pondělí 9. ledna 2023

Novinky v mé knihovně - Vánoce 2022

Vánoce jsou pro mě nejkrásnější svátky v roce. Těším se na ně vždy od podzimu, kdy postupně nakupuji dárky. Tentokrát byly v mnohém jiné, přesto krásné jako vždycky. Dárky jsem nakoupit stihla, cukroví se taky společně s mamkou a sestrou napeklo, ale celý ten adventní čas tak rychle utekl... Ne že bych si ho neužila, ale byl rychle fuč a přišly svátky. Nevím, možná to bylo tím, že moje sestra našla práci a začala pracovat... Uteklo nám to strašně rychle. V jednu chvilku to dokonce vypadalo, že náš stromeček budeme mít po dlouhé době umělý, ale stihli jsme koupit živý. Zkrátka, byl to klasický shon, který známe každý, ale pak přišel klid a pohoda, což mám na Vánocích nejraději. 
Dnes vám ukážu knížky, které jsem pod stromečkem našla. A že to bylo překvapení. Takovou nadílku jsem nečekala.



Všechno to začalo, když na podzim v rámci kuponu Ona Dnes byla sleva 25% na Albatrosu. Sestru napadlo, že bychom si mohly koupit ilustrovaného Harryho Pottera. Nejdřív jsem si říkala: Proč, vždyť už ho máme, ale nakonec jsme neodolaly. Krásný velký formát a nádherné, opravdu překrásné ilustrace, díky kterým kouzelný svět Harryho Pottera znovu ožívá. Těšila jsem se tedy, až si knížky rozbalíme a pořádně prohlédneme. To jsem ovšem nečekala, že jen u nich nezůstane. 
Byla tam taky klasika Vánoční koleda v novém ilustrovaném vydání, román Psí Vánoce pro psí milovníky, povídkový soubor Strašidlo Cantervillské, které jsem koupila za pouhých 49 kč u Dobrovského, autobiografie Narozen v modrý den, která mě velmi zaujala už jen svou anotací, Biografický román Božena, který vzniknul na motivy seriálu, další povídky Slečna Marplová: Dvanáct nových případů. Jsem zvědavá, jak se dvanácti autorkám současnosti povede napodobit jedinečnou Agathu Christie. A nakonec něco naučného, co mi udělalo velkou radost, a to Neštěkej na svého psa



J. K. Rowlingová - Harry Potter a Kámen mudrců

Příběh Harryho Pottera znovu ožívá. Zcela nové ztvárnění kouzelnického světa od ilustrátora Jima Kaye. Nové, bohatě ilustrované vydání příběhů čarodějnického učně Harryho vás očaruje. Až do svých jedenáctých narozenin si o sobě Harry myslel, že je jen obyčejný chlapec. Pak ale dostal soví poštou dopis, kterým byl zván ke studiu na prestižní soukromé Škole čar a kouzel v Bradavicích, a jeho život se rázem proměnil… 

J. K. Rowlingová - Harry Potter a Tajemná komnata

Magické ilustrace z kouzelného pera Jima Kaye vykreslují druhý příběh Harryho Pottera. Ponořte se do krásných ilustrací plných detailů, které i v druhém díle legendární kouzelnické série vyčaroval Jim Kay, držitel ceny Kate Greenawayové. Když se v Zobí uličce objeví umolousaný domácí skřítek Dobby a naléhá, aby se Harry Potter za žádnou cenu nevracel do Bradavic, pojme Harry podezření, že by za tím mohl být jeho úhlavní nepřítel Draco Malfoy. Splní se Dobbyho předpověď, že se stane něco zlého…? 

J. K. Rowlingová - Harry Potter a vězeň z Azkabanu

Třetí díl kouzelnické série s ilustracemi Jima Kaye! Harry Potter a jeho kamarádi Ron a Hermiona jsou už ve třetím ročníku bradavické Školy čar a kouzel. Harry se nemohl dočkat začátku školního roku, když ale přijede do Bradavic, panuje tam napjatá atmosféra a strach. Proč? Na svobodu uprchl vězeň z Azkabanu, nebezpečný vrah Sirius Black – prý nástupce lorda Voldemorta, Pána zla. A stopa vede – kam jinam než do školy v Bradavicích. 


