čtvrtek 9. března 2023

Novinky v naší knihovně - únor

Konečně jsou tu únorové novinky, kterými jsme s mamkou doplnily knihovnu. Než se k nim dostanu, dlužím omluvu všem, kteří navštěvují můj blog.



Určitě jste si všimli, že jsem za posledních čtrnáct dní nenavštívila vaše blogy. Důvod byl prostý - výpadek internetu. Problém s připojením jsem měla už koncem ledna, kdy však byla naplánovaná odstávka poskytovatele, nevěnovala jsem tomu tedy pozornost - sice mě štvaly neustálé výpadky, ať už jsem používala telefon, či počítač, ale co. Údržba proběhla a net šel, ovšem jen v mobilu. Můj počítač stále bez připojení.
Co s tím sakra je? V den, kdy se to stalo, jsem si zrovna objednávala knihy z dnešního článku, poslala jsem platbu a pak jsem si tady na blogu připravovala článek o březnových novinkách - to bylo osmnáctého, tedy měsíc po první údržbě a v plánu byla ještě jedna. Dokončila jsem článek, a jelikož jsem potřebovala počítač nabít, nechala jsem jej na nabíječce. Asi za dvě hodiny jsem potřebovala cosi vyhledat, tak jsem si otevřela počítač - a ejhle - bez připojení. Zkoušela jsem ho několikrát restartovat - nic. A tak se stalo, že jsem byla týden bez připojení. Zkoušela jsem během té doby všechno, co jsem věděla, uměla, ale nic. Říkala jsem si, že je to divné, neboť počítač jsem měla měsíc - po ukončení podpory systému jsem si z našetřených peněz koupila nový. Nakonec nezbývalo než poprosit o pomoc, takže jsem napsala bratranci. Ten se mě nejdřív ptal na takové nejběžnější věci, pak přijel. A asi dvě hodiny u toho seděl, nadával a vypadalo to, že snad problém nevyřešíme. Byl problém se síťovou kartou - počítač se prý tváří, jako by žádnou neměl. Co teď? Bratránek měl jasno - sbalit a vyměnit vadný kus za jiný. To jsem si představit neuměla - znovu všechno nastavovat - bylo to složitější než před deseti lety u tehdejšího prvotního spuštění mého milovaného dědečka, který mi byl pomocníkem při zaznamenávání všech radostí a starostí, jak se říká - takže tady jsem zase měla jasno já - jen to ne! Výsledek? Trvalo to dlouho, ale stal se zázrak a fungovalo to. Můj zelenáč od té doby fičí - musím zaklepat na dřevo. Doufám, že už se to nestane. 



Takže se konečně dostávám k původnímu tématu článku - a jsem ráda, že ho vůbec můžu napsat. Tentokrát jsou to převážně romány a jeden thriller. Jedná se o knihy, které jsem chtěla dokoupit, protože to koncem roku nebylo možné, nechybí dvě novinky.
Jako první je tu druhé vydání Vlka samotáře. Tímto mám všechny knihy mé oblíbené Jodi Picoultové. Na tu nejnovější teprve dojde. Dále Poslední slova. Sice jsem nečetla předchozí knihy autorky, ale tahle nás zaujala, Hypotéza lásky je hit TikToku - a já ji zkrátka musela zkusit. A nesměla chybět ani Dirigentka, což je kniha podle skutečných událostí. A nakonec Hlas do ticha. Tato kniha je zatím posledním thrillerem Jenny Blackhurst, od které jsem četla zatím tři knihy - a všechny se mi  moc líbily. 


Jodi Picoultová - Vlk samotář

Když vlk v divočině ví, že nadešel jeho čas, že už své smečce není k užitku, rozhodne se vytratit. Zachová si hrdost a zemře tak, jak žil. Lidé takové štěstí nemají. Luke Warren strávil celý život výzkumem života vlků, dokonce s nimi nějakou dobu i žil – rozumí jim lépe než vlastní rodině. Když po vážné dopravní nehodě upadne do komatu, musí o jeho osudu rozhodnout Edward a Cara, jeho již dospělé děti, kteří jsou tak nuceni se znovu konfrontovat s mužem, kvůli němuž Edward utekl z domova – ale který stále zůstává jejich otcem. Rázem si oba musí pokládat otázky, na něž neexistují jednoduché odpovědi, ale které zodpovězeny být musí. Jaké motivy vedou jejich rozhodnutí nechat otce zemřít, nebo ho naopak udržovat při životě na přístrojích? Co by chtěl on sám? A jaká tajemství před sebou Edward s Carou skrývají? Nový kontroverzní titul světově úspěšné autorky a hvězdy současného psychologického románu Jodi Picoultové. 

Kerry Lonsdaleová - Poslední slova

Láska. Zrada. Rodinná tajemství. Mladší sestra Olivie Carsonové, šestnáctiletá Lily, je těhotná. Je nucena k tomu, aby si vybrala – potrat, nebo adopci. Dívka se ale rozhodne raději utéct z domova a nikdy se už nevrátit. Olivii však pravidelně jednou za rok posílá obrázek svého syna Joshe, a to až do jeho třinácti let. Tehdy se zničehonic na prahu Oliviina domu objeví sám Josh. Je vyděšený a má u sebe notářsky ověřené prohlášení od Lily, které začíná slovy: „V případě, že se ztratím…“ Chlapec má problémy s mluvením, ale krásně maluje. Za jeho obrázky se skrývá děsivé svědectví. Proč se najednou objevil a co se stalo s jeho matkou? 

