úterý 5. prosince 2023

Novinky v mé knihovně - listopad

Dnes se s vámi podělím o poslední novinky v tomto roce, o dárky, které doplnily mou knihovnu. 




Jako první je tu thriller Tíživé ticho - první samostatná kniha oblíbeného Roberta Bryndzy - první psychologický thriller, na který se moc těším. Tímto moc děkuji mamce.
Od sestry jsem dostala Pohádky bratří Grimmů. Na pohádky jsem možná trochu stará, pravda, ale tohle nové vydání, krásně zpracované a nádherně ilustrované stejně jako Vánoční koleda, ozdobí každou knihovnu. Jen je text upraven tak, aby byl vhodný i pro děti, což je možná trochu škoda - ráda bych četla původní verzi, která pro děti vhodná není, ale i tak mám nejen já z pohádek radost. Sestře moc děkuji.



Robert Bryndza - Tíživé ticho

Maggie je úspěšnou lékařkou a s manželem Willem žijí přesně takový život, jaký si vysnili. Jednoho dne však k ní do nemocnice přivezou postřeleného muže v povědomém oblečení. Maggiin život se nejprve zastaví a pak obrátí naruby. Přes všechnu snahu se Willa nepodaří zachránit a Maggie je přesvědčená, že se stal obětí vloupání. Policejní zpráva zní ale jasně: spoušť stiskl Will sám. 

Maggie je zdrcená žalem i sžíravými otázkami. Její manžel nebyl sebevrah. Měl toho tolik, pro co žít. Po pohřbu odjíždí Maggie do jejich prázdninového domu na malém chorvatském ostrově, aby unikla realitě. Jenže realita ji dostihne i na opuštěném místě a je mnohem temnější, než čekala.

Vše odstartuje dopis, který jí Will napsal pro případ své smrti a jenž obsahuje indicie odhalující děsivé tajemství. 

Jak si Maggie skládá střípky dohromady, zjišťuje, že Willova smrt je spojena s někým z jeho minulosti... S někým, kdo udělá vše pro to, aby umlčel i ji. 


Jocob a Wilhelm Grimmovi - Pohádky bratří Grimmů

Kdo by neznal pohádky jako Sněhurka, Popelka, Červená karkulka nebo Jeníček a Mařenka. Všechny pocházejí z pera bratrů Grimmů. Ačkoli nynější podoba pohádek se vyznačuje především vítězstvím dobra nad zlem a kouzelnými motivy, původní verze příběhů nebyly často vůbec určené pro děti a "milou" pohádkovost, na jakou jsem zvyklí, bychom v nich jen těžko hledali... 

Ačkoli jsou bratři Grimmové považováni za autory těchto pohádek, ve skutečnosti se jedná o sbírku příběhů, které už existovaly v ústní podobě a bratři se je takto rozhodli zachránit před zánikem. 

Mnohé příběhy v této knize prošly úpravami, aby byly vhodné pro dětské čtenáře. 



Knížek jsme samozřejmě v listopadu koupily víc - co by byly Vánoce bez knih? Knihy pod stromeček zkrátka patří a u nás ještě nikdy nechyběly, ale ty, o kterých vím, jsme už zabalily, takže vám je ukážu příští rok.
Zaujala vás některá z knih? Kupujete knižní dárky a máte je rádi? 

24 komentářů:

  1. Ahoj Nikolko, i já jsem jako malé dítě dostávala pod stromeček vždy několik knížek, moje mamka ráda četla a tak knížky kupovala i nám. Milovala jsem ty chvíle, kdy jsem na Štědrý večer, když jsme přišli ze mše, zalezla s knížkou do pelíšku a četla až do rána. T/eď všichni hlavně chodíme do knihovny, ale stejně nějaké knížky občas koupím - sobě i ostatním jako dárek. Přeju hezký adventní čas, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš hezkou vzpomínku, Leni. U nás je to stejné. Všechny tři rády čteme, takže knížka nikdy pod stromečkem nechybí. Jen to množství už musím krotit, protože už není místo. 🙂
      Hezký adventní čas i tobě.

