pondělí 9. října 2023

Novinky v naší knihovně - září

Léto letos přálo knihám. Bohužel však ne tak docela čtení. Četla jsem méně, a tak se mi tu sešla další hromádka nového čtení.


Jako první je tu encyklopedie Římské mýty, kterou jsem koupila sestře. Krásná kniha, která mě zaujala už v předprodeji. Na čtení se moc těším.
Mamce jsem koupila thriller Pomocnice – kniha teď je vidět téměř všude. S mamkou se obě těšíme na její čtení. Dále jsem koupila román Jedno italské léto. Mamka od autorky četla taky Za pět let. A protože se jí kniha líbila, vybrala si i tuto.
Sobě jsem koupila Spletité lži – již čtrnáctou knihu do série Případy Kim Stoneové, kterou jsem si velmi oblíbila. Na další knihu se těším, ale ještě na mě čeká předchozí Smrtící volání. Po dlouhé době jsem taky doplnila řadu Agathy Christie. Vražda Rogera Ackroyda je v podobě seriálu za mě jedna z nejlepších, takže knížka mi nesměla chybět. 



Martin J. Dougherty - Římské mýty

Ve starověkém Římě byla mytologie nedílnou součástí různých aspektů společnosti, od náboženství přes politiku až po založení města. Dnes se s odkazem těchto příběhů můžeme setkat dříve, než se setkáme s příběhy samotnými, ať už je to v každodenní řeči, v umění 18. století vystaveném v Louvru nebo v dílech Williama Shakespeara. Sklon Římanů přijímat mytologii jako součást historie vytváří určitou nejistotu ohledně historického základu postav vystupujících v těchto příbězích. Kniha zkoumá mytologii od Romula a Rema a založení Říma po Lukrécii a období republiky, od Livia po Vergiliovu Aeneidu, od Dis Patera v podsvětí po Jupitera. 

Freida McFadden - Pomocnice

Práce u Winchesterových je moje poslední šance začít s čistým štítem. Jenže se ukáže, že jejich tajemství jsou mnohem nebezpečnější než ta moje… Každý den uklízím jejich krásný dům, vyzvedávám jejich dceru ze školy a vařím pro celou rodinu. Sama pak jím ve svém pokojíku v podkroví. Snažím se nevnímat, jak Nina dělá nepořádek, jen aby se mohla dívat, jak ho uklízím. Jak o vlastní dceři vypráví podivné lži. A jak se její manžel Andrew zdá být den ode dne ztrápenější. Ale když se dívám do jeho krásných očí, je těžké si nepředstavovat, jaké by to bylo žít Ninin život. Winchesterovi nevědí, kdo doopravdy jsem. Nevědí, čeho jsem schopná… 

Rebecca Serleová - Jedno italské léto

Její matka Carol malebné italské pobřeží Amalfi zbožňovala. Co tam čeká na ni? Katy neví, co si počít. Právě jí zemřela matka – nejlepší kamarádka a člověk, kterému mohla zavolat za všech okolností. Brzy spolu měly také jet na dlouho plánovanou dovolenou do Positana, kde Carol kdysi prožila nezapomenutelné léto. Na tuhle cestu čekala Katy roky, ale teď musí vstříc dobrodružství vyrazit sama. Jakmile však vkročí na pobřeží Amalfi, cítí, že se vrací k životu. A pak se zničehonic objeví Carol – zdravá, opálená a třicetiletá. Jak se to mohlo stát? Je něco, co mezi matkou a dcerou zůstalo nevyřčeno?
 