Ali Hazelwood - Hypotéza lásky

Romantická komedie, která zbořila sociální sítě! Olive je doktorandka na Stanfordu. Na trvalé romantické vztahy příliš nevěří, zato její nejlepší kamarádka ano. Takže pokud ji chce přesvědčit, že s někým randí a její milostný život nabral správný směr, musí na to jít chytře. Vědci totiž potřebují důkazy. Proto Olive, jako každá jiná sebevědomá bioložka, zpanikaří a políbí prvního muže, na kterého narazí – Adama Carlsena. Mladý, v oboru uznávaný profesor má pověst přísného školitele. Byl tak jejich polibek největší chybou, kterou Olive v životě udělala, nebo se tohle setkání může vyvinout v něco víc? Kniha obsahuje také bonusovou kapitolu. 

Maria Petersová - Dirigentka

Antonia má sen, že jednou bude dirigovat mezinárodně uznávaný orchestr. Problém je ale v tom, že je žena a píše se rok 1926. Od dívek se očekává, že se vdají a budou mít děti, ne že půjdou na konzervatoř. Ona je ale pevně odhodlaná jít za svým. Studuje hru na klavír a po nocích hraje v jazzovém klubu. Na koncertě se seznámí s manažerem Frankem, mladíkem z bohaté rodiny, který má mnoho kontaktů mezi hudebníky. Přestože pocházejí z různých společenských vrstev, zdá se, že jejich láska všechno překoná. Když Antonia konečně dostane příležitost studovat dirigentský kurz, stojí před nemožnou volbou – má poslechnout své srdce, nebo se vydat za možná nesplnitelným snem? 

Jenny Blackhurst - Hlas do ticha

Její smrt prý byla nehoda, ale někdo tady lže Je to rok, co Erica Spencerová zemřela po pádu ze schodů na halloweenském večírku. Ostatní obyvatelé exkluzivní čtvrti už pomalu zapomínají a jejich životy jdou dál. Až do chvíle, kdy se na Facebooku místní školy objeví oznámení, že se chystá podcast, jehož autor prozradí, co se té noci doopravdy stalo. Hned v prvním díle je označeno šest podezřelých a neznámý hlas slíbí, že odhalí vraha. Všichni skrývají nějaké tajemství a někdo opravdu krev na rukou má... 



Všechny knihy jsem zařadila do mého letošního "seznamu čtení". Vzhledem k tomu, že ještě stále čtu vánoční nadílku, nevím, kdy se k nim dostanu. Možná si od těch vánočních tu a tam odskočím. :-) Mějte se krásně. Těším se, až si u vás přečtu, co jsem zmeškala. 

30 komentářů:

  1. Nikolko, báječný výběr na doplnění knihovny. Zaujal mě Hlas do ticha. Vlka samotáře mám už doma, zatím čeká na přečtení.
    Mám rozečtený Šepot z lesa od Kateřiny Surmanové, jsem teprve na začátku. Ráno musím vypravovat vnoučata do školy a večer usínám s knihou, nebo spíš nad knihou. 😀
    Včera jsem byla v Luxoru a koupila si dvě novinky: od Sandry Brown Tajnůstkáři a od Patricie Gibneyové Poslední zrada. Obávám se, že se k nim dostanu nejdříve na dovolené.
    Přeji hezké dny s knížkami.🍀📚

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, na Hlas do ticha se těším. Vlk samotář bude určitě skvělé čtení - doufám, že knížku přečtu brzy.
      Já se dneska chystám dočíst povídky Slečna Marplová: Dvanáct nových případů. Včera u nás celý den pršelo, byla taková tma, že mě to čtení taky spíš uspávalo.
      Tak to jsi nakoupila skvěle - ta druhá by se mi taky líbila, ale bohužel neznám ty předchozí.
      I já tobě. 🙂

      Vymazat
  2. Nikolko,občas se něco podobného stane i mně.Zrovna dnes jsme měli výpadek internetu,který je jinak stabilní.Manžel je zvyklý koukat celý den na telku a nebo střídá Youtube a Netflix a najednou to nešlo.Tak jsem taky odpojovala,připojovala až to zase šlo.Nevím,zda to byl opravdu výpadek internetu a nebo problém jenom s naší wifi.
    Novinky jsou opět velmi zajímavé.Musím pořádně prozkoumat,vnučka velká čtenářka má v dubnu 16.narozeniny a chce jenom knížky.Tak moc děkuji,jak nás informuješ.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, krom plánovaných odstávek, kdy to jinak nejde, je občasný výpadek i u nás - trvá to jen pár minut, nebo si toho sotva všimneme. Mám teprve druhý notebook a se síťovou kartou jsem doposud problém neměla - nepomohlo ani restartivani wi-fi modemu.
      Já jsem tentokrát taky spokojená a doufám, že se brzy pustím do čtení některé z nich. 🙂
      Hezký den.

