neděle 28. listopadu 2021

Knižní tip - Historie světa

Mám pro vás další knižní tip. Tentokrát se jedná o encyklopedii Historie světa, kterou  napsal britský spisovatel Jeremy Black a loni v listopadu ji vydalo nakladatelství Univerzum. 



Jeremy Black - Historie světa 

Po celé věky projevovali lidé neobyčejnou schopnost přizpůsobit se prostředí, v němž žili. Zakládáním rozsáhlých měst, budováním velkolepých civilizací a rozvojem nových způsobů komunikace jsme dokázali dosáhnout pozoruhodných úspěchů. Naproti tomu války, útlak a chudoba odhalily zase temnější stránky lidské povahy. 

Profesor Jeremy Black nás v této knize vezme na vzrušující výpravu minulostí člověka od pravěku až po moderní dobu a křížem krážem procestuje celou planetu. Nenechá přitom kámen na kameni a rozehraje fascinující příběh o tom, jak jsme se stali tím, kým jsme dnes.




Kniha, kterou napsal britský spisovatel, historik a bývaly profesor historie, mapuje dějiny člověka od pravěku, přes renesanci a osvícenství, první a druhou světovou válku,  až po současnost. Je to skutečně zdařilý kousek, a to nejen po grafické stránce. 
Historie světa je přehledně rozdělená na kapitoly, ty pak na menší "podkapitoly". Nechybí časová osa, mapy, krásné fotografie a reprodukce uměleckých děl s popisky. To vše přehledně doplňuje srozumitelný text.
Čas, který jsem s touto knihou strávila, byl velice příjemný. Kochala jsem se každou stránkou – příjemné, velmi zajímavé čtení. 

4 komentáře:

  1. Historické knížky mám ráda, tato vypadá zajímavě :) Jen by mě ještě zajímalo, jestli v ní jsou i nějaké pěkné ilustrace či fotografie? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, jsou - různé mapy, časová osa, fotografie i reprodukce uměleckých děl. 🙂

      Vymazat
  2. Moc hezká kniha, prohlížela jsem si ji v práci :-)

    OdpovědětVymazat

Veselé Velikonoce

Ušatého zajíčka,  malovaná vajíčka,  bohatou pomlázku, dosti času na lasku.  Také zdraví,  pohodu a vždycky  dobrou náladu.  Krásné Velikono...