středa 8. prosince 2021

Iona Greyová - Třpytivá hodina

TŘPYTIVÁ
HODINA


Život Seliny Lennoxové je nekonečný večírek, který má jediný cíl: vyhnout se nudné budoucnosti, kterou jí naplánovali její bohatí rodiče. Jedné noci však vstoupí do jejího života chudý malíř Lawrence Weston a Selina si je jistá, že našla to, co celou dobu hledala – pravou lásku. Když ji však postihne tragédie, musí zvolit mezi tím, co je bezpečné, a tím, co je správné.

Román o vášni, zármutku, ztrátě a tajemstvích od autorky bestselleru Dopisy, které nikdo nečetl



Dnes mám pro vás recenzi na historický román Třpytivá hodina



Českému čtenáři se britská autorka Iona Greyová poprvé přestavila v létě 2017, kdy vyšel skvělý román Dopisy, které nikdo nečetl. Nyní je tu neméně poutavá a krásná Třpytivá hodina.
Devítiletá Alice žije s babičkou ve velkém rodinném sídle, kde vyrůstala její matka Selina. Ta teď doprovází manžela na pracovních cestách a dceři píše dopisy, ve kterých vypráví o životě před tím, než se Alice narodila, jak žila – byla součástí Zlaté mládeže, která znala jen večírky, kde alkohol tekl proudem a skandály, jež zaplňovaly titulky novin. Selinin život se točil jen kolem večírků. Dokud nepotkala muže, do kterého se zamilovala...
Děj čtenáře zavede do dvacátých a třicátých let minulého století. Večírky, bohatá společnost a spousta alkoholu. Autorka skvěle zachytila život bohaté a chudé společnosti. Smetánku vůbec nezajímalo to, jak žiji chudí – šlo to zcela mimo ni. Když se však Selina zamiluje do Lawrence, chudého malíře, vše je jinak. 
Jak už to u knih tohoto žánru bývá, děj se v první polovině nese v poklidném tempu. To však vůbec nevadí, protože autorka píše tak skvěle, že si čtenář doslova užívá atmosféru, jemnou romantiku a sleduje, jak si k sobě hrdinové postupně najdou cestu. Druhá polovina je velmi poutavá a napínavá. Čtenář tuší, jakým směrem se bude Třpytivá hodina ubírat, přesto byl pro mě konec překvapením. 
Třpytivá hodina je dojemný román o lásce, bolesti, ztrátě, tajemstvích, ale také rozdílech ve společnosti, které mnohým lidem ničily život. Autorce se podařilo napsat příběh, na který čtenář určitě jen tak nezapomene. Za mě krásná a velmi poutavá kniha, která si zasluhuje plný počet hvězdiček. 

6 komentářů:

  1. Nikolko, díky za další recenzi. Po knize se podívám, mohla by se líbit mé kamarádce.
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Asi už mě znáš, že tohle není nic pro mě, ale své čtenáře si určitě kniha najde, hlavně, že se ti líbila :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím. 🙂 Ani pro mě, ale existují výjimky. Tahle kniha je jedna z nich.

      Vymazat
  3. Knihu znám, ale nečetla jsem. Zatím po ní sahat nehodlám, mám toho doma hodně :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu. 🙂 I já mám zásobu nepřečtených knih.

      Vymazat

Joanna Quinnová - Velrybí divadlo

Cristabel zvedne klacík. Dobře jí padne do ruky. Spolu s ostatními obyvateli domu je na zahradě a čeká na otce, který se má vrátit i s její ...