úterý 17. srpna 2021

Novinky v mé knihovně - červenec

 Ač v létě většinou nové knihy nenakupuji, ráda bych se s vámi dnes podělila o novinky, které jsem do své knihovny koupila v červenci. 



Jako první je tu thriller Mlha nad Shadow Sands. Jedná se o druhý titul v sérii s Kate Marshallovou. Roberta Bryndzu jsem si oblíbila natolik, že jsem si knížku musela koupit, ač jsem dlouho váhala, protože už opravdu nemám volné místo. 
Další je historický román Třpytivá hodina, který jsem opravdu dlouho chtěla, protože autorčina prvotina – Dopisy, které nikdo nečetl, kterou jsem před časem četla, byla naprosto skvělá! Moc se těším, až si přečtu její další román. 
A nakonec autobiografie frontmana kapely Iron Maiden – Co dělá tenhle knoflík? Kdo mě zná, ví, že mým srdcovým žánrem je rock. Ale nepohrdnu ani metalem, přičemž právě Iron Maiden považuji za jednu z největších heavymetalových legend. Na knížku se moc těším. A očekávám opravdovou zábavu. A kdoví, třeba se dozvím i něco nového. I kdyby ne, jsem ráda, že se tahle kniha dočkala svého vydání i u nás. Jediné, co mě mrzí, že bohužel právě tohle vydání postrádá fotopřílohu. Nevím, proč se v nakladatelství rozhodli pro vydání bez fotografii, ale budiž. Radost z knihy mi to nezkazilo. Ale slušelo by jí to, to zase jo. 



Robert Bryndza - Mlha nad Shadow Sands 

Kate Marshallová a její asistent Tristan Harper vyšetřují další zapeklitý případ. Jak spolu souvisí zmizení mladých lidí a oblast Shadow Sands? A jakou roli hraje hustá anglická mlha? 

Při potápění ve vodní nádrži Shadow Sands objeví Kate Marshallová mrtvé tělo mladíka, který býval vynikajícím plavcem. Přivolaní policisté případ označí za tragickou nehodu, přestože má Kate své pochybnosti. 

Postupně se pochybností a otázek vynořuje víc: Proč si šla oběť zaplavat uprostřed noci? Proč jeho zranění neodpovídají policejnímu scénáři? A proč je mrtvých těl, která se v nádrži našla, víc? Je to jen nešťastná souhra náhod, nebo úkladný vrah zneužívá toho, že na něj nikdo nevidí? 

Kate si je jistá, že okolo rezervoáru Shadow Sands se toho děje víc, než se na první pohled zdá, obzvlášť když v okolí padne hustá mlha. Lidé už roky tiše mizí, a když se ztratí další mladá žena, Kate a její asistent Tristan mají podle indicií jen několik dní na to, aby ji zachránili před stejným osudem.



Iona Greyová - Třpytivá hodina 

Román o vášni, zármutku, ztrátě a tajemstvích. Od autorky bestselleru Dopisy, které nikdo nečetl Život Seliny Lennoxové je nekonečný večírek, který má jediný cíl: vyhnout se nudné budoucnosti, kterou jí naplánovali její bohatí rodiče. Jedné noci však vstoupí do jejího života chudý malíř Lawrence Weston a Selina si je jistá, že našla to, co celou dobu hledala – pravou lásku. Když ji však postihne tragédie, musí zvolit mezi tím, co je bezpečné, a tím, co je správné.



Bruce Dickinson - Co dělá tenhle knoflík? 

Malý Bruce byl do šesti let vychováván prarodiči v anglickém Worksopu, jeho rodiče se totiž vydali na cestu se svou psí show. Po studiu na internátní škole se vydal do Londýna na Queen Mary University a zahájil studium historie. Ne že by chtěl být historikem, ale byla to dobrá záminka, jak se od rodičů dostat a věnovat se muzice. A to se mu podařilo! V knize vypráví o svém angažmá v různých kapelách, předtím než se přidal k Iron Maiden, kteří ho proslavili. 

Iron Maiden vydali šestnáct studiových alb, ve kterých se vystřídali tři zpěváci: Paul Di’Anno, Bruce Dickinson a Blaze Bayley, který Bruce na pár let nahradil. Prodali přes 100 miliónů desek a byli čtyřikrát nominováni na cenu Grammy. Nominaci za píseň El Dorado dokonce proměnili. Procestovali celý svět díky pětadvaceti divokým turné. Začali dokonce pro přesun používat vlastní leteckou linku Ed Force One, která je pojmenovaná po maidenovském maskotovi Eddiemu, hubeném kostlivci, který Maideny doprovází už od začátku. 

Ale nejen to! V knize se totiž dozvíte nejen o jeho hudební kariéře a výhodách a úskalích života heavymetalové hvězdy, ale také o tom, jak se učil létat a získal pilotní licenci, o jeho vztahu k šermu a o boji s rakovinou. Bruce je zábavný vypravěč, který nešetří vtipnými historkami ze života! 