      Vymazat
  3. Nikolko, s internetem má v poslední době potíže kde kdo... U nás zatím jen kolísá, snad se to nezhorší...
    Děkuji za další přehlídku nových knih a přeji příjemné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U mě to tak začínalo, až nakonec vypadnul docela. Myslím, že nebýt bratrance, asi bych se mohla na noťas jen dívat. 🙂
      Rádo se stali, hezký den i tobě, Helenko.

      Vymazat
  4. Nikčo, to mě mrzí, že jsi měla takové trable, je fakt, že když mi odešel kdysi notebook, na kterém jsem psala články, byla jsem zoufalá, takže si dokážu představit, co jsi prožívala. Na druhou stranu, alespoň jsi mohla pořád číst :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda. 🙂
      Neodešel, jen mu skončila podpora a upgradovat nešlo - nesplňoval minimální podmínky pro upgrade. Takže teď se učím s novým systémem, hlavně s jeho složitějším nastavením. Ale kdyby nebylo problému se síťovou kartou, tak je to v pohodě. Zatím jede bez problému.

      Vymazat
  5. Notebook není, ale knížky jsou! Čtění zdar :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nový notebook je taky, ale musím se přiznat, že co se nového operačního systému týče, v některých směrech mi chybí můj starý notebook.
      Hezký den. 🙂

      Vymazat
  6. Výmenu notebooku nemám v láske. Mám v ňom stiahnuté pracovné projekty a nastavovanie vývojarskeho prostredia je vždz o nervy. :) Prajem ti, nech je už s ním všetko v pohode a ďakujem za nápady na knižky. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Katko. 🙂 Já mám teprve druhý notebook, tak nemůžu posoudit, můžu jen napsat, že to nastavení před deseti lety mého tehdejšího notebooku, bylo mnohem jednodušší. Teď jsem při tom prvotním nastavení byla trochu nejistá a vlastně se některé věci učím ještě teď. Věřím, že je to jen o zvyku. 🙂
      Rádo se stalo, měj hezký den.

      Vymazat
  7. Knihu Poslední slova si zapisuji na seznam :-)
    A knihu Hypotéza lásky si chci koupit.

    http://www.jancahala.cz/

    OdpovědětVymazat
  8. Mrzí mě, že jsi měla takovéto komplikace. Sama vím, jak mě podobné technické komplikace rozhodí, tak snad už vše bude fungovat :)
    Musím se přiznat, že toto je snad první měsíc, kdy jsem si koupila více knížek než ty.. Nedokázala jsem odolat slevám a myslím, že konečné číslo bude i přes deset knížek :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Problém byl v tom, že když wi-fi vypadla, neviděla jsem její ikonku ani v nastavení, takže se nešlo připojit k žádné síti. A to byl podle mě ten problém se síťovou kartou. Přiznám se ale, že se mi to ještě nikdy nestalo, a tak jsem ani nevěděla, že i tohle dokáže zavinit výpadek sítě. Ale od té doby, co jsme to vyřešili, můj počítač funguje.
      Kdo by odolal slevám, že? 🙂 Já jsem v sobotu dostala od sestry tři knížky jen tak - v Dobrovském byla sleva při nákupu nad pět set kniha zdarma. A dneska, pokud mamka bude chtít, chystám se objednat si ve slevě knížky na Knižním klubu - slevám se opravdu odolat nedá. 🙂

      Vymazat
  9. Prosímtě, z toho si nic nedělej. Každý někdy nemůže nebo nemá čas :) Z titulů mě nejvíce zaujala knížka Poslední slova, až mě naběhla husí kůže. Já se teď chystám na knížku Milý Johne. Jsem ráda, že jsem neviděla film a nebude mi to kazit :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Poslední slova jsem taky zvědavá. 🙂 Já jsem o víkendu začala číst Harryho Pottera a Tajemnou komnatu.

      Vymazat
  10. Super výběr, snad se k ním brzy dostaneš, taky ještě dočítám vánoční dárky :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad. 🙂 Tak to jsi měla taky bohatého knižního Ježíška.

      Vymazat
  11. Ani jednu knihu ze zmíněných jsem zatím nečetla. Ale láká mě Hypotéza lásky. :)

    OdpovědětVymazat
  12. Dobrý čtenářský výběr)))

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj Nikolko, z toho co tu píšeš o technických problémech - nerozumím vůbec ničemu... Já Ti chci poděkovat za podporu, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem z toho byla jelen. Ale už jsem poučena - stejně ale doufám, že to, co teď vim, mi do budoucna k ničemu nebude. 🙂
      To je to nejmenší, Leni. ❤

      Vymazat
  14. Hlavně, že už je vše v pořádku! :) Jinak hezké přírůstky :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je - a jsem za to ráda. 🙂 Moc děkuji, už se těším na čtení.

      Vymazat

Novinky v naší knihovně - březen

Dnes se s vámi podělím o novinky, které doplnily naší knihovnu v březnu. Mám tu pár knih z Black Friday, který probíhal na Knihy Dobrovský. ...