pondělí 17. října 2022

Novinky v naší knihovně - září

Po dlouhé době se s vámi podělím o novinky, kterými jsme doplnily knihovnu v září.



Vím, že jsem minule psala, že budeme ještě něco kupovat, avšak nakonec z toho sešlo. Rovněž jsem si vědoma toho, že už opravdu řeším každé volné místo - s posledním nákupem to došlo tak daleko, že jsem nucena udělat ve své knihovně menší "úklid" a některé knihy, které už číst nebudu dát pryč, ale tyhle novinky jsme si nemohly nechat ujít. Jsou to všechno autoři, které už máme a kniha, u které jsem věděla, že se mamce bude líbit. 
Tentokrát to jsou převážně romány. Začnu autorkou, kterou jsem objevila poměrně nedávno. Její knihy se mi tak zalíbily, že už jsem je přečetla všechny, a tak nesměla chybět ani novinka O čem se nemluví. Dále mě zaujala novinka Sarah Larkové, od které mám ve své knihovně čtyři knihy. Její nejnovější titul - Zvěrolékařka: Velké sny bude mít ještě druhé závěrečné pokračování. Na knížku se moc těším. Dále je tu Zimní slib, který by rovněž měl být úvodním dílem nové série.
Aby to nebyla jenom romantika, koupila jsem nám taky thriller Jarní oběť. Od autora máme doma taky Zimní oheň a prababičce jsme loni koupily Konec léta a Podzimní případ. Svou knihovnu jsem doplnila o novinku Harlana Cobena - Říkejte mi Win




Kelly Rimmerová - O čem se nemluví

Píše se rok 1942 a Evropa je stále v neúprosném válečném sevření. Hned za stany ruského uprchlického tábora, který je teď jejím domovem, pronáší mladá žena svůj svatební slib. Rozhodnutí, které změní její osud, je zároveň lží, jež zůstane pohřbena až do příštího století… Když se Alice dozví o hospitalizaci své milované babičky, zasáhne ji to. Přestože se musí plně věnovat své rodině a především synovi, kterému ve dvou letech diagnostikovali poruchu autistického spektra, snaží se navštěvovat babičku v nemocnici. Ta žádá svou vnučku, aby se vydala na cestu do její rodné země – Polska, a pomohla jí tak vyrovnat se s neuzavřenou minulostí. Jaký příběh na Alici v Polsku čeká? Co se jí babička snažila tak zoufale vyprávět? 

Sarah Larková - Zvěrolékařka: Velké sny

Aby v roce 1912 mohla pracovat jako zvěrolékařka, vdala se Nellie za svého přítele z dětství Philippa De Groota, který převzal veterinární praxi po svém otci. Sice ho nemilovala, ale už od dětství je oba spojovalo pevné přátelství. Před sňatkem mu slíbila, že mu dá svobodu, kdyby se mu naskytla příležitost věnovat se svému vysněnému povolání hudebníka. Ta se opravdu objevila po skončení první světové války a Phillip tehdy bez váhání zmizel z jejího života. Nellie se spolu se svou kolegyní Mariou pokusila vybudovat veterinární praxi v Berlíně. Jenže minulost a láska Nellie záhy dostihly... 

Rosie Goodwin - Zimní slib

Z Opal Sharpové a jejích sourozenců se náhle stali sirotci. I tak však může být situace ještě horší. Tři z nich – včetně Opal – napadne nemoc, která jim vzala otce. Charlie, nejstarší ze sourozenců, tak musí učinit nejtěžší rozhodnutí svého života. Ví, že menší děti nepřežijí, protože si nemohou dovolit lékaře. Umístí proto mladší sourozence do chudobince, kde budou mít alespoň co jíst a mít střechu nad hlavou. To mu ale Opal nemůže odpustit. Charlie, který se snaží udržet zbytky rodiny pohromadě a získat si Opalino odpuštění, musí čím dál víc riskovat a nakonec se ocitne v problémech se zákonem a je poslán na trestanecké lodi do Austrálie. Když je Opal nucena rozloučit se s posledním členem své rodiny, slíbí, že je jednoho dne všechny znovu spojí. Je však možné takový slib splnit? 