J. K. Rowlingová - Harry Potter a Ohnivý pohár

Čtvrté dobrodružství Harryho Pottera v ilustracích Jima Kaye! V Bradavicích se bude konat Turnaj tří kouzelníků. Zúčastnit se ho smí jen studenti, kterým už bylo sedmnáct let, a tak Harry Potter zatím alespoň sní o tom, že turnaj jednou vyhraje. Jenže když o Halloweenu Ohnivý pohár vyřkne své rozhodnutí, Harry s úžasem zjistí, že je mezi vybranými. Čekají ho smrtící úkoly, draci a temní čarodějové, ale s pomocí svých nejlepších přátel Rona a Hermiony to Harry možná… přežije. 

J. K. Rowlingová - Harry Potter a Fénixův řád

Páté bradavické dobrodružství s magickými ilustracemi Jima Kaye Voldemort povstal a nyní v tajnosti verbuje své stoupence. Mnozí kouzelníci návrat Pána zla popírají, ale Harry přesto není sám: na Grimmauldově náměstí v Londýně se schází tajný řád, který bojuje proti temným silám. A složité to bude i v Bradavicích. Nejenže Harryho čekají náročné zkoušky NKÚ, ale také se musí od profesora Snapea naučit, jak se ubránit Voldemortovým útokům na svou duši. A do toho všeho se ve škole začnou odehrávat dosud nevídané změny… 

Charles Dickens - Vánoční koleda

Obchodník Ebenezer Skruž je lakotný. Vlastně miluje jen jedno - peníze! Hromadí je a škudlí, kde se dá. Ani o Vánocích, svátcích klidu a míru, nedokáže být laskavý a štědrý. Brzy se ale má všechno změnit... O Štědrém dnu má Skruž podivnou vidinu, ve které ho navštíví jeho zemřelý společník Jakub Marley. Tajemným hlasem mu prozradí, že se mu zjeví tři duchové, kteří starému skrblíkovi pomůžou stát se lepším člověkem, pokud on bude chtít. Ke Skružovi skutečně postupně přijdou záhadní návštěvníci - duch minulých Vánoc, duch letošních Vánoc a duch příštích Vánoc. Připomenou mu jeho dětství, zavedou ho do chudé rodiny jeho písaře a ukážou mu, jaké štěstí prožívá o svátcích jeho nemajetný synovec se svými dětmi. Poslední duch odhalí obchodníkovi děsivou budoucnost... Zlému lakomci spadnou klapky z očí a rozhodne se pro zásadní životní změnu... 

W. Bruce Cameron - Psí Vánoce

Gossovi jsou na první pohled rodina jako každá jiná, ovšem pod povrchem se všichni potýkají s vlastními, více či méně závažnými problémy. Blíží se Vánoce, když se jednoho dne jejich životy obrátí naruby. Juliana, matka, která od rána do večera jen pečuje o ostatní a zajišťuje veškerý chod domácnosti, vážně onemocní. Ještěže tu je moudrý německý ovčák Winstead a toulavé štěně Ruby, kteří pomohou rodinu stmelit a Vánoce zachránit. Další laskavý, tentokrát vánoční příběh z pera Bruce W. Camerona pohladí po duši nejen každého pejskaře. 


Oscar Wilde - Strašidlo Cantervillské

Slavná novela Oscara Wilda, která se dočkala několika divadelních, filmových a televizních adaptací, líčí boj ducha noblesního anglického šlechtice s neomalenou americkou rodinou, která se právě přistěhovala na zámek Canterville. Cantervillský zámek má vše, co byste od strašidelného anglického venkovského sídla čekali – stará zaprášená brnění, dřevem obložené stěny, v nichž se ukrývají tajné dveře, a mnoho dalších nástrah. Nadto jeho chodbami dosud bloudí duch sira Simona, bývalého majitele zámku, který návštěvníky straší chrastěním řetězů či krvavými skvrnami na podlaze. Noví obyvatelé sídla, americká rodina Otisových, se však kupodivu odmítají bát, což vede k mnoha komickým situacím. Ať už se sir Simon snaží rodinné příslušníky vyděsit sebevíc, jeho snaha přichází vniveč, když Otisovi nechají krev na podlaze vyčistit odstraňovačem skvrn a chrastící řetězy naolejují. A co víc – nebohý přízrak musí snášet kanadské žertíky ze strany malých dvojčat! Nakonec mu nezbývá než hledat útěchu v přátelství s Virginií, patnáctiletou dcerou manželů Otisových… Příběh, neobvykle vyprávěný z pohledu strašidla, a nikoli strašených, obsahuje pro Wilda typické morální poselství, které je však čtenářům podáno zábavně, vtipně a s nesmírnou lehkostí. 