      Vymazat
  2. Nikolko, pohádky jsem před spoustou let kupovala svým dětem, až při čtení jsem zjistila, jak jsou temné a strašidelné...
    Přeji příjemné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tyhle asi nebudou, ale i tak doufám, že alespoň trošku budou. 🙂
      Hezký den, Helenko.

      Vymazat
  3. Kdysi jsem si neuměla představit vánoce bez knížky a kolikrát ještě v noci jsem se pustila do čtení.Poslední roky jsem dostávala knížky hlavně od vnoučat,znaly co ráda čtu.Zda to bude i letos netuším.
    Já knížky nekupuji všichni dostávají penízky.Ale jedna vnučka určitě si nějaké knížky koupí.Nikolko,měj hezký předvánoční čas

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si Vánoce bez knížky taky neumím představit.
      Babičky nám taky vždycky dávají peníze. Dárky si dáváme jen s rodiči a sestrou.
      Hezký předvánoční čas i vám, Jituško. 🙂

      Vymazat
  4. Krásné přírůstky, knihy dostávám i ráda dávám :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  5. Já se přiznám, že teď vůbec nestíhám číst :D. Pěkné přírůstky :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsme dvě, Terezko. Jako každý rok v tomhle předvánočním čase nestíhám číst. 🙂

      Vymazat
  6. Úplně tohle není můj šálek kávy)))
    Sobě kupuji z nedostatku místa elektronické knížky. Pro ty papírové chodím do veřejné knihovničky-máme ji dobře zásobenou. Knihy kupuji ale Lole pravidelně. Budou i pod letošním stromečkem.
    Přeji hezký adventní čas. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám taky kvůli šetření místa v knihovně čtečku, jenže v rámci Knižního klubu, kde jsem měla slevy, už víc jak rok, nejde elektronické knihy nakupovat, takže se sháním po jiné alternativě, protože mi čtečka už chybí. 🙂

      Vymazat
  7. Krásné přírůstky do knihovny. Já jsem zvědavá, zda o Vánoce dostanu nějakou knížku. :-) Mám jich sice k přečtení dost, ale zároveň mám dlouhý seznam knih, které chci :-D

    http://www.jancahala.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To by mě taky zajímalo, Jani. Doufám, že pod stromečkem něco pěkného ke čtení taky najdu. 🙂

      Vymazat
  8. Zaujala mě anotace Tíživého ticha. Zní to opravdu dobře, myslím, že by se mi líbila :) Já si pár knížek nadělila pod stromeček, tak se na ně těším. Teď mi jich doma leží teda hodně nepřečtených. Hold během prosince není moc čas číst.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se na ni snad příští rok (letos už to nestihnu) moc těším. Leží mi tady taky kopa, ale jak píšeš, čas na čtení teď moc není. 🙂

      Vymazat
  9. Nového Bryndzu mám a tu druhou jsem chtěla, ale nakonec si ji koupím v jiném vydání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jsi ji četla? Pokud ne, jsem zvědavá na tvoje dojmy. 🙂

      Vymazat
  10. Já teď začala ujíždět na audioknihách, zatím to vyhrává, jak jinak, Agatha Christie a Sophie Hannah. Včera jsem si jich koupila dalších pět včetně jednoho životopisu z doby, kdy cestovala s manželem po Sýrii a asistovala mu u vykopávek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Audioknihy jsou skvělá věc. Myslím, že dřív nebo později si taky nějakou koupím - místo v knihovně už skoro nemám. 🙂

      Vymazat
  11. Bryndza je prostě klasika, on to fakt umí

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Umí. Jeho knihy by mohly vycházet častěji. 🙂

      Vymazat
  12. Odpovědi
    1. Já snad taky - nejdřív se pustím do čtení vánočních knih. 🙂

      Vymazat

Novinky v naší knihovně - březen

Dnes se s vámi podělím o novinky, které doplnily naší knihovnu v březnu. Mám tu pár knih z Black Friday, který probíhal na Knihy Dobrovský. ...