Anders de la Motte - Jarní oběť

Nový psychothriller z pera Anderse de la Motte, stálice na nebi hvězdných švédských autorů. Valpuržina noc, rok 1986. Magické oslavy nástupu jara v lesích kolem zámku Bokelund v jižním cípu Švédska vydaly svou oběť – šestnáctiletou Elitu Svartovou, zabitou rituálním způsobem. Zbytek dívčiny rodiny zmizel beze stopy. Třiatřicet let poté se do téhož zámku nastěhuje doktorka Thea Lindová. Fascinována dávnou tragédií i místními legendami o divokém lesním muži postupně odhaluje až příliš podobností mezi vlastní bouřlivou minulostí a Elitiným životem. Pravda o její smrti nevyšla nikdy najevo. A jaro 1986 se s jednou mrtvolou nespokojí... 

Harlan Coben - Říkejte mi Win

Bohatou dědičku Patricii Lockwoodovou před lety záhadní únosci drželi na neznámém místě. Podařilo se jí uprchnout, ale věci ukradené její rodině se nikdy nenašly. Až teď se v bytě zavražděného samotáře najdou dva pozoruhodné předměty: Vermeerův obraz a kufr s iniciálami WHL3. Windsor Horne Lockwood III., zvaný Win, neví, jak se tam jeho kufr a rodinný obraz ocitly. Jeho zvědavost ještě vzroste, když se dozví, že muž, který unesl jeho sestřenici, byl zapletený do dávného zločinu. Oba případy jsou záhadou už celá desetiletí, ale Win je oproti FBI ve výhodě: má osobní vztah k případu, je nechutně bohatý a nebojí se vzít spravedlnost do vlastních rukou... 



Všechny knihy jsem si zařadila na svůj "seznam" knih, které bych ráda přečetla. Vzhledem k tomu, jak pomalu v poslední době čtu, si myslím, že se k nim dostanu až příští rok.

18 komentářů:

  1. Nikolko,opět zajímavé tituly.Já jsem po dobu své nemoci musela zalovit ve své knihovně a vrátit se ke knížkám i několikrát přečtených.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vrátit se k oblíbeným knihám je fajn. 🙂
      Hezký den, Jituško.

      Vymazat
  2. Nikolko, moc děkuji za přehlídku přírůstků. Vybrala bych si!
    Měj krásný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo, Helenko. 🙂 Snad se do jedné z nich brzy pustím.
      Hezký den.

      Vymazat
  3. Krásný výběr...já už mám ten seznam nekonečný))))....ale co čas?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky, Evi. 🙂 Teď, když se blíží Vánoce, mám spoustu knih, které bych si chtěla přečíst, ale toho času na čtení koncem roku moc není.
      Hezký den.

      Vymazat
  4. No jo, Nikolko, co naplat, když musíš, tak musíš! :) Moc dobře to znám, i když to nejsou knížky, ale většinou návštěva papírnictví nebo galanterie :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to známe. Ale kolikrát tam člověk přijde a vidí tolik pěkných věci, že? 🙂

      Vymazat
  5. Nikolko, ahoj. Já mám na nočním stolku ještě kupu nepřečtených knih, některé jsou půjčené od kamarádky , něco málo jsem dostala. Ve dne na to nemám čas a večer padám většinou únavou... Ale určitě děkuju za prezentaci ! Pa Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Leni, na mě teď čeká jedna, protože jsem dárkem dostala jinou, kterou jsem hned začala číst. 🙂
      Rádo se stalo. Měj hezký den.

      Vymazat
  6. No vidíš, ani jednu neznám. :-) Ale! Zrovna před pár dny jsem si objednala pár nových knížek :D

    http://www.jancahala.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že další knihy, které doplní naší knihovnu, budou až pod stromečkem. 🙂

      Vymazat
  7. Hezké kousky, ale já bych si tentokrát nevybrala :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Také mám už s knížkami problém s místem, tak se snažím některé vyřadit, občas se něco povedlo i prodat a poslat dál, ale ještě by to chtělo :D. Hezké přírůstky, nic z toho jsem nečetla :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věčný problém knihomolů, že? 🙂 Já mám problém, že se s nimi nedokážu rozloučit. Taky bych na nich nerada vydělávala, takže moje představa by byla, že bych je ráda někomu dala.
      Já jsem taky spokojená a věřím, že se nám budou líbit.

      Vymazat
  9. Moc pěkné kousky, sama bych si asi nevybrala, ale ať se líbí :-)

    Ketrin ~ Vnímej blog

    OdpovědětVymazat

Novinky v naší knihovně - březen

Dnes se s vámi podělím o novinky, které doplnily naší knihovnu v březnu. Mám tu pár knih z Black Friday, který probíhal na Knihy Dobrovský. ...