Angela Marsonsová - Spletité lži

Další jedinečný, napínavý příběh od královny současné krimi. Inspektorka Kim Stoneová už viděla ledacos, ale pohled na oběť, která se našla v místní průmyslové zóně, vyrazí dech i jí. Když poté Kim oznámí zdrcující zprávu manželce zavražděného, Dianě Phippsové, nemůže se ubránit pocitu, že na ženině reakci něco nebylo v pořádku. A pak Diane a její rodina zmizí, v přírodní rezervaci je objevena další mrtvola a Kim se svým týmem narazí na stopu, která spojuje oba případy. Má to však háček – tajemství téhle stopy je přísně střeženo. Dokonce i některými z Kiminých kolegů…

Agatha Christie - Vražda Rogera Ackroyda

Hercule Poirot odhaluje vraha v jedné z nejkontroverznějších detektivek všech dob. Paní Ferrarsová byla nalezena mrtvá. Zdá se, že ji k sebevraždě dohnaly výčitky svědomí. Proč si však sáhla na život, právě když se měla vdát za bohatého a žádoucího Rogera Ackroyda? Den nato pozve Ackroyd na večeři do svého sídla Fernly Park místního doktora Jamese Shepparda a svěří se mu s tajemstvím paní Ferrarsové, kterou někdo vydíral. Po návratu domů je Sheppard přivolán zpět do Fernly, kde nalezne Ackroyda s dýkou v zádech… 



Pevně věřím a doufám, že s příchodem podzimu bude na čtení více času – aktuálně dočítám Němého svědka, potom se vrhnu na dočtení Harryho Pottera.
Zaujala vás některá z knih? Co právě čtete?

22 komentářů:

  1. Za pět let a Jedno italské léto mám doma a čekají na svou chvíli. Teď čtu ale nějaký thriller. Přiznám se, že si jméno nepamatuju, ale je od mého oblíbeného autora a knížka se mi čte dobře :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na mě taky obě čekají - tu předchozí jsem totiž pořád ještě nestihla přečíst. 🙂

      Vymazat
  2. Nikolko, rozhodně zajímavé tituly - po Římských mýtech se podívám...
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na mýty se moc těším. 🙂
      Hezký den, Helenko.

      Vymazat
  3. Přečetla bych si vše italské))))
    Teď čtu Navrátilku a koupila jsem si Zpověď farářky.

    OdpovědětVymazat
  4. Spletité lži už mám za sebou a super, miluju tuhle sérii. Momentálně čtu Tichý pláč :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těším se, až se pustím do čtení - jsem trochu pozadu. 🙂

      Vymazat
  5. Romány jsou moje, na čtení jako takové teď moc čas nemám, ale docela jsem si oblíbila poslouchání audioknih před spaním. Teď s manželem posloucháme Porodní sestru z Osvětimi, tušila jsem, že to bude náročné, ale včera jsem se neubránila slzám...
    Máma z Kolína

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu. Taky si občas něco poslechnu, když není čas číst. 🙂

      Vymazat
  6. Já už jsem si delší dobu nekoupila knihu, takže žádné novinky v knihovně nemám :-)


    http://www.jancahala.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já od léta nakupuju možná až moc, ale alespoň si teď mám z čeho vybrat. 🙂

      Vymazat
  7. Spletité lži jsem četla, výborné a Pomocnice na mě čeká :)

    OdpovědětVymazat
  8. Vražda Rogera Ackroyda se mi ve filmovém zpracování líbila moc, myslím, že je to docela nedávno, co film dávali v televizi a já si ho nemohla nechat ujít. Asi už po desáté... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem to v poslední době nějak nestíhala, ale doženu to. 🙂

      Vymazat
  9. Pěkné knížky, já bych si asi vybrala Jedno italské léto :).

    OdpovědětVymazat
  10. Pořád, pořád, ale fakt pořád říkám, že si chci od Agathy něco koupit - protože mě její knihy baví - a pořád nic :-D Za to jsem si koupila Nicholase Sparse a novinku od Colleen :-)

    http://www.jancahala.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak třeba příště. 🙂 Já jsem využila slev a dnes mi přijde balíček.

      Vymazat
  11. Pěkné přírůstky :). Já teď tolik nestíhám číst :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já teď taky doháním dvě knihy, co čekají, až je dočtu. 🙂

      Vymazat

Novinky v naší knihovně - březen

Dnes se s vámi podělím o novinky, které doplnily naší knihovnu v březnu. Mám tu pár knih z Black Friday, který probíhal na Knihy Dobrovský. ...