čtvrtek 6. května 2021

Teresa Driscollová - Chladná jako led

BUDU TVÁ PŘÍTELKYNĚ...
DOKUD SE MĚ NEZAČNEŠ BÁT



"Ale proč do Devonu, Aveline? 
Proč ho proboha odváží do Devonu?"

Položí tu otázku ve ztemnělé místnosti se zataženými závěsy
ještě jednou, ale to už je Aveline pryč.
Má hlad a je vyprahlá žízní.
Emma sedí mlčky vedle postele, 
přišel hrozný poslední den...
Proč odvážíš Thea do Devonu? Kde je Aveline? 
Emma ale neodpoví. Ve tváři má ten prázdný vzdálený výraz, 
kterého se Claire tak obává, v ruce drží velký těžký polštář,
zvedne se a kráčí k posteli...



Myslela si, že jí muže věřit...

Míle od domova a syna Bena jede Sophie ve vlaku a zaskočí ji děsivý telefonát. Její syn skončil po tragické nehodě v nemocnici. Sophie byla přesvědčená, že své nové přítelkyni Emmě může věřit. Byla si jistá, že jejího chlapce ochrání, a to navzdory všem vesnickým klepům. Nemůže se ale zbavit pocitu, že udělala strašnou chybu a uvrhla svou rodinu do nebezpečí. Protože jak dobře vlastně Emmu zná? Měla by jí opravdu tak bezmezně důvěřovat? Čas běží. Bezmocná a stále hodiny od domova zjišťuje pravdu. Její život už nikdy nebude jako dřív...



Dnes mám pro vás recenzi na thriller Chladná jako led.



Teresa Driscollová je britská spisovatelka, která většinu svého života pracovala jako novinářka. Poprvé jsem se s její tvorbou setkala loni na podzim, kdy jsem četla thriller Mám nad tebou moc, který vyšel v létě 2019. Pokud jste četli mou recenzi, nejspíš si pamatujete, že jsem z knihy nebyla moc nadšená... Jaká tedy je Chladná jako led
Sophie jede vlakem za svým synem, který měl nehodu a leží v nemocnici. Ve stejné nemocnici je také její kamarádka Emma se svým synem Theem.  Sophie musí chlapce identifikovat - kdo je čí syn? Jak vážné to je? A co se vlastně stalo? Bezmocná Sophie je však daleko, a tak má spoustu času přemýšlet... 
Ve vlaku cestuje také Sophiin manžel Mark. Přestěhovali se společně z Londýna na venkov, ačkoli oba měli rozjetou slibnou kariéru. Narození jejich syna však všechno změnilo, a tak Mark denně dojíždí do práce a Sophie si pomalu zvyká na zcela jiný život na vesnici. 
Emma, která se rovněž přistěhovala, má také, ač mladšího syna Thea. Není žádným překvapením, když se obě ženy a jejich děti spřátelí.
Překvapivé a znepokojivé je Emmino zvláštní chování, kterého si někteří začínají všímat. Ne tak Sophie, kterou nepřesvědčí ani souvislosti s brutální vraždou, ke které dojde u sousedů. Bezmezně Emmě důvěřuje, přesto, že ji manžel odrazuje a někteří obyvatelé vesnice, si s ní nerozumí. Jaká je pravda? A co je vlastně Emma zač? 
Musím Chladné jako let připsat k dobru, že si čtenář není až do samého konce ničím jistý. Krátké kapitoly, ve kterých se střídá pohled předtím a teď, jsou také výhodou. Knížka se díky tomu velmi rychle čte. Co jsem však stejně jako v první autorčině knize postrádala, je více napětí. Celý příběh se nesl v poklidném tempu, autorka někdy trochu chaoticky odběhla od kapitoly ke kapitole... Konec byl i tentokrát na mě moc rychlý.  
Musím pochválit také námět knihy, který mě tentokrát zaujal mnohem víc. Ovšem to zpracování... To bylo bohužel stejné. Kdyby měl příběh svižnější tempo, pak by byla kniha perfektní. Takto jsem si s posledními stránkami před epilogem sice užila trošku napětí, ale bylo to rychlé. Epilog, který byl překvapivá třešnička, to však vylepšil. 
Ač jsem tedy i tentokrát mírně zklamaná, příběh se mi líbil víc, něco tomu však chybělo. Za mě tedy tři hvězdičky. 



Teresa Driscollová působila více než pětadvacet let jako novinářka a patnáct let jako moderátorka zpráv na BBC. Při práci slýchala příběhy, které dál domýšlela. S lítostí sledovala reakce, které jednotlivé případy vyvolávaly, a neuniklo jí, jaký dopad mají na rodiny, přátelé obětí i na svědky. A právě těmto reakcím se hlouběji věnuje v temněji laděných románech. Teresa žije s manželem a dvěma syny v Devonu. Píše knihy pro ženy i thrillery. Její romány vyšly zatím v šesti jazycích. 

10 komentářů:

  1. Nikolko, moc děkuji za další báječně zpracovanou recenzi.
    Přiznám se, že mě příběh docela zaujal.
    Hezké květnové dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, bylo to rozhodně lepší než první kniha. Jen by to mohlo být napínavější.
      I vám hezké květnové dny. 🙂

      Vymazat
  2. Děkuji za skvělou recenzi! Navnadila si mě!
    Nikolko, měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo, Helenko. Snad se ti bude kniha líbit, pokud si ji někdy taky přečteš.
      I tobě hezký den. 🙂

      Vymazat
  3. Tohle by mohl být dobrý námět pro film!

    OdpovědětVymazat
  4. To vypadá na pěkné čtení. Někdy si myslíme, že můžeme někomu věřit a dokonce mu svěřit své děti, ale bohužel se krutě zklameme. Vypadá to na opravdu zajímavý thriller!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Knížka se četla dobře, ale něco jí chybělo.

      Vymazat
    2. Tak ten pocit toho chybějícího "něčeho" moc dobře znám :)

      Vymazat
    3. Občas se to stává. 🙂 Ale v tomhle případě už podruhé. Na podzim vychází další autorčina kniha, která mě podle anotace docela láká, ale nevím, jestli se mi chce číst další klidnější thriller.

      Vymazat

Brzy na knižních pultech

Máme tady duben a spolu s ním spoustu nových knih. Pojďme se podívat, co vychází. Jako první je tu thriller Druhá smrt . Detektivky Jedovat...