Daniel Tammet - Narozen v modrý den

Navenek působí jako nepřístupní géniové. A uvnitř? Daniel Tammet dokáže to, co jen málokdo na planetě. Zvládne se naučit cizí jazyk za týden. Vyjmenuje zpaměti tisíce číslic v čísle pí a téměř automaticky řeší komplexní matematické operace. A žije se synestezií — vnímá čísla jako barvy a naopak. Jeho životní dráha má však k matematické průzračnosti daleko. Výjimečnost zpravidla znamená také nepochopení a osamění, posměch a někdy i šikanu. Narozen v modrý den je autobiografické vyprávění o dětství a dospívání mimořádně inteligentního chlapce s Aspergerovým syndromem, génia, pro něhož jsou obyčejné každodenní situace často neřešitelnou záhadou. Světový bestseller přeložený do bezmála dvaceti jazyků je příběhem o jedinečném prožívání citlivého chlapce i společnosti, která jej obklopuje a zároveň ho svými požadavky a představami utváří. 

Hana Wlodarczyková - Božena

Jaká ve skutečnosti byla první dáma české literatury? Román na motivy úspěšné televizní minisérie oceněné Českým lvem představuje jinou Boženu Němcovou, než jakou známe ze školních učebnic. Hlavní linii tvoří vášnivý a v mnohém nešťastný vztah talentované a svobodomyslné ženy s o patnáct let starším úředníkem Josefem Němcem. Kniha nabourává černobílé vnímání Boženy jako oběti a jejího muže coby tyrana. Autenticky líčí Boženin milostný život, který byl z pohledu veřejnosti v polovině 19. století společensky nepřijatelný. Obrazu skutečné Boženy Němcové však neškodí. Podává zprávu o touze citlivé a inteligentní ženy po svobodě a po dokonalé a ničím neomezované lásce za časů rakouské monarchie. Příběh je zabydlen reálnými postavami vlasteneckých buditelů – spisovatelů, novinářů, lékařů, kněží – i obyčejných lidí a přelévá se z měšťanských salonů v Praze či Litomyšli do divoké šumavské a slovenské přírody či do bukolické krajiny Ratibořic a České Skalice. Krásně ilustruje, za jakých okolností některé texty Boženy Němcové vznikaly, např. její pohádky, Babička, Obrazy z okolí domažlického… Čtenáře přitom napadne, co všechno mohla mimořádně nadaná a neohrožená žena dokázat za příznivějších životních podmínek a kdyby už v 41 letech nepodlehla vážné nemoci. 

Agatha Christie - Slečna Marplová: Dvanáct nových případů

Legendární slečna Marplová se opět vydává po stopách zločinu – tentokrát ve dvanácti nových příbězích! Karen McManus, Ruth Ware, Val McDermid, Lucy Foley a další autorky napínavých knih se spojily, a tak vznikl tento unikátní soubor. Slavná vyšetřovatelka s neobyčejnou znalostí lidské povahy vyráží do všemožných koutů světa, aby znovu předvedla svou bystrost a důvtip při řešení těch nejzapeklitějších záhad. Tucet povídek dokonale respektuje styl klasické krimi, zároveň však každá z nich osobitým, originálním způsobem dokazuje, proč zůstává slečna Marplová dodnes jednou z nejoblíbenějších detektivních postav na světě. 

Tomáš Nushart - Neštěkej na svého psa

Cpou se k nám do postele, blátivými tlapami špiní koberce, kradou boty... Ale stejně je milujeme, že? Protože oni nás taky, z celého svého psího srdce. Kniha je určená všem, kdo si chtějí společné chvíle se psím parťákem užít s radostí a vychovávat jej pomocí moderních tréninkových postupů. Tedy bez strachu z trestů, zato tak, jak to mají psi rádi – hrou a metodou pozitivního posilování. Mimo jiné se dozvíte: Které mýty o výchově psů mezi lidmi kolují. Jak používat klikr nebo pamlsky a učit úspěchem. Jakými metodami řešit problémové chování. Proč se psem nacvičit klidné ležení na dece. Jak ho zbavit strachu z hluku nebo samoty. Zkrátka zjistíte, že svého psa můžete naučit i odnaučit spoustu věcí, a to vše nenásilnou formou. Není tohle přesně ten způsob, jak mu jeho lásku oplatit? 




Všechny knihy jsem zařadila do svého letošního "seznamu" čtení. Jak se tak dívám, myslím, že mám o zábavu postaráno tak na půl roku dopředu. Zaujala vás některá z knih. Taky na vás pod stromečkem nějaká čekala? 

