čtvrtek 25. ledna 2024

Kerry Lonsdaleová - Poslední slova

Láska, zrada a rodinná tajemství...


"Kerry Lonsdaleová začíná svou nejnovější trilogii pompézně.
Kniha Poslední slova je plná dramatu, napětí 
a rodinných tajemství. Budete se prokousávat stránkami,
abyste co nejdříve zjistili, co se s touto rozvrácenou rodinou 
skutečně stalo a kdo si s kým hraje. Díky perfektně vykresleným 
komplexním postavám a skvělé zápletce, kterou odhalujete vrstvu 
po vrstvě, jsou Poslední slova ohromujícím thrillerem,
jenž si zaslouží místo na vašem seznamu knih k přečtení."
– Hannah McKinnonová, autorka bestselleru Léto u jezera

"Poslední slova – plné napětí, romantiky a dramatu.
Silný příběh o tom, co znamená být rodinou.
Emotivní a upřímné vyprávění o třech sourozencích,
z nichž každý má svého démona z minulosti. Všechny tři děti
Carsonovy jsem si zamilovala a těším se na další díly série.
Kerry Lonsdaleová je úžasná vypravěčka rodinných dramat
a v této knize nám předvádí nejlepší verzi
svého spisovatelského já."
– Suzanne Redfearnová, autorka románu Ve vteřině



Byli si tak blízcí, dokud...


Šestnáctiletá Lily Carsonová se musí rozhodnout. Měla by dát své dítě k adopci, nebo jít na potrat? Ani jedna možnost jí nepřijde správná, a proto utíká z domova. Nikdy už se nevrátí. Své sestře Olivii však jednou ročně napíše dopis a pošle ho spolu s obrázkem, který nakreslil její syn Josh. Jednoho dne se však zničehonic na prahu Oliviina domu objeví sám její synovec. Je vyděšený a má u sebe notářsky ověřené prohlášení od Lily, v němž stojí: "V případě, že se ztratím..."

Josh má potíže s mluvením. Ve svých třinácti letech nedokáže nic napsat, ale hodně maluje. Jeho kresby jsou stejně tak detailní jako děsivé. Olivia si brzy uvědomí, že chlapec svými díly vypráví příběh. Za jeho příchodem a zmizením Lily je víc, než se na první pohled zdá. Každá kresba vrhá světlo na Lilyinu minulost a odhaluje temnotu, která Olivii nutí zpochybnit vše, co si myslela, že o své rodině ví.

První díl z připravované knižní trilogie,
jehož příběh vás pohltí.



Vítám vás u první recenze v novém roce, pro kterou jsem si vybrala román Poslední slova



Každá rodina má něco. Tajemství rodiny Carsonových je už moc. Tajemství, která odkryjí tři sourozenci, jsou děsivá. Román Poslední slova, který je zároveň i povedeným psychothrillerem je prvním dílem nové série Už žádná slova americké autorky Kerry Lonsdaleové.
Olivia je úspěšnou autorkou grafických románů. Žije v krásném domě, má hezký vztah s přítelem Blazem, se kterým se zná už od dětství a miluje své rodiče. V kontaktu je také se svým mladším bratrem Lucasem. Přesto se trápí kvůli své sestře Lily, která tehdy šestnáctiletá, před čtrnácti lety utekla z domu. Čekala dítě a neměla na vybranou. Nikdo netuší, kde je – jedinou stopou jsou dopisy, které Olivia každý rok dostává s fotkou jejího syna Joshe.
Jednoho dne se u Olivie objeví třináctiletý chlapec – je to Josh, Lilyin syn a Oliviin synovec. Je sám, jen s batohem na zádech. Špatně mluví, nemůže psát, ani číst, umí však kreslit. Olivii později neunikne velká jizva na jeho hlavě. Co se chlapci stalo a kde je Lily? Olivie má o oba velký strach, a tak se rozhodne sestru hledat. Pomoc hledá u policie a také u své rodiny. Ta však o Lily nechce mluvit. Co tají? 
Olivii se začnou odkrývat tajemství, o kterých neměla ani tušení. O to víc je však odhodlaná dozvědět se pravdu. Mezitím autorka čtenáře v kapitolách zavádí do minulosti. Do dětství všech sourozenců, do doby, kdy trávili prázdniny u přátel svých rodičů. Jednou se však stane něco, díky čemu je to jejich poslední léto v domě u jezera.
V následujících kapitolách se ve vzpomínkách už dospělých sourozenců dozvídáme věci, o kterých Olivia netuší. Čtenář je tak o krok napřed, umožňuje mu to držet Olivii palce a zároveň se lépe vžít do ostatních postav a pochopit jejich jednání.
Láska, zrada, napětí a objevování – to vše na čtenáře čeká. Odhalí děsivé tajemství jedné zvrácené rodiny a následky, které to přináší. Autorka má pomalejší styl psaní, velmi popisný, často se vracela k tomu, co už čtenář ví, což bylo na něco málo přes tři sta stran někdy možná trochu moc zdlouhavé, přesto se mi příběh líbil. Byl poutavý, zamotaný a i přes pomalejší první polovinu, udržel mou pozornost až do konce.
Knihu určitě doporučuji. Možná se budete stejně jako já příběhem prokousávat trochu dýl, ale stojí to za to. Jsem zvědavá na pokračování, které čeká v knihovně. Do té doby čtyři hvězdičky této knize.



KERRY LONSDALEOVÁ je autorkou bestsellerů Wall Street Journal, Washington Post a Amazon Charts: Side Trip, Last Summer, Všechny vlny oceánu a série Všechno, co máme (Všechno, co máme, Všechno, co jsme opustili, Všechno, co dáme). Její díla byla přeložena již do více než sedmadvaceti jazyků. S manželem a dvěma dětmi žije v severní Kalifornii. 

20 komentářů:

  1. Mám ráda tvé recenze, Nikolko!
    Děkuji a moc tě uzdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za milá slova, Helenko. 🙂
      Taky tě moc zdravím.

      Vymazat
  2. Na to, že takové knížky nečtu ,se mi popis knížky celkem líbí :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klidně ji zkus, Terezko. Není to nic brutálního ani krvavého - je to spíš rodinné drama. 🙂

      Vymazat
  3. Nikolko děkuju za představení knihy, měj se hezky. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo, Leni. Moc tě zdravím, hezký den. 🙂

      Vymazat
  4. Moc se mi líbí popis, super recenze :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  5. O knize vím, ale zatím nemám v plánu ji číst :)

    OdpovědětVymazat
  6. Jéé teď mi došlo, že autorku znám :D Je to tak týden, co jsem dočetla Všechno, co dáme. Knížka nebyla špatná, ale úplně mě co sebe nevtáhla. Ale tato recenze se mi moc líbila :) Třeba ji dám ještě šanci.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem autorku zkusila poprvé a Poslední slova se mi líbila, takže na pokračování jsem zvědavá. 🙂

      Vymazat
  7. Díky za recenzi. Neznám autorku,ani její knihu.

    OdpovědětVymazat
  8. Tohle by mohlo být zajímavé. :) Možná po tom někdy sáhnu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trochu mi trvalo se do toho začíst, ale pak už jsem knížku téměř nepustila z ruky. 🙂

      Vymazat

Novinky v naší knihovně - březen

Dnes se s vámi podělím o novinky, které doplnily naší knihovnu v březnu. Mám tu pár knih z Black Friday, který probíhal na Knihy Dobrovský. ...