středa 9. srpna 2023

Jason Rekulak - Skryté obrázky

MŮŽE VÁM DÍTĚ
NAKRESLIT DŮKAZ?


Mladá vyléčena narkomanka Mallory dostala 
perfektní šanci na nový začátek: práci chůvy pětiletého 
chlapce Teddyho. S chlapcem se však časem zdá 
být cosi v nepořádku. Konkrétně jeho čím dál děsivější 
obrázky, které kreslí. Mallory se pouští do pátrání,
které může dojít do nečekané hloubky...


"Výjimečný thriller,
jedinečný svého druhu..."
STEPHEN KING

"Nádherně temný román.
Už se těším, až si ho přečtu znovu." 
JOEL HILL



Mallory Quinnová začíná ve třiadvaceti nový život. Právě ji propustili z protidrogové léčebny a dostává práci chůvy na bohatém předměstí New Jersey. Má se starat o pětiletého Teddyho, syna Teda a Coroline Maxwellových.

Mallory si novou práci okamžitě zamiluje. Zabydlí se v zahradním domku, po večerech chodí běhat a těší se ze znovunabyté životní stability. Teddy je roztomilý a plachý klouček, který nedá ani ránu bez skicáku a tužky. Kreslí to, co jiné děti v jeho věku: stromy, králíčky, postavy. Jednoho dne však nakreslí muže, který lesem táhne mrtvou ženu.

Jak dny plynou, Teddyho obrázky jsou stále zlověstnější a jeho původně primitivní postavy získávají detailnější a realističtější vzhled. Je prakticky vyloučeno, že by něco takového dokázalo nakreslit pětileté dítě. Mallory začíná mít podezření, že se jedná o ozvěny dávné nevyřešené vraždy a že chlapcovu ruku vede nějaká záhadná síla.

S pomocí pohledného zahradníka a excentrické sousedky se Mallory pokouší rozluštit obrázky a zachránit Teddyho – a zároveň se vyrovnat s tragédií ve své vlastní minulosti. Dřív než bude pozdě.


Dnes mám pro vás recenzi na horor Skryté obrázky



Nejsem příznivcem hororů. Dá se na prstech jedné ruky spočítat, kolik jsem jich viděla a četla. Přesto, když jsem Skryté obrázky dostala, těšila jsem se, že zkusím taky něco jiného.
Mallory má za sebou nelehké období. Ze slibné sportovní kariéry nezbylo nic, neboť se díky drogové závislosti dostala na samé dno. Nastal čas s tím něco udělat – snadné to však nebylo, protože se stále vracela její minulost.
Tohle léto je odhodlaná vše změnit a své šance se pevně chytit. Rodina Maxwellových hledá chůvu a vypadá to, že stojí právě o Mallory. Pětiletý Teddy rád kreslí. Roztomilých kreseb přibývá do doby, než se na nich objeví mrtvola.
Mallory je těmi výjevy čím dál víc znepokojená, a tak začíná sama pátrat. Jak obrázků přibývá, Mallory je blíž k děsivému odhalení dávné nevyřešené vraždy.
Jestli tahle kniha něčím upoutá čtenáře na první pohled, pak jsou to ony obrázky, kterými je protkaný celý příběh. Čtenář sleduje dětské malůvky a dostává se k propracovaným a detailním výjevům, které skvěle dokreslují atmosféru.
Příběh je velmi čtivý, ač je jeho první polovina pomalejší. Nicméně nevadilo mi to a čtení jsem si užila. Nad čím bych se trochu pozastavila, je konec. S odstupem času si říkám, jestli by to bylo možné... Když pominu konec, nemám Skrytým obrázkům co vytknout. Za mě povedený duchařský thriller, který hodnotím čtyřmi hvězdičkami. 



JASON REKULAK 

je autorem knihy Nedobytná pevnost (XYZ, 2017), která byla přeložena do dvanácti jazyků a získala nominaci na cenu E. A. Poea.

Dlouhá léta pracoval jako redaktor v nezávislém nakladatelství Quirk Books, kde se podílel i na několika bestsellerech.

Žije ve Filadelfii se svou ženou, dětmi a příliš mnoha zvířaty.

10 komentářů:

  1. Nikolko, děkuji za recenzi zajímavé knihy.
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Úplně to není můj šálek kávy, ale i tak díky za recenzi. Přeji hezký den.

    OdpovědětVymazat
  3. A mě se anotace líbí. Thrilery mám ráda, tak to už je k hororům jen kousek :D Zní to opravdu zajímavě :) A už teď mě zajímá, jestli ho vedla nějaký vyšší síla :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  4. Nikolko určitě zajímavé čtení. Měj se hezky, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, pokud ještě něco podobného autor napíše, ráda si to přečtu.
      Hezký den, Leni. 🙂

      Vymazat
  5. Není to úplně můj styl, ale určitě si najde své publikum :).

    OdpovědětVymazat

Novinky v naší knihovně - březen

Dnes se s vámi podělím o novinky, které doplnily naší knihovnu v březnu. Mám tu pár knih z Black Friday, který probíhal na Knihy Dobrovský. ...