pondělí 25. ledna 2021

Novinky v naší knihovně - leden

Mám tu první knižní novinky v novém roce.



Jako první populárně naučná kniha Historie světa. Musím se přiznat, že jakmile jsem viděla tuto krásku v předprodeji, věděla jsem, že ji prostě musíme mít. Myslím, že kdyby nebylo covidu, byla by už pod stromečkem. Domů mi přišel opravdový skvost  - je vážně moc krásná.  Dále rovněž naučná kniha - Mysl je mocný lékař. Tyhle knihy jsou pro sestru. 
Jelikož měla moje maminka narozeniny, dostala od nás krom dárku, po kterém dlouho toužila, také knihy - detektivku Rozbité panenky, což je již čtvrtá kniha série  DC Charlotte Staffordová. Četl někdo z vás některou z knih v sérii? Já to měla v plánu loni, ale bohužel na ně nedošlo. Pevně věřím, že letos stihnu alespoň první dvě. Často slýchám, že je to podobné sérii Případy Kim Stoneové Angely Marsonsové. Uvidíme. Dále společenský román Utajená dcera. Také po této knížce jsem již pokukovala. Myslím, že to bude velmi silný příběh. Od autorky mamča má taky knihy Když jsem tě ztratila a Matčino vyznání. Obě jsem četla, a tak vám je můžu vřele doporučit. 
A nakonec jsem doplnila také svou knihovnu, a to o společenský román Psí slib a detektivku Mrtvé vzpomínky - již desátý případ série Případy Kim Stoneové. Už se moc těším, až se s Argouškem začtu do Psího slibu. A jsem přesvědčená, že Marsonsová pro mě má další napínavá čtení. Těším se na červen, kdy vyjde další její kniha. 



Jeremy Black - Historie světa 

Po celé věky projevovali lidé neobyčejnou schopnost přizpůsobit se prostředí, v němž žili. Zakládáním rozsáhlých měst, budováním velkolepých civilizací a rozvojem nových způsobů komunikace jsme dokázali dosáhnout pozoruhodných úspěchů. Naproti tomu války, útlak a chudoba odhalily zase temnější stránky lidské povahy. Profesor Jeremy Black nás v této knize vezme na vzrušující výpravu minulostí člověka od pravěku až po moderní dobu a křížem krážem procestuje celou planetu. Nenechá přitom kámen na kameni a rozehraje fascinující příběh o tom, jak jsme se stali tím, kým jsme dnes.



Lissa Rankinová - Mysl je mocný lékař 

Vyrůstali jsme ve víře, že když onemocníme, je to způsobeno geneticky. Nebo za tím vězí příslovečná smůla – a klíče k optimálnímu zdraví drží v rukou jen a pouze lékaři. Doktorka Lissa Rankinová tomu léta věřila taky. Pak začala sama trpět zdravotními neduhy a snažila se vyléčit pomocí západní medicíny. 

Kupodivu zjistila, že jí v ordinacích nejen nepomohli, ale naopak všechno ještě zhoršili. Rozhodla se vzít věci do svých rukou. Až se dočtete na konec knihy, budete už mít připravenou vlastní diagnózu i s předpisy a vytvořený jasný akční plán, podle kterého si vybudujete zdravé tělo, jež bude schopné konat zázraky. 

Lékařská komunita už více než padesát let přináší stále nové a nové důkazy o tom, že se naše tělo umí uzdravit samo.



Sarah Flint - Rozbité panenky 

Dítě leží opuštěné mezi odpadky. Jeho maličký obličej bílý jako alabastr, tělo ztuhlé jako miniaturní panenka. Mladá prostitutka leží zbitá, její tělo jako figurína na zmrzlém betonu, všude kolem krev. Její život vyprchává. Jak se detektiv Charlie Staffordová a její šéf Hunter snaží identifikovat oběť násilníka, jejich vyšetřování je přivádí do drogových doupat v Lambethu plných poškozených lidí, jejich životy poznamenané tragédiemi a násilím jsou většinou nenapravitelně zlomené. Jak další životy visí na vlásku, musí Charlie posílit postavení slabých, aby mohli vystoupit proti těm, kteří se jim snaží ublížit. Ale může být rozbitá panenka někdy opravdu uzdravena, nebo budou rány minulosti utvářet události budoucnosti?



Kelly Rimmerová - Utajená dcera 

„Adoptovali jsme tě.“ Tahle krátká věta obrátila Sabině život naruby. Najednou se svět rozdělil na Před a Po. Sabině je právě 37 let a je těhotná. Zdá se jí nepochopitelné, jak by nějaká matka mohla dát své dítě k adopci. A proč jí o tom rodiče již dávno neřekli? Rozhodne se, že musí za každou cenu najít ženu, která jí dala pryč. To, co zjistí, nakonec nezmění jen Sabinu, ale především dvě ženy, které ji po celá ta léta hluboce milovaly.



