středa 24. února 2021

Novinky v mé knihovně - únor

První katalog Knižního klubu byl velmi úrodný - po dlouhé době. Využila jsem toho, proto bych se s vámi dnes ráda podělila ještě o dvě knížky a resty, které jsem měla v plánu koupit dlouho, ovšem (jak jinak) rozhoupala jsem se k tomu doslova na poslední chvíli. 
Musím pochválit rychlé doručení - ve čtvrtek jsem objednávku poslala, v pondělí byla doma, takže mi to moje: "Mami, neměla jsem si toho objednávat tolik. Stačily by dvě," dlouho nevydrželo, neboť jak řekla mamka: "Nikol, ty víš, že my netroškaříme." 
Mám pro vás tentokrát samou romantiku, což překvapilo i mě samotnou, ale ono se to tak nějak sešlo.



Jako první je tu novinka Jojo Moyesové - Jako hvězdy v temné noci. Momentálně trávím dny s předchozí autorčinou knížkou, a to s titulem Schovej mě v dešti, což je vůbec první román, který kdy napsala - je to znát. Bohužel. Ale zatím to jde. Na novinku se však těším, protože vím, že od dob Než jsem tě poznala, se autorka výrazně zlepšila. 
Jako další je tu třetí kniha ze série Porodní bába od řeky Hope - Porodní bábou navždy. Teprve až na základě anotace, jsem si uvědomila, že jsem Porodní bábu od řeky Hope už četla. Chybí mi přečíst druhý díl, proto si pro tento blog přečtu celou sérii od začátku.
A nakonec je tu rest - série Modrá volavka. Pamatujete si ještě na recenzi knihy Návrat na vinici z mého původního blogu? Tato kniha, kterou jsem zprvu brala jen jako oddechovku, se nakonec ukázala jako příjemná, milá a vtipná - místy tak, až jsem se smála nahlas. Hlavní hrdiny si nešlo neoblíbit. A ta romantika? Tak akorát. Nic přehnaného, takže za mě dobré. Těším se na pokračování, které bude následovat Dokonalou partií, pokračovat bude Šancí na štěstí a končit Ve tvých snech



Jojo Moyesová - Jako hvězdy v temné noci

Alice Wrightová doufala, že sňatkem s pohledným Američanem Bennettem Van Clevem unikne sešněrovanému životu v Anglii. Jenže ani její manželství, ani život v zapadlém koutě Kentucky se nevyvíjí tak, jak si představovala. Nadšeně tedy uvítá možnost zapojit se jako dobrovolnice do projektu takzvané Koňské knihovny, který má za úkol šířit literaturu a vzdělanost v odlehlých oblastech Appalačských hor. Alici, Margery a tři další odvážné ženy čeká cestování na koních nebezpečnou divokou krajinou, boj s předsudky místních lidí vůči ženám, přistěhovalcům i lidem jiné barvy pleti, ale také nádherné ženské přátelství, soudržnost i láska. Jojo Moyesová ve svém nejnovějším románu tentokrát přináší výpravné historické drama z dob americké hospodářské krize, vycházející ze skutečných událostí. 


Patricia Harmanová - Porodní bábou navždy

Volné pokračování úspěšné série sleduje osudy porodní báby Patience Hesterové, která spolu se svou rodinou a přáteli čelí těžkostem během druhé světové války. Ještě ani nepominul dopad velké hospodářské krize a nový problém je na obzoru. Evropa je ve válce a je jen otázkou času, než se do konfliktu vloží i Spojené státy. Zatímco někteří se směle vrhají do boje, Daniel Hester mezi ně nepatří. Manžel Patience je sice vlastenec, ale během první světové války viděl příliš mnoho krveprolití a přísahal, že už nikdy nepozvedne zbraň. Svým postojem uvrhne sebe i svou rodinu v nemilost. Patience musí podporovat svou rodinu a více než kdy jindy musí v této bouřlivé době udržovat svoji praxi, spoléhat se na štědré přátele a odvážné sousedy, ale také na svou vlastní nezkrotnou sílu. 


