pátek 9. července 2021

W. Bruce Cameron - Psí domov

Román pro všechny psy
a jejich kočičí kamarády



PSÍ PŘÁTELSTVÍ A LÁSKA JSOU VĚČNÉ


Lucas Ray byl doslova šokován, když z opuštěné budovy vyběhlo štěně a skočilo mu do náruče. A i když Lucas ví, že domů si štěně z mnoha důvodů vzít nesmí... udělá to. Protože Bella je nádherná a upřímná. Snaží se Bellu skrývat, ovšem tento úkol se ukáže nad jeho síly. A tak musí Bellu, která patří k v Denveru zakázaným pitbulům, dát pryč. Alespoň dočasně, než vymyslí, co dál. Ovšem Bella odmítá čekat. Hnaná svou láskou a věrností se vydává na nebezpečnou cestu přes stovky kilometrů, coloradskou divočinou až tam, kde cítí svůj domov...
Psí domov je srdceryvný příběh pro všechny milovníky psů a zvláště pak pro ty, kteří si zamilovali autorovy předchozí knihy – Psí poslání a Psí cestu! A pozor, přijdou i kočky!



Dnes mám pro vás recenzi na román Psí domov.



Českému čtenáři se americký spisovatel W. Bruce Cameron poprvé představil v létě roku 2013, kdy vyšla jeho prvotina Psí poslání. Kniha si svým námětem a zpracováním, získala srdce čtenářů po celém světě. Dočkala se také pokračování s názvem Psí cesta, které bylo neméně poutavé a dojemné. Nyní je tu třetí pokračování – Psí domov. Kniha na své přečtení čekala další dobu, jsem proto ráda, že se o ni s vámi můžu podělit. 
Čtyřiadvacetiletý student medicíny Lucas Ray, který miluje zvířata se stará o opuštěné kočky, přebývající v bytových jednotkách, které chátrají nedaleko místa, kde bydlí. Jednoho dne mezi kočkami najde malé, osamělé štěně. Rozhodne se, že se o něj postará, přestože ví, že si jej z mnoha důvodů vzít domů nesmí.  Z malého štěněte, které dostane jméno Bella, vyroste krásná fenka. Bella se stává nejen členkou rodiny, ale především nepostradatelnou pro Lucasovu matku, která dlouhodobě trpí neurotickými, i psychickými problémy.  Avšak za čas se musí Bella se svou lidskou rodinou z vážných důvodů rozloučit...
Bella se s tím odmítá smířit. Když přeskočí plot, netuší, že má před sebou dva roky putování zimou, létem, období, kdy ji trápí hlad, kdy bude nucena překonat lidské nástrahy. Poháněná láskou ke své rodině, vydává se na dlouhou a nebezpečnou cestu Coloradem až tam, kde cítí svůj domov.  
Psí domov je stejně jako Psí poslání a Psí cesta srdceryvný příběh oddanosti našich čtyřnohých nejvěrnějších přátel, který se ani tentokrát neobejde bez slz či smíchu. Autor do děje zasadil nejen tématiku oddaných a milujících psů, ale také lidské zlomyslnosti a lékařské využití zvířat. 
Kniha je plná emocí. Čtenář sleduje příběh očima naší psí hrdinky, která se vydává vstříc dobrodružství a všem nástrahám, aby mohla být se svým milovaným Lucasem. Příběh je poutavý, psaný způsobem, že jej neodložíte, dokud nedočtete poslední stránku. 
Zatímco v předchozích knihách se vystřídalo hned několik psích hrdinů, s různým posláním, vypravěčkou Psího domova je pouze Bella. Knize to však nijak neškodí na kráse. 
Psí domov je krásná, místy dojemná kniha, která jistě potěší nejen milovníky pejsků, ale také ty, kteří si při čtení chtějí odpočinout. Za mě příjemné čtení, které si zaslouží plný počet hvězdiček. 



W. Bruce Cameron je autorem několika úspěšných románů a stejně jako malý Ethan z Psího poslání, i on dostal prvního psa, když mu bylo osm... A i on měl pocit, že se k němu jeho přítel nakonec vrátil! 

6 komentářů:

  1. Psí domov jsem četla, předtím jsem viděla filmové zpracování. Oboje se mi líbilo moc, na konci jsem brečela jako želva :) Jsem ráda, že se ti knížka také líbila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Film jsem neviděla. Akorát Psi poslání, ale tahle knížka se mi četla hezky. 🙂

      Vymazat
  2. Nikolko, tuším, že bych se při čtení něco nabrečela - já, milovnice psů...
    Moc děkuji za recenzi a přeji příjemné letní dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To asi ano, ale taky by sis užila spoustu vtipných momentů. 🙂
      Rádo se stalo, hezké léto i tobě.

      Vymazat
  3. Nikolko, zdravím. O knížce jsem slyšela, ale nečetla. Určitě krásná knížka, díky za připomínku. Chci jít do kina na film F.A.Brabce Gump - pes, který naučil lidi žít, podle knižní předlohy Filipa Rožánka. Jsem na ten příběh viděný psíma očima moc zvědavá. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím, Leni. Ano, je to pěkná knížka.
      Gumpa jsem nečetla, ale film bude určitě moc pěkný. 🙂

      Vymazat

Brzy na knižních pultech

Máme tady květen a spolu s ním tipy na čtení. Pojďme se podívat, co vychází. Začnu českou současnou literaturou - Svátek hada . Thriller Všu...