pátek 17. února 2023

W. Bruce Cameron - Psí Vánoce

Psi jsou duší Vánoc



ROMÁN PRO VŠECHNY PSY
A JEJICH PÁNÍČKY

Gossovi jsou na první pohled rodina jako každá jiná. Ovšem pod povrchem se všichni potýkají s vlastními, více či méně závažnými problémy. Blíží se Vánoce, když se jednoho dne jejich životy obrátí naruby. Juliana, matka, která od rána do večera jen pečuje o ostatní a zajišťuje veškerý chod domácnosti, vážně onemocní. Ještěže tu je moudrý německý ovčák Winstead a toulavé štěně Ruby, kteří pomohou rodinu stmelit a Vánoce zachránit. Další laskavý, tentokrát vánoční příběh z pera W. Bruce Camerona pohladí po duši nejen každého pejskaře.


Dnes mám pro vás recenzi na román Psí Vánoce 



Představovat W. Bruce Camerona nejspíš není třeba. Jeho první román – Psí poslání – určitě četl nejeden milovník psů. A pokud ne, věřím, že viděl filmové zpracování. Na tento fenomén dokázal neméně úspěšně navázat také knihami Psí cesta a Psí slib. Dnes jsem tu s recenzí na další, tentokrát samostatný vánoční příběh – Psí Vánoce.
Příběh sleduje rodinu Gossových, která se jako každá jiná potýká s více nebo méně vážnými problémy. Juliana, matka tří dětí, z nichž dvě jsou ještě malé, pečuje o celou domácnost. Manžel je vytížený prací, tchán, truchlící po své zesnulé ženě, tráví veškerý čas u sebe v pokoji a společnost mu dělá jeho milovaný pes Winstead. Blíží se Vánoce, když Juliana vážně onemocní a život celé rodiny se od základů změní... Když už vše vypadá beznadějně, objeví se toulavé štěně Ruby, které stmelí rodinu dohromady.
Od knížky čtenář dostane přesně to, co očekává – milý, laskavý a dojemný příběh se psy. Přesto, kdo už se jednou s tvorbou autora setkal, pozná, že tentokrát je to přece jenom jiné. Autor totiž poprvé nepsal knihu z psího pohledu. Ale ničemu to neškodí, neboť takto dostaly více prostoru postavy, i když možná na úkor psích hrdinů, kteří jsou v pozadí. 
Když se dívám s odstupem, trochu mě mrzí, že pejsci jsou tady upozadění, ale chválím vývoj postav, přičemž Hunter a jeho otec Sander, ušli v tomto směru největší kus cesty. 
Pokud máte rádi psy, odpočinkové čtení s vánoční tématikou, pak vám Psí Vánoce doporučuji. Za mě to bylo milé, vtipné i dojemné čtení. Jako milovník psů nemůžu jinak než dát plný počet hvězdiček.

16 komentářů:

  1. Nikolko,tuhle knížku si někde seženu.Psy miluju a ráda o nich čtu,pokud to není moc smutný
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není, Jituško. Je to takové odpočinkové, nenáročné a milé - akorát do tohoto období. 🙂
      Hezký víkend.

      Vymazat
  2. Nikolko, báječně zpracovaná recenze. 👍👍👍 Měla jsem tuhle knížku před Vánoci v ruce, ale pak jsem si jí nekoupila. Vidím, že jsem udělala chybu. V Luxoru, kde jsem byla minulý týden, jí ještě měli.
    Určitě si jí koupím a moc děkuju. 🍀💓

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad se vám bude taky líbit, Alenko. 🙂 Jako nenáročná četba je to ideální.
      Hezký víkend.

      Vymazat
  3. Ahoj Nikolko, už jsem na knížku koukala dříve a koupím ji pro naši Jani, Ty jsi mě popostrčila... Měj se dobře, Lenka.
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Leni, věřím, že by se Janičce líbila. 🙂
      Hezký víkend.

      Vymazat
  4. Nikolko, o knížce vím, ale pořád ji nemám. Děkuji za připomenutí a přeji hezký víkend, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad se ti bude líbit. 🙂
      I tobě hezký víkend, Helenko.

      Vymazat
  5. Tuhle knížku si chci určitě někdy přečíst, protože miluji psy a knížky, které jsem od autora četla, se mi vždy líbily :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám autorovy knihy taky moc ráda - jsou to takové mile oddychovky. Tahle nebyla výjimkou. 🙂

      Vymazat
  6. Pro milovníky psů vskutku ideální dárek! :)

    OdpovědětVymazat
  7. Vypadá to opět na dobré čtení. Přeji hodně dalších čtenářských zážitků.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bylo. 🙂 Letos čtu zatím pomaleji, zato mám štěstí zatím jen na dobré knihy.

      Vymazat
  8. Milých příběhů ke čtení nikdy dost :) Já teď mám teda rozečteno z jiného soudku - opravdové zločiny 2... :D :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím. 🙂 Já teď čtu povídky Slečna Marplová: Dvanáct nových případů. Zatím se mi knížka líbí. 🙂

      Vymazat

Joanna Quinnová - Velrybí divadlo

Cristabel zvedne klacík. Dobře jí padne do ruky. Spolu s ostatními obyvateli domu je na zahradě a čeká na otce, který se má vrátit i s její ...