pátek 9. června 2023

Robert Bryndza - Osudné svědectví

JDE VŮBEC NAJÍT VRAHA, KTERÝ
ZNIČIL VŠECHNY DŮKAZY?


Robert Bryndza se vrací
s dalším případem 
Eriky Fosterové!



Detektiv Erika Fosterová se během večerní procházky
v okolí svého nového domu v Blackheath ocitá na místě činu.
Brutálně zavražděná žena je Vicky Clarkeová, která měla 
svůj vlastní podcast o skutečných zločinech.

Poté co se Erika připojí k vyšetřování případu, zjistí, že Vicky
pracovala na nové epizodě podcastu o sexuálním predátorovi, který loví
mladé studentky v okolí jižního Londýna. Jakmile Erika zjistí, že všechny
Vickyiny poznámky a zvukové nahrávky z jejího bytu v době její vraždy 
zmizely, začíná jí být jasné, že Vicky byla jen krok od odhalení útočníka,
jenž ji zavraždil proto, aby nebyl odhalen a dopaden.

Pak ale přijde šok a Erika musí přehodnotit vše, co si do té doby 
o Vicky myslela a věděla. A s omezeným množstvím indicií a téměř
žádnými důkazy musí najít vraha, než udeří znovu...


Dnes mám pro vás recenzi na detektivku Osudné svědectví



Robert Bryndza se vrací s oblíbenou Erikou Fosterovou a přináší čtenářům její další napínavé vyšetřování v knize Osudné svědectví.
Na Eriku a její tým tentokrát čeká opravdu nelehký úkol a hon na vraha. Erika se konečně rozhodne koupit si dům – starý a ve špatném stavu. Je v něm zima, neteče teplá voda a nemá kde spát. Po večeři v nedalekém bistru zaslechne kousek od svého domu výkřik. Zazvoní u dveří a dovnitř ji pustí vyděšená žena, která našla svou sestru brutálně zavražděnou. Erika hned zahájí vyšetřování.
Záhy se ukáže, že pátrání po pachateli nebude jednoduché. Mezi první podezřelé patří obyvatelé domu, kde dívka bydlela. Jeden z nich je podezřelý až moc, ale cokoli mu dokázat nebude snadné, neboť má vlivného bratra.
Případ se brzy začne komplikovat – mrtvých přibývá, podezřelých však ubývá. Pátrání zavede Eriku na kolej herecké školy. Je na správné stopě pachateli, který stále uniká? 
Číst další případ Eriky Fosterové pro mě bylo jako setkání se starým dobrým přítelem. Moc jsem si tuhle sérii oblíbila. Od knihy jsem tak měla velká očekávání, která byla naplněna. Kniha je i tentokrát velmi napínavá a nepustí svého čtenáře, dokud neodhalí vraha. Je to čtení plné zvratů a šokujících odhalení.
Před čtením jsem měla trochu strach, abych se v ději neztrácela – přeci jen od vydání Dívky v ledu nějaká doba uplynula. Myslím si, že ten časový odstup nakonec tolik nevadil, přesto bych těm, kteří Eriku ještě neznají, doporučila začít od prvního dílu, aby vám neuniknul vývoj hlavní postavy.
Osudné svědectví je svělá kniha. Čtení jsem si užila a už teď se těším na další setkání s Erikou. Do té doby plný počet hvězdiček této knize. 



Robert Bryndza je autorem mnoha bestsellerů, kterých se jen v anglickém jazyce prodaly více než čtyři miliony výtisků. Proslavil se především svými thrillery.

Jeho debut na poli detektivních thrillerů, Dívka v ledu (The girl in the Ice), vyšel v Británii v únoru 2016 a během prvních pěti měsíců se ho prodal jeden milion výtisků. Kniha se stala číslem jedna na britském, americkém i australském Amazonu, do dnešního dne se jí prodalo více než 1,5 milionů výtisků v angličtině a dočkala se překladů do dalších 29 jazyků.

Po Dívce v ledu, kde Robert představil vyšetřovatelku Eriku Fosterovou, pokračoval v této sérii knihami Noční lov (The Nihgt Stalker), Temné hlubiny (Dark Water), Do posledního dechu (Last Breath), Chladnokrevně (Cold Bood) a Smrtící tajnosti (Deadly Secrets), jež se také staly světovými bestsellery.