22 komentářů:

  1. Nikolko, skvělý výběr! HP je už klasika, Vánoční koleda ještě větší. Přečetla bych si Boženu, její skutečný život je stále trochu zkreslený...
    Měj pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Harry Potter je jedna z nejlepších fantasy sérií, jakou jsem četla. Vánoční koledu máme dvakrát a seriál Božena se mi tak líbil, že se na knihu moc těším. 🙂
      Hezký den, Helenko.

      Vymazat
  2. Mě pod stromečkem čekalo mnoho knížek, plus jsem je dostala i k narozeninám, tak mám konečně co číst - to bych sice měla i tak, ale čekala jsem na knihy ze sérií, které musím přečíst jako první, abych věděla co bude dál a ty jsem věděla, že budou pod stromečkem :D

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi taky měla bohatého knižního Ježíška, Terezko. Ať se ti knížky líbí. 🙂
      Měj hezký den.

      Vymazat
  3. Páni, tak to byla hodně slušná knižní nadílka! :)
    Taky mi je vždycky líto, jak rychle Vánoce utečou, ale u mě to je dáno hlavně tím, že mám volno jen tři dny přes svátky a pak zase šup do práce :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nečekala jsem ji. Teda krom Harryho, o kterém jsem věděla. 🙂
      Mamka letos měla Štědrý den volný, a tak s námi mohla být taky celé svátky. Uteklo to rychle, ale byly krásné.

      Vymazat
  4. Ahoj Nikolko, to jsi hodná, že jsi nám ukázala svoje knižní dárky. A že jich bylo... Asi jsi byla hodná :o). Já jsem naší Jani koupila Moudrost starých psů a říkala, že je to moc krásný a pokaždé u toho brečí. Měj se dobře, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi ano, čeká na mě spousta krásného čtení a moc se těším. 🙂
      Věřím, že tvůj dárek udělal Janičce radost. Já se těším na poslední z knih.
      Měj se hezky, Leni.

      Vymazat
  5. No Niki, nudit se opravdu nebudeš :D Přeji velmi příjemné čtení! Co se týče knížek, tak mě stačí, když aspoň pár knížek přečtu. Dřív jsem skoro nečetla, tak teď mám radost i z pár knih ročně :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nebudu. 🙂 Já jsem tohle taky nikdy neřešila - nejsem rychlý čtenář a taky hodně záleží na tloušťce a žánru knihy - kolik toho stihnu je jedno, hlavně, že mě kniha baví. 🙂

      Vymazat
  6. To je fajn,že jsi měla hezké Vánoce.Mám je také ráda,ale bohužel rychle utekly.Některé tituly mě hodně zaujaly.Poznamenám si.
    Dostala jsem od sestry dvě knížky,tak mám zatím co číst.
    Nikolko,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, uteče to vždycky rychle. Přeji, ať se vám knihy od sestry líbí. 🙂
      Mějte hezký den, Jituško.

      Vymazat
  7. Vánoční čas opravdu rychle utekl! A máš toho opravdu dost, super :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, je to opravdu slušná hromádka. Jsem zvědavá, kdy to všechno přečtu. 🙂
      Hezký víkend, Terezko.

      Vymazat
  8. Gratulujem k novým prírastkom :-) Ja som si konečne kúpila Kafkove listy Milene ^^ 💐

    Blog de la Licorne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tu bych si taky ráda přečetla - Franz Kafka patří mezi mé oblíbené autory. 🙂
      Hezký víkend.

      Vymazat
  9. Krásné vánoční poklady. Tak ji je hezky Nikolko užij. Eva

    OdpovědětVymazat
  10. Moc hezké novinky. Ilustrovaného Harryho také mám a jsou to nádherné knihy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Harry je opravdu krásně ilustrovaný - radost knihami listovat. 🙂
      Hezký den.

      Vymazat
  11. Co by to bylo za Vánoce, kdyby pod stromečkem nebyly knihy ♥ Já jsem letos tedy žádnou knihu nedostala (ani nechtěla), ale za to jsem si je koupila vlastně téměř před Vánoci a po Vánocích sama :-D Kupuji knihy pravidelně, takže si dělám Vánoce téměř pořád :D Zrovna probíhaly slevy na Dobrovském, tak jsem využila a kupovala knihy za 99Kč :-)

    http://www.jancahala.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem taky před Vánocemi nakupovala. Těším se, až se začnu. 🙂 Co se dárků týče, vždycky si nějakou přeji i když nemusím - u nás doma je kniha pod stromečkem něco, bez čeho Vánoce nejsou.

      Vymazat

Joanna Quinnová - Velrybí divadlo

Cristabel zvedne klacík. Dobře jí padne do ruky. Spolu s ostatními obyvateli domu je na zahradě a čeká na otce, který se má vrátit i s její ...