Kristan Higginsová - Dokonalá partie 

Honor Hollandová dostala od své celoživotní lásky kopačky. A jen o tři týdny později se její milovaný zasnoubí s její nejlepší kamarádkou. Honor se sice snaží dělat, jako by se jí to nedotklo, ale na maloměstě se stejně nic neutají. Z náhlého popudu (a také trochu z pomsty) navrhne šarmantnímu Britovi Tomu Barlowovi dočasné manželství z rozumu. Je to ale opravdu tak dobrý nápad? Začíná pro ni hektické období – snoubenec, kterého vlastně nezná, hádka s bývalou kamarádkou, náročná práce v rodinném vinařství. Naštěstí aspoň předstíraná láska funguje tak dobře, že by snad mohla být i pravá…


Kristan Higginsová  - Šance na štěstí

Colleen O'Rourkeová je romantička tělem a duší – ovšem jen když se nejedná o ni. S radostí dělá dohazovačku přátelům a pracuje jako barmanka, což jí přináší celou plejádu skvělých příležitostí, jak utěšit zlomená srdce a občas trochu napomoct náhodě správným směrem. Před deseti lety jí Lucas Campbell zlomil srdce a ona by velmi nerada, kdyby se něco takového ještě opakovalo. Ne že by si někdo vůbec troufl prolomit její obrannou zeď… Ale teď je kvůli rodinným záležitostem Lucas zpátky ve městě a zdá se, že i on má s Colleen nevyřízené účty. 


Kristan Higginsová - Ve tvých snech 

Emmaline Nealová nutně potřebuje rande. Stačí jedno rande – aby zvládla svatbu exsnoubence a nezbláznila se. Ovšem v Manningsportu není moc velký výběr. Co byste také čekali při populaci 715 obyvatel. Vlastně tu je jedna možnost: místní hrdina a lamač ženských srdcí Jack Holland. Ovšem měl by Jack zájem o ženu, jako je Emmaline? Když ale svatební přípravy naberou nečekaný obrat, uvědomí si Emmaline, že to byl bláznivý nápad. Jack je příliš hezký, příliš populární… Proč tedy ale jen s ní mluví o svých nejhlubších pocitech? Proč jenom jí se svěřuje? Pokud chce Emmaline získat svého muže snů, musí v něj začít věřit.

10 komentářů:

  1. Nikolko, opět děkuji za recenze nových knih. 👍👍

    Já se těšila, že v pondělí se otevřou nejen knihkupectví, ale i další obchody. Když už bylo jasné, že tomu tak nebude, zkusila jsem si vybrat knihy on-line. Ovšem nastal problém, dvě z nich nebyly skladem, čekalo se na dotisk. Nicméně mi velice příjemná paní poradila, obrátit se přímo na prodejnu, kde bych si objednané knihy stejně vyzvedávala. Tam měli vše! Během půl hodiny mi telefonovali, že je moje objednávka připraveny k vyzvednutí. 😊
    Zdraví též knihomola🍀

    OdpovědětVymazat
  2. Není zač, Alenko. 🙂
    Taky mě to mrzí, ale vzhledem k tomu, jak se situace zhoršuje, se to dalo čekat. Já jsem taky chtěla jednu knihu, kterou neměli skladem. Nakonec jsem se rozhodla, že počkám a objednám jindy. Pokud to ale není na dlouho, mám zkušenost, že mi poslali knihu dodatečně. 🙂
    Zdravím a přeji hezký den.

    OdpovědětVymazat
  3. Jejda, tady by se dala romantika krájet! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Na Jojo Moyes se chystám. Ještě jsem od ní nic nečetla, tak to chci napravit :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud jsi ještě nic nečetla, zkus třeba právě Schovejte mě v dešti. Myslím, že kdyby tahle kniha vyšla jako první, brala bych ji jinak. Takhle, v porovnání s ostatními, musím říct, že je slabší. Za přečtení ale stojí. 🙂

      Vymazat
  5. Pěkné nové kousky :) Zrovna jsem dočetla Jkao hvězdy v temné noci :) Bylo to hezké čtení, ale něco tomu chybělo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad to nebude tak zlé, protože přesně tohle je asi největší problém u Schovej mě v dešti - něco tomu chybí. 🙂

      Vymazat
  6. Zrovna čtu Porodní bábu od řeky Hope. Píšu si.

    OdpovědětVymazat

Joanna Quinnová - Velrybí divadlo

Cristabel zvedne klacík. Dobře jí padne do ruky. Spolu s ostatními obyvateli domu je na zahradě a čeká na otce, který se má vrátit i s její ...