Poté se Robert zaměřil na novou sérii thrillerů s hlavní hrdinkou Kate Marshallovou, bývalou policistkou, která se stala soukromou vyšetřovatelkou. Hned první kniha série s názvem Kanibal z Nine Elms (Nine Elms) se stala nejprodávanější knihou na americkém Amazonu, umístila se v první pětici bestsellerů na britském Amazonu a postupně vyšla v dalších 15 zemích. I další případy Kte Marshallové s názvem Mlha nad Shadow Sands (Shadow Sands) a Propast smrti (Darkness Falls), které vyšly v roce 2020 a 2021, se staly světovými bestsellery.

Po třech případech Kate Marshallové a jejího asistenta Tristana Harpera se Robert rozhodl vrátit zpět k oblíbené Erice Fosterové a jejímu týmu a připravil jim střetnutí se záludným vrahem v knize Osudné svědectví.

22 komentářů:

  1. Panejo! Tak to nezní vůbec špatně! Jak říkám...já jsem tyto žánry neměla ráda, ale pomalu a jistě jim přicházím na chuť! A tato se mi fakt líbí! :-)

    http://www.jancahala.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Detektivky a thrillery jsou skvělé, ale tu a tam je třeba číst i něco jiného. 🙂
      Pokud si knížku přečteš, věřím, že se ti bude líbit. Hezký den, Jani.

      Vymazat
  2. Neuvěříš, Nikolko, ještě jsem od něj nic nečetla... Ale mám to v plánu na léto...
    Děkuji za recenzi a přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alespoň si to u žiješ od začátku. Já mám v plánu začít s touto sérií znovu, abych si ji oživila. 🙂
      Budu ráda, když mi napíšeš, jak se ti Robertovy knihy líbí.
      Rádo se stalo, hezký den i tobě.

      Vymazat
  3. Moc pěkná recenze, já knihu už četla a moc se mi líbila :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Terezko. Jsem ráda, že se ti taky líbila. 🙂

      Vymazat
  4. Zrovna před chvílí jsem četla knižní tip na další Bryndzovu knihu. Už jsem o autorovi hodně slyšela, ale zatím jsem neměla čest, díky ti za tip!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě někdy nějakou zkus. Věřím, že se ti bude líbit. 🙂

      Vymazat
  5. Tyto žánry nějak nečtu, ale nezní to špatně :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bryndzovy knihy jsou vysoce návykové. 🙂 Čtou se moc dobře.

      Vymazat
  6. Já jsem zatím přečetla jen Dívku v ledu, která mě úplně dostala. Pořád si říkám, že bych se k Erice Fosterové chtěla vrátit a přečíst si další knížky, jen mám pořád v zásobě dost knížek a času je pořád nějak míň a míň :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tomu rozumím, taky mám zásobu a nevím, co číst dřív. 🙂 Jestli se ti Dívka v ledu líbila, určitě se ti budou líbit i další knihy.

      Vymazat
  7. Zajímavé čtení. Já teď opět beletrii vyměnila za knihy odborné)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já teď čtu dvě knihy současně, takže mi to jde pomalu. 🙂

      Vymazat
  8. Robert Bryndza je skvělý autor. Jeho díla si vždycky ráda přečtu a nemohla jsem si nechat ujít ani Osudné svěděctví. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, jeho knížky jsou opravdu čtivé a na každou se vždy těším. 🙂

      Vymazat
  9. Tohoto autora neznám, ale knížka se mi dle tvého popisu moc líbí! :) Nějaké thrilery na mě doma čekají, tak uvidíme, kdy se do nich pustím.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na mě doma čeká taky spousta knih - zatím pořád čtu Harryho Pottera a Pandoru. 🙂

      Vymazat
  10. Od autora čtu všechny detektivní knihy, román jsem zkusila jeden a další číst nehodlám. Krimi, ale umí dobře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já přečetla všechno, ale nejnovější přírůstek na mě ještě čeká v knihovně. Román jsem nepřečetla ani jeden a zatím to ani neplánuju.

      Vymazat
  11. Od autora jsem ještě nic nečetla, pořád se na nějakou jeho knížku chystám, ale teď toho mám ke čtení moc :-) Anotace vypadá na pěkně zamotanou detektivku, knížka by se mi mohla líbit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, že by se ti líbila. 🙂 I já mám teď zásoby.

      Vymazat

Novinky v naší knihovně - březen

Dnes se s vámi podělím o novinky, které doplnily naší knihovnu v březnu. Mám tu pár knih z Black Friday, který probíhal na Knihy Dobrovský. ...