vymazat
  6. Knihy neznám, díky za další tipy. Já dočetla Paříž pro jednoho a jiné povídky. Knížka se mi moc líbila. Hezký víkend, my byli dneska s Lolou na masopustu.Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tuhle knihu bych si chtěla taky přečíst, takže i já děkuji. 🙂
      Tak to jste včera měli fajn program. Hezkou neděli.

      Vymazat
  7. Asi bych si přečetla poslední dvě :).

    OdpovědětVymazat
  8. Hlavu plnou lásky bych si také ráda přečetla. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad se ti bude líbit. 🙂 Já doufám, že bude lepší než předchozí.

      Vymazat
  9. Docela mě láká první díl té růžové Hlava plná lásky, ale nevím zda to nebude klasická slaďárna :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slaďárna to možná je - pro někoho, kdo tenhle tip románů moc nečte. Mezi takové patřím i já. Abych byla úplně upřímná, není to ani nic nového, co by tu ještě nebylo, ale když už je Hlava plná lásky doma, dám autorce ještě šanci. 🙂

      Vymazat

Novinky v naší knihovně - březen

Dnes se s vámi podělím o novinky, které doplnily naší knihovnu v březnu. Mám tu pár knih z Black Friday, který probíhal na Knihy Dobrovský. ...