W. Bruce Cameron - Psí slib 

Všichni psi jednou přijdou do nebe. Nejinak je tomu i s Baileym, který se zde po několika prožitých životech plných dobrodružství setkává s milovaným páníčkem Ethanem. Jsou spolu šťastní, jenže na zemi žije smutný chlapec upoutaný na invalidní vozík a pomoct mu může jedině moudrý pes se starou duší. A to je další poslání pro našeho Baileyho, které je o to složitější, že si po návratu na svět nepamatuje nic z předchozích zkušeností a zapomene i na Ethana. Život asistenčního psa není právě lehký a Bailey musí vynaložit veškerý um a porozumění, aby svému novému pánovi pomohl nejen fyzicky, ale aby ho podpořil především duševně. Úkolu se však zhostí co nejlépe a se ctí. Pomáhá a vrací do životů zkroušených lidí radost, lásku a naději. A Ethan? Ten na něj přece čeká…



Angela Marsonsová - Mrtvé vzpomínky 

Zničila jim život. Teď se oni chystají zničit ten její... Smrt mladého narkomana v bytě na sídlišti na první pohled vypadá jako nešťastná náhoda, ale detektiv inspektorce Kim Stoneové do nejmenších podrobností připomene hrůznou událost z jejího dětství. Ačkoli si to zprvu nechce připustit, z dalšího nálezu mrtvol je jasné, že tentokrát Kim čelí vyšinutému vrahovi, který zná její traumata z minulosti a snaží se ji ranit tím nejhorším možným způsobem. A zdá se, že poslední na seznamu jeho obětí má být sama Kim.  




Věřím, že se během roku všechny knihy dočkají svého přečtení. 

12 komentářů:

  1. Určitě se v knihovně poohlédnu po Psím slibu :) Zrovna se chystám psát recenzi na film Psí domov, knížky o psech mám moc ráda. Díky za nové tipy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem ještě pokračování Psího poslání neviděla, ani Psí domov, ale určitě to napravím a těším se na tvou recenzi. 🙂
      Není zač, hezký zbytek dne.

      Vymazat
  2. Nikolko, opět prima výběr. Plánuji si koupit Historii světa, nabízí jí Knižní klub, jehož členkou jsem už od roku 1992. Samozřejmě se těším na další Marsonsovou, kterou si rozhodně nenechám ujít.
    Rozbité panenky jsem dostala pod stromeček a kniha mě natolik zaujala, že jsem se po jejím přečtení poohlédla po dalších. Stáhla jsem si od Sarah Flint její první dvě knížky Maminčin mazánek a Sběratel trofejí. Už dočítám tu druhou.
    Přeji hezké dny s knihou. 💓👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle všechno je z Knižního klubu, kde jsem také členem - přesněji mamka, protože já v té době ještě nebyla plnoletá. Věřím, že vám knihy udělají taky radost. 🙂
      Mamča má všechny knížky a moc se jí líbí - zrovna dneska dočetla třetí z nich. No, budu muset taky začít.
      Děkuji, přeji hezký zbytek dne. 🙂

      Vymazat
  3. Historie světa se mi moc líbí, ale asi se poohlédnu po knížce druhé - Mysl je mocný lékař, díky za tip! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Historie světa je opravdu krásná. Mysl je mocný lékař je prý dobrá, říká sestra. 🙂 Není zač a hezký zbytek dne.

      Vymazat
  4. Láká mě ta Utajená dcera, ale nechci si jitřit staré rány....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I mě kniha zaujala - očekávám silný, dojemný příběh. Je to dobrá autorka, můžete zkusit třeba Když jsem tě ztratila - to je takové romantické. Nebo třeba Matčino vyznání - to už je řekla bych trochu něco jiného, ale silný příběh, citlivě napsaný.
      Hezký den. 🙂

      Vymazat
  5. Zajímavý výběr.. já bych z něj nejraději sáhla po Rozbitých panenkách. Nejak mám poslední dobou náladu na temné detektivky a thrillery :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky bych se letos ráda začetla do první knihy.
      Děkuji za návštěvu a přeji pěkný víkend. 🙂

      Vymazat
  6. Historie světa a Utajená dcera bych brala hned :-)

    OdpovědětVymazat

Brzy na knižních pultech

Máme tady květen a spolu s ním tipy na čtení. Pojďme se podívat, co vychází. Začnu českou současnou literaturou - Svátek hada . Thriller Všu...