neděle 4. října 2020

Rachael Anderson - Volba lady Harriett

V třetí části série Tanglewood Volba lady Harriett 
zůstává Harriett Cavendishová po svatbě Cory a Jonathana
sama na Tanglewoodu, protože tam chce vyčkat na zahájení 
společenské sezóny v Londýně. Z nudy ji vytrhne námořní 
kapitán Christopher Jamison, který přijel po návratu z války 
navštívit starého přítele Jonathana a netuší, že ten zatím 
odjel na svatební cestu. 
Harriett má za úkol Christophera přijmout a vysvětlit mu, 
jak se věci mají. Jelikož ji Jonathan předem upozornil, 
že Christopher si moc neláme hlavu s gentlemanským 
chováním, je proti němu už předem předpojatá a marně 
se snaží, aby se obratem vrátil zase do Londýna... 



Dnes tady pro vás mám recenzi na román Volba lady Harriett - poslední knihu série Tanglewood. 



Lady Harriett přijíždí na panství Tanglewood, aby se jako host zúčastnila svatby své nejlepší přítelkyně Cory. Když poté novomanželé odjíždějí na svatební cestu, zůstává Harriett na panství sama. 
V téže chvíli by rád jistý kapitán Jamison navštívil po návratu z války přítele Jonathana - Cořina manžela. Harriett má za úkol Christophera přijmout a vysvětlit mu, jak se věci mají. Avšak jejich první setkání dopadá příšerně. Lady Harriett má jasno - tenhle chlap, nemá na Tanglewoodu co dělat. Harriett je totiž dáma s velkým D, takže nehodlá kapitánu Jamisonovi dělat společnost ani minutu. Podaří se jí nakonec strpět Christopherovu přítomnost aspoň na pár dní? 
Přiznávám, že ačkoli jsem byla i tentokrát spokojená, přesto mě Volba lady Harriett malinko zklamala. Autorka nasadila v prvním díle - Pád lorda Draysona - vysokou laťku. Byla to čtivá, milá a vtipná kniha. Naopak Vzestup slečny Notleyové, působil naivně, ale přesto čtivě, ač už nabyl tak vtipný. Volbě lady Harriett sice vtip nechybí, ale hlavní hrdinka mi během čtení pila krev. V druhém díle, kde má čtenář možnost Harriett poznat více, ji autorka vykresluje jako moudrou mladou dámu, tady však působí jako ufňukané malé dítě. Je naivní a také urážlivá. 
Když se s tímto faktem smíříte, myslím, že si dokážete čtení nakonec užít. Stejně jako já, přestože jsem tomu na začátku jen těžko věřila. 
Hlavní hrdina kapitán Jamison mě naopak bavil. Díky němu, se pro mě kniha stala vtipnou a někdy jsem se dokonce smála nahlas. 
Volba lady Harriett je stejně jako předchozí knihy, skvělým milým, vtipným a romantickým příběhem. U čtení si krásně odpočinete a nebudete myslet na nic jiného, než na to, jak se oba hlavní hrdinové perou se svým osudem a jak si k sobě nacházejí cestu. 
Čas strávený s těmito knihami jsem si užila. Proto, pokud jste je ještě nečetly a máte podobné knihy rády, pak vřele doporučuji. Věřím, že budete stejně jako já okouzlené atmosférou a také prostředím Tanglewoodu. Co se Volby lady Harriett týče, za mě je to příjemné čtení, které si zaslouží čtyři hvězdičky.

6 komentářů:

  1. Nikolko, nečetla jsem asi jednu z knih této série, ale moc děkuji za skvělý tip na odpočinkovou četbu. 💕👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, jako odpočinkovou, nenáročnou četbu na pár hodin nebo dní, vám všechny tři doporučuji. ☺

      Vymazat
  2. Jestli mě něco dokáže spolehlivě donutit odložit knížku, tak jsou to fňukny, naivní a urážlivé k tomu jako bonus :D.

    OdpovědětVymazat
  3. Odpovědi
    1. Já měla dlouho problém s hlavní hrdinkou - neskutečně mi lezla na nervy.

      Vymazat

Joanna Quinnová - Velrybí divadlo

Cristabel zvedne klacík. Dobře jí padne do ruky. Spolu s ostatními obyvateli domu je na zahradě a čeká na otce, který se má vrátit i s její ...