Všechny knihy jsem zařadila do seznamu čtení na letošní rok. Nevím však, kdy se k ním dostanu, protože léto nepřeje pravidelnému psaní u počítače, a tak veškeré knihy, které čtu, píšu až za nějaký čas. Budu moc ráda, když se se mnou v komentářích podělíte o své dojmy, pokud jste četli některou z knih. Nebo vás nějaká zaujala? 

24 komentářů:

  1. Nepoznám žiadnu zo spomínaných, ale určite ma zaujala tá druhá 🧖🏻‍♀️

    Blog de la Licorne
    Youtube 💐

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se těším, až si knížku přečtu.
      Děkuji za návštěvu a přeji hezký večer. 🙂

      Vymazat
  2. Roberta Bryndzu čtu ráda, takže se po tomto titulu poptám v knihovně a po Třpytivé hodině se poptám též.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, Bryndza je fajn. Na Třpytivou hodinu jsem velmi zvědavá.
      Děkuji za návštěvu. Přeji vám hezký večer. 🙂

      Vymazat
  3. Hani, já bych si přečetla Co dělá tenhle knoflík ? Já v létě moc nečtu, nemám na to čas. Mám na starost dvě zahrady a nebo se někde toulàm... Hezký zbytek léta přeje Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Leni, já jsem na knihu moc zvědavá a těším se. V létě si čtení beru na zahradu a čtu, když to jde. Naopak přes podzim a zimu, se snažím číst víc. I tobě hezký zbytek léta. 🙂

      Vymazat
  4. Určitě doporučím synovi ten životopis. I ostatní knihy vypadá skvěle.
    Nikolko, přeji ti hodně času na jejich přečtení!
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, že to bude skvělá kniha. České vydání by tak mělo jen jedinou vadu - chybí mu fotografie. A ostatní? Těším se na ně, ale nejvice na tu první a poslední. 🙂
      Na podzim ho bude dost.
      Přeji hezký den. 🙂

      Vymazat
  5. Z uvedených knih znám pouze první dvě, ale asi bych si přečetla pouze Třpytivou hodinu. Přiznám se, že tato kniha mě zaujala popisem i obálkou.

    Ketrin ~ Vnímej blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, Třpytivá hodina zní zajímavě, vypadá krásně a naživo je ještě hezčí. 🙂

      Vymazat
  6. Ani jednu z těchto knih neznám a ani jsem o nich neslyšela... je až k nevíře, kolik knih existuje...to je super! Pro vášnivé čtenáře tu furt něco je :)

    Simix z blogu http://novinky-simic.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravda, ke čtení se vždycky něco najde. Ale je toho tolik, že to všechno nejde stihnout. 🙂
      Dekuji za návštěvu, hezký den. 🙂

      Vymazat
  7. Po knížkách Roberta Bryndzy jsem minule koukala v knihovně, příště si třeba nějakou půjčím, teď mám ale doma hrozně moc knížek a nestíhám :D Iron Maiden občak poslouchám, mají některé písničky opravdu hodně dobré :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, že by se ti líbil. Jeho knížky se dobře čtou a s každou další je lepší. 🙂 Mám toho teď taky hodně, co chci stihnout, ale doufám, že se k těmto třem dostanu brzy.
      To mají. A nejen písničky, ale i celá alba. Začátkem září vyjde další, na které jsem velmi zvědavá. 🙂

      Vymazat
  8. Tyjo, ani jednu knihu neznám.. :) A musím říct, že já když knihy kupuji, tak jedině nové. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky, ale je tolik knih, a tak se některé dostanou do mé knihovny později. 🙂
      Hezký den, Míšo.

      Vymazat
  9. Nikol, děkuji za tipy na zajímavé čtení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo, Marti. 🙂
      Přeji vám hezký den.

      Vymazat
  10. Bryndzu jsem už četla a líbí se mi moc. Tak díky za tipy, po novinkách se poptám, láká mě Třpytivá hodina. Měj se fajn 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těší mě, že vás Bryndza také zaujal. Já se těším na každou jeho knihu. Třpytivá hodina z loňského roku mě láká a těším se na její čtení.
      Hezký den. 🙂

      Vymazat
  11. Ze zmíněných neznám ani jednu, tak se těším, co na ně řekneš :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem sama zvědavá, ale věřím, že se mi budou líbit. 🙂
      Hezký den.

      Vymazat
  12. Bryndza je super :-) ale více se mi líbila jeho první detektivní série s Erikou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem zatím velmi spokojená i s druhou sérií. 🙂

      Vymazat

Joanna Quinnová - Velrybí divadlo

Cristabel zvedne klacík. Dobře jí padne do ruky. Spolu s ostatními obyvateli domu je na zahradě a čeká na otce, který se má vrátit i s její ...